Strona 1 z 2

Ciężko zapala, świece grzeją krótko.

: pn gru 01, 2008 19:21
autor: D1_PITER
Witam

Mam problem taki jak w temacie. Ostatni się ochłodziło i ciężko mi się odpala mojego Diesla. mowa tu o 1,9TDI 110. Nierzadko muszę kręcić trzy, cztery razy żeby odpalić. Kontrolka grzania świec świeci się tylko pół sekundy za każdym razem. Świece sprawdzałem i mają od 1,9Ω do 2,1Ω więc chyba w porządku. Co może być powodem? Wtryski? Wlałem ten płyn do czyszczenia wtryskiwaczy i teraz na zimnym silniku kopci szaro-niebieskim dymem. Może świece powinny się dłużej grzać?

Pozdrawiam
Piotr

: pn gru 01, 2008 19:31
autor: agrala
sciagnij wtyczke od czujnika temperatury cieczy - swiece sie powinny dluzej grzac
swiece grzeja w zaleznosci od temperatury plynu dlatego tak krotko moga ci grzac
swiece mozes sprawdzic jak posciagasz z nich przewody i podasz na nie plusa z akumulatora przez zarowke - jak sie zarowkazapali to swieca jest dobra
gdy ciezko odpala to moze byc kat wtrysku przestawiony

: pn gru 01, 2008 19:54
autor: D1_PITER
Gdzie szukać czujnika temperatury cieczy? Podłączałem je szeregowo przez żarówkę 12V/55W i w przypadku każdej świecy się zaświeciła. Sprawdzałem również zasilanie na listwie i do każdej świecy dochodzi. Zaraz może benzyną ekstrakcyjną wyczyszczę złącza, bo może się zatłuściły i źle przewodzą. Po odpaleniu przez 2 sekundy się dławi i pracuje nierówno co by mogło wskazywać na to, że któreś ze świec są niesprawne. Z tym że pomiary wskazują co innego. Czy kąt wtrysku może być również powodem szarpania przy przyspieszaniu pomiędzy 1500-2000? na innych obrotach przyspiesza płynnie.

: pn gru 01, 2008 20:30
autor: agrala
czujnik jest w pastikowym kruccu obok bagnetu
najepiej bylo by podlaczyc vaga i zobaczyc co tam siedzi

: pn gru 01, 2008 22:30
autor: D1_PITER
Czy winowajcą może być nastawnik pompy? Przynajmniej szarpania na obrotach 1500-2000. Czy jak odłączę nastawnik to silnik będzie pracował poprawnie? Do końca nie wiem co to za urządzenie.. ten nastawnik..

: pn gru 01, 2008 23:31
autor: Cinek
nastawnik siedzi w pompie, wię odpiąć tak po prostu go nie za bardzo można raczej. szarpania ustepują czy są cały czas ? bo może paliwo sie cofa

: wt gru 02, 2008 20:21
autor: D1_PITER
Kopci szaro-niebieskim dymem, który bardzo piecze w oczy. Bardzo nierówno chodzi 10min pod odpaleniu. Z czego jest taki dym? Może wtryski? Skoro w takich temperaturach nie grzeje świec..

: wt gru 02, 2008 20:54
autor: leon79
Jesli szarpie w/w przedziale obrotow,to moze byc nastawnik.Zeby to sprawdzic odepnij wtyczke od predkosciomierza przy skrzyni.Jesli przestanie szarpac, to wtedy nastawnik do czyszczenia.

: wt gru 02, 2008 21:29
autor: daniel_dyla
a na pewno Ci siwce grzeją ?? moje tez ponoć grzały (tak mówił mechanik) ja miąłem taki banalny problem ze aż wymieniałem świece. zacznę od tego ze zaczęło sie robić zimno i z dnia na dzień rano ciężko było go odpalić. aż skończyło sie na wymianie wszystkich świec. wstaje rano przetestować jak sie sprawują a tu pupa nic to nie dało. sprawdzałem czy paliwo sie nie cofa, odpinałem kable od czujników i dalej pupa. przyczyna >> spalony bezpiecznik (ten 50A) świec żarowych. znajduje sie on w skrzynce bezpieczników. Nie idzie go przeoczyć jest wielki jak krowa hehe :D koszt 5 zł. i autko pali od kopa (ostatnio -12'C) PozdraVWiam. moze komus sie przyda moja podpowiedz. :grin:

: wt gru 02, 2008 22:33
autor: D1_PITER
Pomóżcie mi zlokalizować wtyczkę prędkościomierza w skrzyni biegów.

Zdjęcie mojego silnika:

Obrazek

AAA!!! I koniecznie powiedzcie mi jaki ma być kąt wtrysku, czy tam kąt zapłonu? Bo w czwartek auto idzie do mechanika to mi to ustawi.

: wt gru 02, 2008 23:53
autor: tomch
PITERsca pisze:Pomóżcie mi zlokalizować wtyczkę prędkościomierza w skrzyni biegów.
Z tyłu od przegrody - to chyba jest to:

: pt gru 05, 2008 21:58
autor: D1_PITER
Winowajcą jest luźne koło zębate paska rozrządu które zmienia kąt wtrysku. Mechanik mówił, że każdy Golf TDi prędzej czy później będzie na to chorował.

: pt gru 05, 2008 22:38
autor: DANIEL LHR
PITERsca pisze:Mechanik mówił, że każdy Golf TDi prędzej czy później będzie na to chorował.
jakos wiekszosc starych tdi nie ma z tym problemu , wiec ta teoria to bzdura

: ndz gru 07, 2008 18:57
autor: D1_PITER
Ten facet to specjalista od diesli w moim regionie. Kazał tylko odpalić i zgasić i od razu diagnoza, że koło zębate siedzi. W tym tygodniu mówi już cztery trójki naprawiał z tą samą usterką w TDI. Więc może coś w tym jednak jest..

Dzisiaj odłączyłem prędkościomierz i szarpanie przy przyspieszaniu ustało. Teraz będę musiał kupić VAGa i wyczyścić go.. No chyba że mechanik nie weźmie sobie za tą usługę dużo.

A mam pytanie.. Dlaczego nastawnik ma wpływ na przyspieszanie powyżej 1500rpm skoro jego nazwa wskazuje na zastosowanie przy prędkościach obrotowych biegu jałowego.