Sprzęgło na zimnym silniku - brak
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- DropyDrop
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
- Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
- Kontakt:
Sprzęgło na zimnym silniku - brak
Witam Wszystkich,
Problem dotyczy A3 1.9TDI AHF 99r. 185 000km przelotu.
Panowie potrzebuję porady, otóż kiepsko się dzieje, jeżeli chodzi o kwestie sprzęgła na zimnym silniku.
Sprzegło zaraz po odpaleniu i krótki okresie czasu po odpaleniu, nie działa, a raczej kiespko działa. Natomiast im dłużej samochód ,,jedzie'' bądż jak kto woli po dłuższym czasie pracy silnika, problem kompletnie znika, tzn. po jakiś 5-10 minutach jazdy biegi wchodzą bez najmniejszych problemów.
Problem dotyczy tylko i wyłącznie zmiany biegów. Z samym ruszaniem z miejsca auta nie ma problemów.
Jak odpale auto po dłuższej przerwie (pare godzin), to wciskam sprzęgło wbijam jedyne, a ona nie chce wejść, trzeba albo przytrzymać albo pare razy zapomopować pedałem i wchodzi ładnie.
Ruszam- wbicie dwójki wygłąda tak samo - bardzo ciężko i opornie.
Dalszy jazda z wyższa prędkością i wbijanie po kolei (3,4 i 5 biegu) nie sprwaia żadnego problemu. Przejade 1km, zwalniam próbuje zredukować na dwa i żeby to zrobic to nie mal musze doprowadzić do bardzo powolnego kręcenia sie kół bo przy prędkości 20km/h nie ma szans, a jedynka to już wogóle trzeba się zatrzymać i wbić z dłuższym mocnym przytrzymaniem. Mija 10 minut i problem całkowicie znika czyli wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
Dodam tylko, że jak odpale auto i chce wrzucić jedynke i zaraz potem następne biegi, to pedał wpada w podłoge z bardzo małym oporem. Po przejechaniu autem kilku minut, pedał wraca do swojej prawidłowej (większej) twardości i staje się bardziej oporny na wciskanie(twardszy).
Po za tym poprzedni właściciel wspomniał, że kilka razy (3-4) zdarzyło mu się że po wciśnieciu sprzegła, pomimo jego puszczenia pedał pozostal w podłodze, musiał go cofnąć ręką i wszystko wróciło do normy. Nie pamięta czy na zimnym czy na ciepłym. Mi sie tak jeszcze nie zdarzylo a sporo jeżdże autem.
Mechnik mu powiedział że to samonapinacz, ale ja takim instytucją nie ufam, więc prosze o porade i wskazówki.
Każda sugestia sie przyda, więc prosze o pomoc bo szkoda mi auta i skrzyni.
Pozdrawiam
Problem dotyczy A3 1.9TDI AHF 99r. 185 000km przelotu.
Panowie potrzebuję porady, otóż kiepsko się dzieje, jeżeli chodzi o kwestie sprzęgła na zimnym silniku.
Sprzegło zaraz po odpaleniu i krótki okresie czasu po odpaleniu, nie działa, a raczej kiespko działa. Natomiast im dłużej samochód ,,jedzie'' bądż jak kto woli po dłuższym czasie pracy silnika, problem kompletnie znika, tzn. po jakiś 5-10 minutach jazdy biegi wchodzą bez najmniejszych problemów.
Problem dotyczy tylko i wyłącznie zmiany biegów. Z samym ruszaniem z miejsca auta nie ma problemów.
Jak odpale auto po dłuższej przerwie (pare godzin), to wciskam sprzęgło wbijam jedyne, a ona nie chce wejść, trzeba albo przytrzymać albo pare razy zapomopować pedałem i wchodzi ładnie.
Ruszam- wbicie dwójki wygłąda tak samo - bardzo ciężko i opornie.
Dalszy jazda z wyższa prędkością i wbijanie po kolei (3,4 i 5 biegu) nie sprwaia żadnego problemu. Przejade 1km, zwalniam próbuje zredukować na dwa i żeby to zrobic to nie mal musze doprowadzić do bardzo powolnego kręcenia sie kół bo przy prędkości 20km/h nie ma szans, a jedynka to już wogóle trzeba się zatrzymać i wbić z dłuższym mocnym przytrzymaniem. Mija 10 minut i problem całkowicie znika czyli wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
Dodam tylko, że jak odpale auto i chce wrzucić jedynke i zaraz potem następne biegi, to pedał wpada w podłoge z bardzo małym oporem. Po przejechaniu autem kilku minut, pedał wraca do swojej prawidłowej (większej) twardości i staje się bardziej oporny na wciskanie(twardszy).
Po za tym poprzedni właściciel wspomniał, że kilka razy (3-4) zdarzyło mu się że po wciśnieciu sprzegła, pomimo jego puszczenia pedał pozostal w podłodze, musiał go cofnąć ręką i wszystko wróciło do normy. Nie pamięta czy na zimnym czy na ciepłym. Mi sie tak jeszcze nie zdarzylo a sporo jeżdże autem.
Mechnik mu powiedział że to samonapinacz, ale ja takim instytucją nie ufam, więc prosze o porade i wskazówki.
Każda sugestia sie przyda, więc prosze o pomoc bo szkoda mi auta i skrzyni.
Pozdrawiam
. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
mi pedal w podloge wpadal tylko wtedy jak miu wysprzeglik lapal powietrze
co do problemu z wrzucaniem biegow to moze olej masz zly, albo sprzeglo zdechlo
co do problemu z wrzucaniem biegow to moze olej masz zly, albo sprzeglo zdechlo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- DropyDrop
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
- Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
- Kontakt:
być może wysprzęglik Adam, tylko jak to sprawdzić ?
oleju nie zmieniałem
sprzęgło nie było wymieniane, ale na ciepłym silniku problem znika, więc sprzęgło nie trzyma na zimnym tylko ?
oleju nie zmieniałem
sprzęgło nie było wymieniane, ale na ciepłym silniku problem znika, więc sprzęgło nie trzyma na zimnym tylko ?
. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
- DropyDrop
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
- Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
- Kontakt:
no ale właśnie nie wiem czy pompa czy wysprzęglik, i jedno i drugie troche kosztuje a wymieniac jedno za drugim ? a jak to nie to ?piter_s pisze:moze cos ze wspomaganiem sprzegła, pompa???
. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
- DropyDrop
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
- Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
- Kontakt:
taki
http://ekatalog.intercars.com.pl/993532 ... lang_id=PL
albo taki
http://ekatalog.intercars.com.pl/993532 ... lang_id=PL
http://ekatalog.intercars.com.pl/993532 ... lang_id=PL
albo taki
http://ekatalog.intercars.com.pl/993532 ... lang_id=PL
. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
układ wysprzęglania to zbiorniczek z płynem hamulcowym - połaczony jest z pompka wysprzęglika i dalej z samym wysprzęglikiem - wymień płyn hamulcowy - to przede wszystkim - poza tym qp reperaturki do pompki sprzęgła i wysprzęglika (są 2 rodzaje/wielkosci) - wysprzęglik jest w skrzyni biegów -z nim nie bedzie wiekszych problemów - wykręcasz 2 śruby wyciagasz wysprzęglik - rozbierasz - wymieniasz uszczelki (reperaturka) - z pompka jest większy problem - jest ograniczony dostęp do niej - wyciagasz ją od strony pedałów - i tu podobna sytuacja - reperaturka - będzie problem z wyciagnięciem zabezpieczenia (pierścienia spręzystego) ale na stole warsztatowym powinieneś sobie poradzić - po wymianie uszczelek - zalewasz nowy płyn - odpowietrzasz układ wysprzęglający - jedna osoba pompuje pedałem hamulca (będzie wpadał w podłogę - trzeba go wyciągać ręcznie) druga osoba odpowietrza wysprzęglik - jest na nim krociec taki sam jak na hamulcach w kołach
czasam (starsze modele) pompka wysprzęglika ma też odpowietrznik - jeśli będzie miała - odpowietrzasz tak samo jak wysprzęglik - jeśli nie - odpowietrzasz sam wysprzęglik
czasam (starsze modele) pompka wysprzęglika ma też odpowietrznik - jeśli będzie miała - odpowietrzasz tak samo jak wysprzęglik - jeśli nie - odpowietrzasz sam wysprzęglik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości