Strona 1 z 1
[mk2 D/TD] swap silnika
: pn gru 08, 2008 10:54
autor: lucas44
Witam kolegów i proszę o kilka rad. Posiadam Golfa mk2, jednak poprzedni właściciel go zaniedbał, a chciałbym go przywrócić do życia. Silnik (JP) jest prawie na padnięciu, na przekładkę już mam inny (JR), ale mam kilka pytań dotyczących zamiany silników. Z tego co już wyczytałem, to łapy, skrzynia itp są na 100% takie same, natomiast nie wiem jak z chłodnica, czy w D były takie same chłodnice jak w TD? Sprzęgła tez nie jestem pewien, słyszałem ze od któregoś roku były montowane inne, ten JP jest z 91', a JR' z 87. No i czy po tej całej zamianie będę musiał coś zgłaszać do urzędu, ze wymieniłem silnik itp? W tym JR będę jeszcze regenerował wtryski, tez bym prosił o pomoc w tym temacie.
: pn gru 08, 2008 17:15
autor: bongo
Silnik przełożysz bez problemu,praktycznie plug&play

Skrzynia może zostać,sprzęgło też powinno styknąć.Chłodnica w TD faktycznie jest większa,więc warto zainwestować w to żeby się nie gotował.
Zgłaszać też nie musisz nigdzie.Wtryski,kupujesz nowe końcówki,śmigasz do pompiarza,wymienia i reguluje i tyle

: pn gru 08, 2008 17:43
autor: lucas44
Skrzynia może zostać - hmm... mam rozumieć, ze skrzynia jest taka sama, czy po prostu jest inna, ale będzie pasować?? Dawcom jest taki Golfik GTD, jak Ty masz, tylko ze starszy. A czy jak założę do silnika JR końcówki wtryskiwaczy z SB, to coś to zmieni? Obilo mi się, ze ludki tak robią.
: pn gru 08, 2008 20:31
autor: DJ_Mouse
Skrzynia pod względem wielkości tak, jest taka sama. Ale ma zupełnie inne przełożenia, do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T, bo moment jest wyższy i przełożenia mogły ulec wydłużeniu. Jeśli jej nie masz - trudno, jeździć i tak będzie. Łapy pasują tak samo.
Chłodnice dobrze zakupić od TD, niby niedużo ale jak staniesz w korku może się przydać. (mam do sprzedania w razie czego

)
Sprzęgło będziesz miał przy silniku więc zostaw je z JR'a, chyba że swoje masz nowe i chcesz je zostawić. Do Twojej skrzyni też się nada.
A co do wtrysków, nowe końcówki bosch'a kosztują 90zł, nie kupuj zamienników. Taka rada. Pompiarz weźmie po 15zł za ustawienie ciśnienia i będziesz miał problem z głowy.
Jak będziesz miał jeszcze jakiś problem - pytaj.
[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 19:34 ]
aha zapomniał bym. Wydech będzie trzeba podgiąć bo w JR flansza z turbiny wychodzi pod mniejszym kątem niż w zwykłym dieslu, jak sam nie zdołasz to w każdym tłumikowym warsztacie Ci zrobią.
: pn gru 08, 2008 20:45
autor: lucas44
do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T - właśnie gadałem kiedyś z gościem na spocie i zapewniał mnie, ze skrzynie są takie same w D i TD... skrzynie mam jeszcze z tego JR, ale w tym JR już mi ślizgało sprzęgło, a w tym JP poprzedni właściciel wymienił na nowe. A jak mogę to sprawdzić, jaką skrzynie mam? A co do chłodnicy, to się jeszcze dogadamy, w tym D mam z 2 biegami, a w TD jest 1 biegowa, ale najprawdopodobniej uszkodzona. A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?
A o wydechu już znalazłem i będzie cały wydech z JR
: pn gru 08, 2008 20:53
autor: DJ_Mouse
lucas44 pisze:do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T - właśnie gadałem kiedyś z gościem na spocie i zapewniał mnie, ze skrzynie są takie same w D i TD...
To Cię źle zapewnił, bo nie są takie same. Możesz sprawdzić jak masz fachową literaturę.
lucas44 pisze:
skrzynie mam jeszcze z tego JR, ale w tym JR już mi ślizgało sprzęgło, a w tym JP poprzedni właściciel wymienił na nowe.
To okręć sobie całe sprzęgło i załóż do drugiego silnika. Jaka by skrzynia nie była sprzęgło Ci będzie pasić.
lucas44 pisze:A jak mogę to sprawdzić, jaką skrzynie mam?
Schyl się pod auto, na obudowie skrzyni pod spotem masz kawałek zeszlifowany na równo. Pierwsze 2 litery to oznaczenie skrzyni np. FF, 4S, 4T, CG... dalej masz numerki skrzyni itp.
lucas44 pisze:A co do chłodnicy, to się jeszcze dogadamy, w tym D mam z 2 biegami, a w TD jest 1 biegowa, ale najprawdopodobniej uszkodzona.
Powinno być odwrotnie. W TD powinieneś mieć 2 biegi.
lucas44 pisze:
A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?
Nie warto. Kup oryginalne i nie kombinuj. Istnieją inne sposoby na powiększenie mocy o kilka km...
: pn gru 08, 2008 20:55
autor: To_mas
lucas44 pisze:A do tego JR mogę założyć końcówki wtryskiwaczy z SB, czy nie warto?
możesz i zrobi Ci to każdy pompiarz

)
U mnie gościu powiedzial tylko ze to nie sa końcówki do tego silnika jak mu pokazałem a ja mu na to ze wiem ze zakładać

To on ze na moją odpowiedzialność i tyle
Teoretycznie wtryski z SB czyli DN0SD 274 powinny być bardziej wydajne ja założyłem do swojego ale ciężko powiedzieć czy to coś daje bo poprawa była ogromna ze względu ze stere lały

a do JR idą DN0SD 293
Oznaczenie skrzyni jest nabite na obudowie musisz zejść pod auto i centralnie z dołu jak skrzynia lączy sie z silnikiem na takim płaskim prostokącie jest oznaczenie. 2 pierwsze znaki sie liczą. czyli 4S / 4T / FF
[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 19:59 ]
A jak nie stać cie na dobre końcówki BOSCHA to tak samo polecane przez użytkowników są Wuzetem, Monark Diesel lub R...cośtam (nie pamiętem

) i są ciut tańsze

: pn gru 08, 2008 21:02
autor: lucas44
DJ_Mouse pisze:To okręć sobie całe sprzęgło i załóż do drugiego silnika. Jaka by skrzynia nie była sprzęgło Ci będzie pasić.
Właśnie gdzieś czytałem, ze od któregoś roku były montowane inne sprzęgła, a ten JP jest z 91, a JR z 87... mam za dużo sprzecznych informacji...
DJ_Mouse pisze:Powinno być odwrotnie. W TD powinieneś mieć 2 biegi.
A jest jakiś sposób na sprawdzenie jaka mam teraz aktualnie chłodnice? Może po prostu kiedyś ktoś wymieniał i założy do tego JR jednobiegowa, co nie zmienia faktu, ze w zwykłym dieselku mam teraz 2 biegowa...
: pn gru 08, 2008 21:04
autor: To_mas
lucas44 pisze:A jest jakiś sposób na sprawdzenie jaka mam teraz aktualnie chłodnice? Może po prostu kiedyś ktoś wymieniał i założy do tego JR jednobiegowa, co nie zmienia faktu, ze w zwykłym dieselku mam teraz 2 biegowa...
jest wystarczy zmierzyć albo popatrzeć na pas przedni (to co trzyma światła i atrape)
tam masz takie wejścia gdzie mocuje sie chłodnicę....
chłodnica z TD jest najdłuższa czyli mocowana w 2skrajnych wejściach
[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 20:10 ]
a jak dobrze pamiętam to chłodnica z TD ma długośc ok 675mm a ze zwykłego diesla 525mm
masz metr sobie sprawdź dla pewności

: pn gru 08, 2008 21:15
autor: DJ_Mouse
oj no bo sprzęgła były inne. Ale pytałeś, czy będzie pasować.. To mówie, że będzie. Skrzynie w zasadzie wszystkie są takie same, i pasują do nich różne sprzęgła od różnych silników. W SB jest większe sprzęgło 210mm niż w dieslu. Jak jest w JR nie wiem, ale są wymienne.
Po czym poznać chłodnice? Po tym, że obudowa z wiatrakiem jest mniejsza od chłodnicy. Chłodnica z diesla jest dopasowana do tej metalowej obudowy. W TD chłodnica jest dłuższa o jakieś 5cm od tej metalowej obudowy.
: pn gru 08, 2008 21:19
autor: grandi
Skrzynie montowane w JP
3R 4S TL TLB
Skrzynie montowane w JR
3M 4T 5V KAA
Wykres JR
: pn gru 08, 2008 21:21
autor: lucas44
To_mas pisze:a jak dobrze pamiętam to chłodnica z TD ma długość ok 675mm a ze zwykłego diesla 525mm
masz metr sobie sprawdź dla pewności

- bylem zmierzyć, jest dokładnie tak jak mówisz, chłodnica z JR ma 675mm i u mnie ma 1bieg wentylator, a w zwykłym dieslu mam 525mm, tyle ze wiatrak jest już 2biegowy
[ Dodano: 09 Gru 2008 12:26 ]
DJ_Mouse pisze:Skrzynia pod względem wielkości tak, jest taka sama. Ale ma zupełnie inne przełożenia, do silnika JP masz pewnie skrzynie FF a do JR czy SB montowane były dłuższe skrzynie 4T, bo moment jest wyższy i przełożenia mogły ulec wydłużeniu. Jeśli jej nie masz - trudno, jeździć i tak będzie. Łapy pasują tak samo.
Niestety, z tej skrzyni z JR nic nie będzie, wiec narazie zostanie ta z JP. Czyli rozumiem, ze na tej skrzyni z JP będę miał krótsze biegi i mniejsze Vmax??
: śr gru 17, 2008 10:10
autor: DJ_Mouse
lucas44 pisze: Niestety, z tej skrzyni z JR nic nie będzie, wiec narazie zostanie ta z JP. Czyli rozumiem, ze na tej skrzyni z JP będę miał krótsze biegi i mniejsze Vmax??
Dokładnie tak. Ale za to przyspieszenie lepsze
