regeneracja koła dwumasowego MK4

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

magda/fajna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 18, 2008 17:26
Lokalizacja: Małomice

regeneracja koła dwumasowego MK4

Post autor: magda/fajna » sob lis 29, 2008 21:17

Witam wszystkich forumowiczów i fanatyków VW. Zakładam temat ponieważ regenerowałam koło dwumasowe i rzezi po wymianie. Biegi wchodzą elegancko, sprzegło git ale na postoju z puszczonym pedałem sprzęgła głośno - pracuje - coś!!!. Czy ktoś z was ma podobny problem lub miał oczywiście podobno do regenerowanych kół wkłada się twardsze spężyny. Czekam na jakies informacje. Dzieki z góry.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: regeneracja koła dwumasowego MK4

Post autor: PinkFloyd » sob lis 29, 2008 21:21

magda/fajna pisze:Witam wszystkich forumowiczów i fanatyków VW. Zakładam temat ponieważ regenerowałam koło dwumasowe i rzezi po wymianie. Biegi wchodzą elegancko, sprzegło git ale na postoju z puszczonym pedałem sprzęgła głośno - pracuje - coś!!!. Czy ktoś z was ma podobny problem lub miał oczywiście podobno do regenerowanych kół wkłada się twardsze spężyny. Czekam na jakies informacje. Dzieki z góry.
Po co regenerować, ja kupiłem od tego faceta http://moto.allegro.pl/item487011575_ko ... f_tdi.html nowe koło + sprzęgło+ docisk za 1230zł i jest :bigok: starczy na następne 150- 200 tyś km :grin:



magda/fajna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 18, 2008 17:26
Lokalizacja: Małomice

Post autor: magda/fajna » sob lis 29, 2008 21:27

jak to mówią chytry dwa razy traci, ja zapłąciłam 850PLN za dwumas+docisk+tarcza+łożysko oporowe (z robocizną oczywiście). Ale wszystko po regeneracji oprócz łożyska i nie wiem czy to się ułoży czy planowac kupno nowego?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 29, 2008 21:32

magda/fajna pisze:jak to mówią chytry dwa razy traci, ja zapłąciłam 850PLN za dwumas+docisk+tarcza+łożysko oporowe (z robocizną oczywiście). Ale wszystko po regeneracji oprócz łożyska i nie wiem czy to się ułoży czy planowac kupno nowego?
jak głośno pracuje po puszczeniu sprzęgła to albo tłumiki drgań docisku- spreżynki, lub sprężynki dwumasu. Jedz reklamowac usługę.



magda/fajna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 18, 2008 17:26
Lokalizacja: Małomice

Post autor: magda/fajna » sob lis 29, 2008 21:47

byłam wciskają mi kit ze to skrzynia a w szczególności łożysko piątego biegu, banda chamów, nie polecam nikomu, mechanior w gumowcach. Miasto Kożuchów - lubuskie. Totalna kicha.

[ Dodano: 30 Lis 2008 11:11 ]
Panowie, koledzy - czy miał ktoś podobny problem. Pytanie głownie do forumowiczów z lubuskiego.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob gru 20, 2008 22:29

magda/fajna pisze:wciskają mi kit ze to skrzynia
to mozze byc prawda,a ile golfik moze miec przebiegu?



magda/fajna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 18, 2008 17:26
Lokalizacja: Małomice

Post autor: magda/fajna » sob gru 20, 2008 23:00

Ma na liczniku 206000, skrzynia nie zgrzyta, ładnie wchodzą biegi. Byłam u skrzyniarza w Krośnie odrzańskim i kazał mi jeżdzic jeszcze 2-3kkm bo to ponoc twarde sprezyny wkładane do regenerowanego koła zamachowego tak hałasują :kac: . Interesuje mnie sprawa tego typu - czy ktos tam coś robił, co to może naprawde byc. O mało co nie kupiłam już skrzyni biegów!!!!!!!!!!!!!!!!

I po co ????????????????????



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » ndz gru 21, 2008 02:04

dokładnie to hałasuje Ci skrzynia na wolnych obrotach ponieważ masz źle zregenerowane kolo . jednym z zadań koła dwumasowego jest równomierne przenoszenie momentu obrotowego takze na wolnyh obrotach gdy auto nie jedzie zrób takie doświadczenie że sprawdz hałas na postoju przy 2000 obrotów wciśnij sprzęgło i słuchaj czy jest słyszalna różnica w głośności pracy skrzyni bo na wolnych obrotach z pewnością jest . a jeśli na wyższych nie ma różnicy to koło jest zbyt twarde czyli jest źle zregenerowane .



magda/fajna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 18, 2008 17:26
Lokalizacja: Małomice

Post autor: magda/fajna » ndz gru 21, 2008 09:58

woj-tek
dzieki za doskonałe wskazówki, dzisiaj sprawdze to tym doświadczeniem ale wydaje mi sie że masz racje ponieważ podczas jazdy przy 2000 obr. niezależnie od biegu wewnątrz samochodu słychac buczenie do 2000 cisza po 2000 również cisza. Jak sprawdze to dam cynk. Ale co robic dalej - nowe zakładac???????????????



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » ndz gru 21, 2008 17:47

jak sprawdzisz to napisz



magda/fajna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 18, 2008 17:26
Lokalizacja: Małomice

Post autor: magda/fajna » ndz gru 21, 2008 18:57

woj-tek
[/quote]
jak sprawdzisz to napisz
Można powiedzieć ze sprawdziłam! Przy 2000 obrotów nic nie słychac poza silnikiem i nie ma róznicy czy sprzegło wciśniete czy nie taki sam hałas.
Ale usłyszałam ze podniesienie obrotów do 1100-1200 juz eliminuje rzecholenie i dodatkowo ruch lewarkiem zmiany biegów na którykolwiek bieg przy puszczonym sprzegle i wolnych obrotach likwiduje rzecholenie i jest tylko przyjemny klekot silnika taki jaki był przed wymiana dwumasy. Co jest grane ??? O co cho??? Co mam robić :blush:
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 10:07 przez magda/fajna, łącznie zmieniany 1 raz.



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pn gru 22, 2008 15:43

tak jak powiedziałem wcześniej koło dwumasowe jest zbyt sztywne jeśli Cię to klekotanie na wolnych obrotach denerwuje to trzeba je wymienić ale można z tym jeździć i nic nie powinno zepsuć minimalnie wpływa na szybsze zużywanie się skrzyni biegów ale to jest około 3 do 5% . U Ciebie jest mała nadzieja że sprężyny osłabną i zaczną się uginać na biegu jałowym wtedy by to ucichło . Jest to dokładnie taka sytuacja jak po załozeniu sztywnego koła zamachowego do silników tdi 110 105 115 130 koni .



magda/fajna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 18, 2008 17:26
Lokalizacja: Małomice

Post autor: magda/fajna » pn gru 22, 2008 20:15

woj-tek pisze:tak jak powiedziałem wcześniej koło dwumasowe jest zbyt sztywne jeśli Cię to klekotanie na wolnych obrotach denerwuje to trzeba je wymienić ale można z tym jeździć i nic nie powinno zepsuć minimalnie wpływa na szybsze zużywanie się skrzyni biegów ale to jest około 3 do 5% . U Ciebie jest mała nadzieja że sprężyny osłabną i zaczną się uginać na biegu jałowym wtedy by to ucichło . Jest to dokładnie taka sytuacja jak po załozeniu sztywnego koła zamachowego do silników tdi 110 105 115 130 koni .
Dzieki za wszelki rady, bardzo konkretne :pub: - masz punkcik. Pojeżdże do wiosny jak nie ucichnie to wymienie ponieważ strasznie mnie to denerwuje - założe nowe. :okej:

Idą swieta wiec przestaje sie tym przejmowac wesołych i pogodnych wszytkim życze i nie kupujcie regenrowanych cześć w Polsce. Zamykam temat.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » wt gru 23, 2008 00:16

woj-tek pisze:tak jak powiedziałem wcześniej koło dwumasowe jest zbyt sztywne jeśli Cię to klekotanie na wolnych obrotach denerwuje to trzeba je wymienić ale można z tym jeździć i nic nie powinno zepsuć minimalnie wpływa na szybsze zużywanie się skrzyni biegów ale to jest około 3 do 5% . U Ciebie jest mała nadzieja że sprężyny osłabną i zaczną się uginać na biegu jałowym wtedy by to ucichło . Jest to dokładnie taka sytuacja jak po załozeniu sztywnego koła zamachowego do silników tdi 110 105 115 130 koni .

hmm moze i ja sie nie znam ale wes mi wtlumacz co moze chalsowac w jedniomasie??
bo na mój gust nic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 209 gości