Strona 1 z 2

Jakie powinny być parametry pompy vacum???

: ndz gru 07, 2008 00:04
autor: PinkFloyd
Jutro bede sprawdzał u ojcu w ALH pompę vacum vacuometrem- przyczyny późno wstaje turbina- za małe ciśnienie w przewodach. Czy ktoś mi może powiedzeić jakie podcisnienie fabrycznie powinno byc na wyjściu pompy vacum?? Dzięki za pomoc :pub:

: pn sty 12, 2009 10:08
autor: wesol
Moze troche pozno ale mam od innego auta info na temat pompy poróżniowej
wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar)

: pn sty 12, 2009 17:37
autor: Radion
No właśnie, dobre pytanie, jakie są parametry pompy LUK? Jakie podciśnienie powinna wytworzyć ta pompa bez podłączonej całej instalacji podciśnienia, z pominięciem serwa? Czy podciśnienie na wyjściu z zaworu N75 powinno być takie same jak początku układu podciśnienia? A może inaczej: Czy na każdym elemencie wykonawczym (zaworki n75, n18, serwo, sterowanie klapą gaszącą) podciśnienie powinno osiągać te same wartości? Jaka powinna być wartość podciśnienia za N75 przy maksymalnym wciągnięciu sztangi turbiny?
Też zakupiłem wakuometr i będę to wszystko mierzył i pasowało by znać fabryczne parametry.

: pn sty 12, 2009 22:09
autor: PinkFloyd
Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.

: pn sty 12, 2009 22:18
autor: mr.necessary
PinkFloyd pisze:Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.
Na czym polegała naprawa vacuum pompy?

: pn sty 12, 2009 22:24
autor: PinkFloyd
mr.necessary pisze:
PinkFloyd pisze:Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.
Na czym polegała naprawa vacuum pompy?
Tu masz mój wcześniejszy temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204985&start=0 ale dotyczy to silników TDI na turbinie VNT gdzie jest podcisnienie do sterowania.

: pn sty 12, 2009 22:34
autor: mr.necessary
PinkFloyd pisze:Tu masz mój wcześniejszy temat http://forum.vwgolf.pl/vi...=204985&start=0 ale dotyczy to silników TDI na turbinie VNT gdzie jest podcisnienie do sterowania.
ok, dzieki

: wt sty 13, 2009 20:14
autor: Radion
PinkFloyd pisze:Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.
A pomiar podciśnienia robiłeś na biegu jałowym czy przy jakichś konkretnych obrotach silnika?

: wt sty 13, 2009 21:52
autor: PinkFloyd
Pomiar robi sie na jałowym na wejsciu do N 75 i na wyjsciu na przewodzie do gruszki zeby weliminowac czy sa nieszczelnosci w połaczeniu. Pomiary był prawie takie same wiec wina pompy vacum.

: wt lut 10, 2009 21:23
autor: piow11
Panowie. Dziś zmierzyłem podciśnienie na wejściu do N75 i wyszło - 0,9 bara, następnie zmierzyłem na wyjściu (do gruszki) i okazało się, że jest tylko 0,5. Czy w takim przypadku uszkodzony mam zaworek N75? Dodam, że wszystkie wężyki mam sprawne, żadnych pęknięć. Bardzo proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam

: wt lut 10, 2009 21:56
autor: Radion
piow11 pisze:Dziś zmierzyłem podciśnienie na wejściu do N75 i wyszło - 0,9 bara, następnie zmierzyłem na wyjściu (do gruszki) i okazało się, że jest tylko 0,5.
Pozdrawiam
Widzisz, ja też ostatnio robiłem pomiary i wyniki mam takie same jak u Ciebie, ale póki co nikt na podstawie wyników pomiarów nie był w stanie na forum mi powiedzieć czy tak ma być, czy też zaworek n75 jest do wymiany. Tu masz opis moich pomiarów: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2566383#2566383

Pozdrawiam,
Radek

: wt lut 10, 2009 22:10
autor: piow11
Radion, Dzięki za odpowiedź. A czy podmieniałeś zaworki (N75 i N18)?

: śr lut 11, 2009 10:23
autor: Radion
piow11 pisze:A czy podmieniałeś zaworki (N75 i N18)?
Zaworków nie podmieniałem - brak czasu...Prościej jest odpiąć dwa wężyki od n75 i pomierzyć, niż mieszać zaworkami. Liczyłem na to, że jakaś mądra głowa na forum się znajdzie i napisze coś ciekawego w tym temacie. W ostateczności podmienię te zaworki jak będę miał chwilę czasu.

Pozdrawiam,
Radek

: śr lut 11, 2009 11:31
autor: piow11
Radion pisze:
piow11 pisze:A czy podmieniałeś zaworki (N75 i N18)?
Zaworków nie podmieniałem - brak czasu...Prościej jest odpiąć dwa wężyki od n75 i pomierzyć, niż mieszać zaworkami. Liczyłem na to, że jakaś mądra głowa na forum się znajdzie i napisze coś ciekawego w tym temacie. W ostateczności podmienię te zaworki jak będę miał chwilę czasu.

Pozdrawiam,
Radek
Ja dziś podmienię te zaworki i pomierzę podciśnienia na biegu jałowym i podczas jazdy. Dam znać jeszcze dziś co z tego mi wyszło.
Pozdrawiam.