Strona 1 z 2

Dziwne dzwięki z turbiny Sharan 1,9 TDI 2001

: pt lis 28, 2008 10:00
autor: bs
Witam
To mój pierwszy post . Przeszukałem wiele tematów ale nie znalazłem konkretnych porad na mój problem. Ale od początku.2 miesiące temu kupiłem autko z oryginalnym przebiegiem na dzień dzisiejszy 139000 . Wszystko było ok do czasu pierwszego notlauf, a stało się to gdy 3 tygodnie temu wjechałem autem w dużą kałużę. Po tym było wszystko ok jedynie zauważyłem dziwne dzwieki , gdy zdejmowałem nogę z gazuprzy zmianie biegu , jakby jakiś wirnik o cośobcierał i aż w końcu się zatrzymywał . Nie było to za każdym razem . Parę dni temu wybrałem się do serwisu aby zdjagnozować inną usterkę którą było kilkakrotne kręcenie rozrusznikiem na ciepłym , i tu niespodzianka silnik stracił moc , odzyskał ją po ponownym rozruchu i 40km zrobił trasą bez problemu . W serwisie powiedziano mi że turbina do wymiany albo do regeneracji. Dzisiaj dołączyły się jeszcze inne objaw : zaczyna nierówno ciągnąć i to co było słychać przy redukcji to zaczyna być słychać przy tym nierównym ciągnięciu. Co to jest i gdzie to zrobić w okolicach Piotrkowa .
Kompletnie nie znam się na mechanice

: pt lis 28, 2008 10:52
autor: EnJoy
o jaką część chodzi już wiadomo, prawdopodobnie kiedy wjechałeś w tą kałużę, woda dostała się na rozgrzaną turbinę.. ta się odkształciła, luzy na wirniku mogły się zmniejszyć lub zwiększyć i teraz może nie mieć dobrego smarowania i możliwe że ociera o ścianki.. a notlauf'a może Ci łapać właśnie przez niedoładowanie

I tak najlepiej jest wyciągnąć turbinkę i ją sprawdzić, a później czy regeneracja.. czy kupno nowej.. to już Twoja decyzja ;)

: pt lis 28, 2008 11:35
autor: bs
Dzięki za odpowiedź
tylko że jak rozmawiam z mechanikami to twirdzą że ta woda nie powinna mieć z tym nic wspólnego i raczej stawiają na czyszczenie lub jakiś przekaźnik.
Tylko wątpię żeby te odgłosy były od przekaźnika
W serwisie powiedział mi że się zawiesza turbina i że mogę jeszcze spróbować dolać jakiegoś preparatu , i że mogę jadąc na 4 biegu co parę sekund :opór z gazem i puszczać ,i tak przez 15 min ale boję się że zrobię sobie gorzej

: pt lis 28, 2008 14:18
autor: Matijas
bs pisze:Dzięki za odpowiedź
tylko że jak rozmawiam z mechanikami to twirdzą że ta woda nie powinna mieć z tym nic wspólnego i raczej stawiają na czyszczenie lub jakiś przekaźnik.
Tylko wątpię żeby te odgłosy były od przekaźnika
W serwisie powiedział mi że się zawiesza turbina i że mogę jeszcze spróbować dolać jakiegoś preparatu , i że mogę jadąc na 4 biegu co parę sekund :opór z gazem i puszczać ,i tak przez 15 min ale boję się że zrobię sobie gorzej
auto vagowane w celu sprawdzenia bledow?

: pt lis 28, 2008 14:40
autor: bs
tak jak pisałem była robiona diagnostyka w serwisie, i koleś powiedział mi że turbina się zawiesza czy przycina, ale żadnych wydruków mi nie dali , po lektórze forum pytałem go czy nie da się tego zrobić poprzez zmiany kątów , mapy itd ale powiedział że w tych silnikach praktycznie w te rzeczy się nie ingeruje

: pt lis 28, 2008 19:34
autor: gOOzOl
popros go o te wydruki i wklej je tutaj, na 100 ktos ci wytlumaczy co i jak. turbo to ci moze przeladowac lub niedoladowac, przez to ster lapie tryb awaryjny. co sie z tym cisnieniem dzieje widac wlasnie na logach.

: sob lis 29, 2008 08:29
autor: bs
niestety wydruków nie udostępniają i nawet nie robią
analizują na bieżąco
muszę podjechać do jakiegoś magika i to zrobić , ale co myślicie o tych dzwiękach
czy na pewno muszę myśleć o czyszczeniu lub regeneracji turbiny
jeszcze co zauważyłem to że już przy 1400-1500 obrotów przy bardzo spokojnym rozpędzaniu zaczynają się podobne dzwięki jakby coś obcierało tylko że to coś obraca się dużo wolniej niż opisane wyżej -czy turbina w tych obrotach też się porusza

dziwi mnie też to że nie jest to cały czas
np dzisiaj rano mimo że silnik nie był rozgrzany , i w czasie jazdy do pracy były obroty do 3000 to nic niepokojącego nie usłyszałem

: sob lis 29, 2008 09:53
autor: gOOzOl
turbina kreci sie caly czas. im wieksza dynamika spalin tym ona kreci sie szybciej. i to tez nie jest tak ze to s ajakies 2 obroty na minute bo to na serio zapierdala :) ja nei wiem co by musialo sie stac zeby lopatki tarly, jakis niesamowity luz na wirniku albo serio jakies odksztalcenei muszli.

[ Dodano: 29 Lis 2008 08:56 ]
ty tam piszesz ze duza kaluze zaliczyles. no jak ci pociagnelo wody przez dolot, tzn filtr powietrza, moglo cos sie pogiac. najlepiej zdjac i poogladac. ja widzialem tdi po takiej kapieli i tam to nie bylo co z silnika wyjac do nowego :)

: sob lis 29, 2008 11:19
autor: bs
tylko dlaczego nie jest to cały czas
raz wchodzi na obroty wzorowo a raz z dziwnymi dzwiękami , jeszcze innym razem z dzwiękami i lekkim przerywaniemprzy załączeniu turbiny
a czy może być jakiś problem ze smarowaniem że raz lepiej a rza gorzej

: sob lis 29, 2008 11:34
autor: EnJoy
bs pisze:a czy może być jakiś problem ze smarowaniem że raz lepiej a rza gorzej
jeśli są nieprawidłowe luzy na wirniku to jak najbardziej

Sprawdź tą turbinę u jakiegoś dobrego mechanika.. nie próbuj dochodzić do tego czemu dźwięki słychać wtedy a wtedy, a innym razem w ogóle.. na to nie ma reguły. Najważniejsze jest teraz jak najszybciej zobaczyć co jest z tym turbulum, żeby Ci się gdzieś w trasie nie wysrało

: śr gru 03, 2008 13:08
autor: bs
Czy wg Was dzwięk ten powinien pojawiać się również przy przygazówce na biegu jałowym
Czy wtedy gdy gazuję do 4000 turbina też wchodzi na wyższe obroty


Wczoraj byłem u innego mechanika i stwierdził że prędkość tych dzwięków nie pasuje mu do turbiny. Ale niestety nie wykrył nic niepokojącego w mechanice
Już jestem głupi . Jak myślicie rozbierać turbo czy szukać dalej

czy ktoś mi powie czy na postoju podczas gazowania turbina też powinna się tak dziwnie zachowywać czy niekoniecznie

: śr gru 03, 2008 13:35
autor: damiano_mo
tak jak mówił przedmówca wcześniej. zrób diagnostykę vagiem i daj wyniki na forum. jak to zrobić jest opisane bardzo dokładnie na forum.jest nawet filmik bodajże od baskeciora z forum audi jak robić logi dynamiczne.silnik rozgrzany 3 lub 4 bieg i od ok1300 obr/min gaz w podłogę, i robisz logi dynamiczne w odpowiednich blokach 003,004,008,010,011 i może wtedy coś wyjdzie. tak na jałowym tez. turbina kręci się cały czas.

: śr gru 03, 2008 14:42
autor: bs
dzięki
dlatego pytam się o jałowy ponieważ gdy gazuję to nie ma tych dźwięków
są tylko podczas jazdy
czy wyklucza to turbine

: śr gru 03, 2008 17:50
autor: Sztomel
bs pisze:dzięki
dlatego pytam się o jałowy ponieważ gdy gazuję to nie ma tych dźwięków
są tylko podczas jazdy
czy wyklucza to turbine
wg mnie to wyklucza turbinę, zajrzyj pod spód auta i zobacz czy nie ma śladów otarć na półosiach napędowych itp.