Strona 1 z 2

pogrzebalem przy dawce w SB iiii

: czw gru 04, 2008 22:32
autor: adas86
witam mam sb i podkrecilem sobie w nim turbinke i dawke ale ze zaczol mi troszke za duzo palic chcialem skrecic dawke spowrotem tak jak byla, ale sie pogubilem i niewiem jak to zrobic poniewaz niemam tego zabezpieczenia a niepamietam ile podkrecilem go na dawce i niewiem ile sie cofnac zeby bylo tak samo moze ktos pomorze????????????

: pt gru 05, 2008 01:20
autor: grandi
Koszt u pompiarza 70 zł taka rada podjedz do niego jak sie dobrze nie znasz łatwo można uwalić silnik pompe grzegiąc i jak się żle ustawi

: pt gru 05, 2008 08:34
autor: adas86
dzieki chyba tak zrobie a co sie stanie jak bedzie za lmala dawka???????

: pt gru 05, 2008 09:04
autor: AFN140KM
adas86 pisze:...dzieki chyba tak zrobie a co sie stanie jak bedzie za lmala dawka???????...
Wzrośnie za bardzo temperatura spalin i będzie dziura w tłoku...

: pt gru 05, 2008 09:29
autor: kITA
Po pierwsze to jakie ciśnienie ustawiłeś,a po drugie- bardzo Ci dymi???
Bo nie powinien dużo więcej palić.Mi jak butowałem to spalił więcej,nawet 8,5/100 w trasie 150km/h non stop,ale przy normalnej jeździe spalił tyle samo.Zmniejszałem dawkę ale to oprócz osiągów nic nie zmieniało,no może 0,5 l/100.

: pt gru 05, 2008 19:49
autor: adas86
turbo dmucha 1,1bara a z kopceniem to prawie wogle nie dymi delikatnie tylko jak mu depne ,a tak to prawie wcale

: pt gru 05, 2008 22:41
autor: andrew.zbyrko
adas86 pisze:turbo dmucha 1,1bara a z kopceniem to prawie wogle nie dymi delikatnie tylko jak mu depne ,a tak to prawie wcale
czyli chcesz wrócić do ustawień mniej więcej fabrycznych!!??
wizyta u pompiarza, albo skręć doładowanie do seryjnego ciśnienia i dopasuj do tego dawke paliwa żeby przy pełnym bucie lekko zadymił...
ważne żeby nie dymił przy jezdzie ze stałą prędkością jak pprzy mocnym przyśpieszaniu lekko zadymi to moze być.
adas86 pisze:le ze zaczol mi troszke za duzo palic
może kąt wtrysku nie teges!? przy podnoszeniu mocy max moment obr jest już wcześniej to też "ekonomiczna" technika jazdy się zmienia

a duzo pali więcej?

: pt gru 05, 2008 22:46
autor: DANIEL LHR
adas86 napisał/a:
...dzieki chyba tak zrobie a co sie stanie jak bedzie za lmala dawka???????...

Wzrośnie za bardzo temperatura spalin i będzie dziura w tłoku...
:shock:
koledze chyba sie pomylily silniki albo nie ma pojecia , to nie benzyna , przy malej dawce nic sie nie stanie bedzie tylko slabszy

: pt gru 05, 2008 23:14
autor: kwietek
DANIEL LHR, stanie się. Nie wiem kto wpadł na taki pomysł że po zmniejszeniu dawki paliwa w dieslu nie rośnie temperatura, ale jest to dość często powtarzana nie prawda. Temperatura zależy od współczynnika nadmiaru lambda, mówiąc po ludzku, im więcej powietrza tym więkrzą temperaturę osiągają spaliny, samochód wydziela mniej CO, więcej NOx, itd.. powołuję się tu na literaturę z zakresu układów wktryskowych, ewentualnie możesz podjechać na silnikówkę najbliższej politechniki. Co do zwiękrzania mocy, najprościej podjechać do kogoś kto się na tym zna, by ustawił wszystkie parametry pompy i turba w dopuszczalnych granicach (dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu, ciśnienie doładowania itd) nie jest to drogi zabieg ok 200-300zł, samochód będzie "jedynie" głośniejszy, ale zyskamy na dynamice, nie skracając żywotności silnika.

: sob gru 06, 2008 00:00
autor: homsky
DANIEL LHR pisze:koledze chyba sie pomylily silniki
chyba tak
kwietek pisze:Nie wiem kto wpadł na taki pomysł że po zmniejszeniu dawki paliwa w dieslu nie rośnie temperatura
Na przykład ja !!!
kwietek pisze:Temperatura zależy od współczynnika nadmiaru lambda
A to jest prawda ale żywcem wzięta z silnika benzynowego.

: sob gru 06, 2008 00:20
autor: souler
kwietek pisze:Nie wiem kto wpadł na taki pomysł że po zmniejszeniu dawki paliwa w dieslu nie rośnie temperatura
i ja tez wpadlem na to
kwietek pisze:Temperatura zależy od współczynnika nadmiaru lambda, mówiąc po ludzku, im więcej powietrza tym więkrzą temperaturę osiągają spaliny
w kiblach jezdzacych na pb

naucz sie kolego miły ze w dieslu - wiecej powietrza to mniejsze egt, wiecej paliwa to wyzsze egt

: sob gru 06, 2008 02:04
autor: AFN140KM
DANIEL LHR pisze:...koledze chyba sie pomylily silniki albo nie ma pojecia , to nie benzyna , przy malej dawce nic sie nie stanie bedzie tylko slabszy...
DANIEL LHR, homsky, souler, być może się mylę, ale czytałem temat o zaworze EGR. Zaślepienie EGR'a to trochę podobna sytuacja tylko zwiększa się ilość tlenu, a nie zmniejsza dawka paliwa. W tym poście i następnych http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1120029#1120029 kolega dziechu, wyjaśnia różnicę między ciepłem, a temperaturą i dlaczego po zaślepieniu zaworu EGR może dojść do lokalnych przegrzań i nadpaleń.
Poczytajcie i powiedzcie co o tym sądzicie. To co tam jest napisane wydaje się być logiczne i trzyma się kupy. Gdzieś w necie widziałem ten artykuł o którym pisze dziechu.
Prawdopodobnie kolega kwietek, też próbował wytłumaczyć to co kolega dziechu napisał w temacie o zaworze EGR.

Jaka jest prawda?

: sob gru 06, 2008 09:17
autor: adas86
dobra panowie w takim razie moze tak!!! jak ma ktos czas niech mi zmiezy dokładnie ile wystaje ta srobka z pompy do regolacji dawki ale od nakretki . bo niemam tego zabezpieczenia i niewiem ile mam skrecic, a tak bede mial jakis punkt odniesienia i mniej wiecej bede pozniej po troszke go ustawial a co do turba to wlasnie dzis mam zamiar go skrecic spowrotem

: sob gru 06, 2008 09:33
autor: kITA
Jeżeli już bardzo chcesz założyć mu cugle to wykręć tą śrubę o 1/2 obr.,ustaw doładowanie na 0.6-0.8 bara.Zmierzenie śruby nic nie da bo każdy będzie miał inaczej.Zasada jest prosta-może puścić bąka,ale tylko w chwili wciśnięcia pedału ,do czasu aż turbo napompuje pełne ciśnienie.Wykręcaj aż będzie dobrze. :bigok:
A tak na marginesie zwiększenie osiągów zmienia charakterystykę silnika i moment obr.jest wcześniej,więc trzeba zmienić styl jazdy,co niezwykle trudne jest gdy się ma pod butem :chytry: .Wtedy zazwyczaj samochodzik potrafi spalić mniej.