Strona 1 z 1

Sprzęgło na zimnym silniku - brak

: czw gru 04, 2008 21:54
autor: DropyDrop
Witam Wszystkich,

Problem dotyczy A3 1.9TDI AHF 99r. 185 000km przelotu.

Panowie potrzebuję porady, otóż kiepsko się dzieje, jeżeli chodzi o kwestie sprzęgła na zimnym silniku.
Sprzegło zaraz po odpaleniu i krótki okresie czasu po odpaleniu, nie działa, a raczej kiespko działa. Natomiast im dłużej samochód ,,jedzie'' bądż jak kto woli po dłuższym czasie pracy silnika, problem kompletnie znika, tzn. po jakiś 5-10 minutach jazdy biegi wchodzą bez najmniejszych problemów.
Problem dotyczy tylko i wyłącznie zmiany biegów. Z samym ruszaniem z miejsca auta nie ma problemów.
Jak odpale auto po dłuższej przerwie (pare godzin), to wciskam sprzęgło wbijam jedyne, a ona nie chce wejść, trzeba albo przytrzymać albo pare razy zapomopować pedałem i wchodzi ładnie.
Ruszam- wbicie dwójki wygłąda tak samo - bardzo ciężko i opornie.
Dalszy jazda z wyższa prędkością i wbijanie po kolei (3,4 i 5 biegu) nie sprwaia żadnego problemu. Przejade 1km, zwalniam próbuje zredukować na dwa i żeby to zrobic to nie mal musze doprowadzić do bardzo powolnego kręcenia sie kół bo przy prędkości 20km/h nie ma szans, a jedynka to już wogóle trzeba się zatrzymać i wbić z dłuższym mocnym przytrzymaniem. Mija 10 minut i problem całkowicie znika czyli wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
Dodam tylko, że jak odpale auto i chce wrzucić jedynke i zaraz potem następne biegi, to pedał wpada w podłoge z bardzo małym oporem. Po przejechaniu autem kilku minut, pedał wraca do swojej prawidłowej (większej) twardości i staje się bardziej oporny na wciskanie(twardszy).
Po za tym poprzedni właściciel wspomniał, że kilka razy (3-4) zdarzyło mu się że po wciśnieciu sprzegła, pomimo jego puszczenia pedał pozostal w podłodze, musiał go cofnąć ręką i wszystko wróciło do normy. Nie pamięta czy na zimnym czy na ciepłym. Mi sie tak jeszcze nie zdarzylo a sporo jeżdże autem.
Mechnik mu powiedział że to samonapinacz, ale ja takim instytucją nie ufam, więc prosze o porade i wskazówki.
Każda sugestia sie przyda, więc prosze o pomoc bo szkoda mi auta i skrzyni.
Pozdrawiam

: czw gru 04, 2008 22:47
autor: Adamm
mi pedal w podloge wpadal tylko wtedy jak miu wysprzeglik lapal powietrze
co do problemu z wrzucaniem biegow to moze olej masz zly, albo sprzeglo zdechlo

: czw gru 04, 2008 22:53
autor: piter_s
moze cos ze wspomaganiem sprzegła, pompa???

: czw gru 04, 2008 22:58
autor: DropyDrop
być może wysprzęglik Adam, tylko jak to sprawdzić ?

oleju nie zmieniałem

sprzęgło nie było wymieniane, ale na ciepłym silniku problem znika, więc sprzęgło nie trzyma na zimnym tylko ?

: czw gru 04, 2008 23:07
autor: Pyton50
Wspomaganie sprzęgła,co to jest?Pierwsze słyszę :shock:

: czw gru 04, 2008 23:15
autor: DropyDrop
piter_s pisze:moze cos ze wspomaganiem sprzegła, pompa???
no ale właśnie nie wiem czy pompa czy wysprzęglik, i jedno i drugie troche kosztuje a wymieniac jedno za drugim ? a jak to nie to ?

: czw gru 04, 2008 23:20
autor: Adamm
DropyDrop, a jaki masz wysprzeglik tam u siebie?

: czw gru 04, 2008 23:38
autor: DropyDrop

: ndz gru 07, 2008 03:35
autor: leo...
układ wysprzęglania to zbiorniczek z płynem hamulcowym - połaczony jest z pompka wysprzęglika i dalej z samym wysprzęglikiem - wymień płyn hamulcowy - to przede wszystkim - poza tym qp reperaturki do pompki sprzęgła i wysprzęglika (są 2 rodzaje/wielkosci) - wysprzęglik jest w skrzyni biegów -z nim nie bedzie wiekszych problemów - wykręcasz 2 śruby wyciagasz wysprzęglik - rozbierasz - wymieniasz uszczelki (reperaturka) - z pompka jest większy problem - jest ograniczony dostęp do niej - wyciagasz ją od strony pedałów - i tu podobna sytuacja - reperaturka - będzie problem z wyciagnięciem zabezpieczenia (pierścienia spręzystego) ale na stole warsztatowym powinieneś sobie poradzić - po wymianie uszczelek - zalewasz nowy płyn - odpowietrzasz układ wysprzęglający - jedna osoba pompuje pedałem hamulca (będzie wpadał w podłogę - trzeba go wyciągać ręcznie) druga osoba odpowietrza wysprzęglik - jest na nim krociec taki sam jak na hamulcach w kołach

czasam (starsze modele) pompka wysprzęglika ma też odpowietrznik - jeśli będzie miała - odpowietrzasz tak samo jak wysprzęglik - jeśli nie - odpowietrzasz sam wysprzęglik

: ndz gru 07, 2008 10:26
autor: cowboy
własciwie wszysto zostało juz napisane

ale ja bym zaczął od odpowietrzenia układu, potem regeneracja wysprzęglika..jednak opisane objawy wskazują chyba na pompe przy pedale

: ndz gru 07, 2008 23:22
autor: DropyDrop
Panowei będe działał napisze o wnioskach i napewno podsumuje pomoc,

wielkie dzięki