Strona 1 z 1

Problem z moca

: sob lis 29, 2008 18:35
autor: luke611
Witam, mam taki o to problem:
Ostatnio zauwazylem ze samochod ma problem z moca. Wyglada to tak, ze czasami przy 2000-3000 oborotow czuje mile wcisniecie w fotel a czasami tylko wycie silnika bez zauwazalnego przyspieszenia.
Dzis bylem u mechanika, zeby podlaczyc samochod pod komputer i wyszedl blad z katami wtrysku(mialem niedawno wymieniany rozrzad, olej i filtr powietrza -dodam). Tzn wszystko jest ok przy zapaleniu - dobre katy, pozniej natomiast pojawia sie blad i zmienia sie kat. Mechanik stwierdzil: przedwczesny wtrysk i ze pompa wtryskowa jest do regeneracji bo nie trzyma cisnienia. Dodatkowo zapalal mi sie kontrolka TCS po krotkim czasie od odpalenia - mechanik stwierdzil, ze to wina uszkodzonej pompy i bledow silnika. Nie znam sie za bardzo na mechanice. Moglby ktos mi cos poradzic, nie chce wbijac sie niepotrzebnie w koszty.
Z gory dzieki za rady

Ps. Dodam ze zauwyzalem przed chwila ze do pompy dociera, takim przezroczystym wezykiem, paliwo z pecherzykami powietrza.

: sob lis 29, 2008 19:07
autor: piter_s
Ps. Dodam ze zauwyzalem przed chwila ze do pompy dociera, takim przezroczystym wezykiem, paliwo z pecherzykami powietrza.
sprawdz układ paliwowy, moze masz nieszczelnosc na filtrze paliwa, to wpływa na zmiane kata wtrysku.
a najlepiej by było wrzucic logi w dziale diagnostyka.

: sob lis 29, 2008 19:43
autor: luke611
Dzieki za odpowiedz. Niestety z tym nie bedzie tak latwo, bo ich nie mam (mechanik sprawdzal na biezaco, gdy uslyszalem, ze to pompa to nogi mi sie ugiely i nie bylem juz w stanie racjonalnie myslec i poprosic o nie). PS zna ktos w Lodzi jakiegos fachmana, ktory dobrze zdiagnozuje ten rodzaj problemu?

A czy przy problemach z pompa jest logowany jakis konkretny blad?

: sob lis 29, 2008 19:45
autor: damiano_mo
heh a mechanik chce cie naciągnąć na gruba kasę i od razu by wszystko wymieniał.pewnie na święta chce zarobić :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck:

: ndz lis 30, 2008 01:53
autor: luke611
A mam jeszcze jedno pytanie. Bo z tego co pamietam, to kat wtrysku po odpaleniu byl ok, dopiero po kilkunastu sekundach robil sie przedwczesny i pojawialy sie bledy (niestety nie mam logow). Czy to moze oznaczac, ze kat jest zle ustawiony (niedawno byl rozrzad wymieniany przez mechanika), czy mozna wykluczyc pompe? (pytam o pompe bo chce dzis w nocy usnac) :> Czy raczej powinienem sie skupic tym powietrzem w przewodzie zasilajacym pompe w paliwo (jest sporo powietrza).
Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc kolegom

: ndz lis 30, 2008 10:02
autor: piter_s
zlikwiduj powietrze w układzie i sprawdz kąt na temp. 80st.

: ndz lis 30, 2008 12:58
autor: jasiek21
luke611 pisze:PS zna ktos w Lodzi jakiegos fachmana, ktory dobrze zdiagnozuje ten rodzaj problemu?
www.g-lab.pl użytkownik uysy z forum

: czw gru 04, 2008 17:04
autor: luke611
Dizgnoza: nastawnik kata wtrysku. Cena do 900zl.

: czw gru 04, 2008 17:46
autor: piter_s
luke611 pisze:Dizgnoza: nastawnik kata wtrysku. Cena do 900zl.
????
nastawnik padł???, ale to urzadzenie jest od dawkowania paliwa a nie od kąta, to za 600 kupisz pompe uzywke.

chyba ze masz na mysli n108

: czw gru 04, 2008 18:03
autor: luke611
500zl wymiana nastawnika, 350zl montaz/demntaz pompy

: czw gru 04, 2008 18:15
autor: piter_s
luke611 pisze:500zl pompiarz, 350zl wymiana
konkretnie co za co bo jestem ciekaw