Strona 1 z 1

Grzanie świec

: wt lis 25, 2008 21:10
autor: sosna232
Witam
Mam problem z odpalaniem rano auta... szukałem na postach ale nie znalazłem nic na ten temat... Spirala nie zapala się rano.. wymieniłem wszystkie świece bo 4 poprzednie były spalone... od tamtego momętu nie podgrzewa mi... wiec wziełem sie za stycznik 104 i recznie przyciskałem i było ok normalnie odpala a pobor mocy jest duzy bo dmuchawa, i światło az przygasa... więc stycznik moze byc walnięty? a nie wygląda na to...
Prosze o porade fachowców co moze byc jeszcze pozdrawiam :pub:

: wt lis 25, 2008 22:46
autor: agrala
jezeli kontrolka sie nie pali to przekaznik jest sprawny
komputer steruje osobno przekaznikiem od swiec i osobno kontrolka
sprawdz czujnik od temperatury plynu bo to z niego komputer wie kiedy uruchomic swiece
jezeli czujnik jest sprawny to do sprawdzenia przewody pomiedzy czujnikiem a komputerem

: wt lis 25, 2008 23:31
autor: sosna232
agrala pisze:jezeli kontrolka sie nie pali to przekaznik jest sprawny
komputer steruje osobno przekaznikiem od swiec i osobno kontrolka
sprawdz czujnik od temperatury plynu bo to z niego komputer wie kiedy uruchomic swiece
jezeli czujnik jest sprawny to do sprawdzenia przewody pomiedzy czujnikiem a komputerem
Maz racje w sumie ostatnio wymieniłem czujnik temperatury bo tamten byl zepsuty wcale nie pokazywal temp na zegarach... jest tylko jedno ale jak duze ma znaczenie kolor opaski czujnika?? stary mjal żółtą a gościu z warsztatu zamowił zieloną powiedzial ze bedzie pasowac i ze bedzie ok moze byc przyczyną ?

aha ten czujnik co mam czyli zielony niby dziala bo temp pokazuje 90 normalnie... ale co do swiec wlasnie niewiem

: śr lis 26, 2008 00:18
autor: djmatys
nie wiem jak jest w mk3, ale w mk2 są 2 czujniki, jeden od zegarów, drugi od grzania świec i OBA są CZARNE ;/ więc przy wymianie czy kupnie nowego można sie pomylić na 99.9% jeżeli nie wie się do czego on służy i jaki mi schemat ;)

Wg mnie wsadzili Ci własnie zły czujnik ;] ale jeżeli w mk3 jest na 4 piny to możliwe jest również że albo zły czujnik, albo wsadzili jakiś zamiennik co gó*no działa ;]

: śr lis 26, 2008 00:25
autor: sosna232
djmatys pisze:nie wiem jak jest w mk3, ale w mk2 są 2 czujniki, jeden od zegarów, drugi od grzania świec i OBA są CZARNE ;/ więc przy wymianie czy kupnie nowego można sie pomylić na 99.9% jeżeli nie wie się do czego on służy i jaki mi schemat ;)

Wg mnie wsadzili Ci własnie zły czujnik ;] ale jeżeli w mk3 jest na 4 piny to możliwe jest również że albo zły czujnik, albo wsadzili jakiś zamiennik co gó*no działa ;]
hehe troche cie rozbawie :P sam sobie go wsadziłem bo ten koles z warsztatu powiedzial ze on powinien byc ok :P ja chcialem zulty ale oni tylko taki mi dali ;/... jutro odepne go to powinien zalaczyc swiece na maxymalny czas... niby... tylko te kolory czujnikow co oznaczaja... dzieki

: śr lis 26, 2008 07:52
autor: agrala
masz racje ze h\jak go odepniesz to powinien wtedy grzac
masz czujnik z 4 pinamni czy taj jak w starej wersji 2 czujniki 2 pinowe?
rozne kolory oznaczaja rozne czujniki - czarny od wskaznika, niebieski od komputera, czerwony od podgrzewania paliwa w benzyniaku (pisze tu o czujnikach 2 pinowych)

: śr lis 26, 2008 15:36
autor: sosna232
agrala pisze:masz racje ze h\jak go odepniesz to powinien wtedy grzac
masz czujnik z 4 pinamni czy taj jak w starej wersji 2 czujniki 2 pinowe?
rozne kolory oznaczaja rozne czujniki - czarny od wskaznika, niebieski od komputera, czerwony od podgrzewania paliwa w benzyniaku (pisze tu o czujnikach 2 pinowych)
Umnie jest czujnik na 4 piny... stary ktory nie pokazywal na desce ile ma stopni silnik byl zolty wymienilem go na zielony jak juz pisalem tak mi dali ;/ ale dzis kupilem zołty na 4 piny za 45 zl :] ale wstawialem go na cieplym silniku wiec nie wiem czy zalacza siwiece po nocy rano sie okaze chyba ze teraz jak postoji 2 godziny...

Aha dzis rano odpielem kostke od czujnika i tak jak mowilem grzal normalnie swiece i bez problemu odpalil na 1 dotyk pochodzil troche i podpielem spowrotem ale to sie mija z celem jak caly czas mam tak robic ;P dlatego kupilem drugi... a jak czujnik jest ok to co wtedy panowie jak sadzicie ?


AA panowie nie bede zakladal nowego postu nie chce zasmiecac...
przy okazji zapytam sie o moj olej... mam zalany shell helix super 15W40 nie stety niewiem jaki byl zalany przed sprowadzeniem auta brak jakich kolwiek informacji na ten temat... problemy jakie mam to: głośno chodzi, i kosmicznie zjada olej jak dla mnie nie powinien tyle zjadac... jechalem do niemiec 1500 km w dwie strony caly czas autostrada i jak sprawdzilem olej na drugi dzien to musialem dolac az caly litr i jeszcze troszke i dopiero
bylo po srodku miedzy max a min... prozba moja jest taka doradzcie mi jaki olej mam zalac bo nie krew zaleje auto nie jest butowane za mocno... 96r.

dzieki wszystkie sugestje sie przydadzą pozdrawiam
pozdrawiam i dzieki

: śr lis 26, 2008 18:17
autor: vwolfi
cześć. Powiem tak, z tymi czujnikami to niezły cyrk jest. Przerabiałem już ten temat w swoim golfie, tak jak u ciebie był problem z grzaniem świec. Zrobiłem tak: pojechałem na szrot i próbowałem różne czujniki, z takiego samego silnika założyłem to świece grzały, ale temperatury nie pokazywał, w końcu założyłem od 1Z i spasował. Także jak masz możliwośc to zrób tak jak ja bo możesz pare czujników kupic zanim trafisz na właściwy. Mam AAZ.
pozdro

: śr lis 26, 2008 18:18
autor: agrala
jezeli po odpieciu czujnika grzeje tak jak powinno to z pewnoscia masz zly czujnik
co do oleju to zauwazylem ze po przejsciu na castrola high .... (olej specjalnie opracowany do aut z przebiegiem powyzej 100tys) spadlo spalanie oleju z 1L do 0,75L na tys
po wymianie uszczelniaczy na zaworach i po wymianie pierscieni silnik juz nie pobiera oleju

: śr lis 26, 2008 18:25
autor: sosna232
vwolfi pisze:cześć. Powiem tak, z tymi czujnikami to niezły cyrk jest. Przerabiałem już ten temat w swoim golfie, tak jak u ciebie był problem z grzaniem świec. Zrobiłem tak: pojechałem na szrot i próbowałem różne czujniki, z takiego samego silnika założyłem to świece grzały, ale temperatury nie pokazywał, w końcu założyłem od 1Z i spasował. Także jak masz możliwośc to zrób tak jak ja bo możesz pare czujników kupic zanim trafisz na właściwy. Mam AAZ.
pozdro
Przyznam ze nie pomyslalem o tym a bardzo dobry sposob ;) jak mnie w*ur to zaloze stary czujnik jaki byl nie bede wiedziak jaka jest temp ale bedzie grzal sw. a na lato z powrotem zaminie ;P dzieki zobacze jak ten nowy co zalozylem rano bedzie...

[ Dodano: 26 Lis 2008 17:31 ]
agrala pisze:jezeli po odpieciu czujnika grzeje tak jak powinno to z pewnoscia masz zly czujnik
co do oleju to zauwazylem ze po przejsciu na castrola high .... (olej specjalnie opracowany do aut z przebiegiem powyzej 100tys) spadlo spalanie oleju z 1L do 0,75L na tys
po wymianie uszczelniaczy na zaworach i po wymianie pierscieni silnik juz nie pobiera oleju

dzieki za rade musze cos tym zrobic bo to istne jaja... :pub:

[ Dodano: 26 Lis 2008 19:57 ]
panowie pomorzcie z tym olejem :crazy:

: śr lis 26, 2008 22:51
autor: djmatys
olej moze tez jeść turbinka ;] odepnij węże od intercoolera i zobacz czy masz w nim olej... jeśli są tylko lekko przybrudzone olejem, ale nic z węży nie kapie to jest ok, i winy szukaj po stronie uszczelniaczy, czy pierścieni...

: czw lis 27, 2008 01:23
autor: sosna232
djmatys pisze:olej moze tez jeść turbinka ;] odepnij węże od intercoolera i zobacz czy masz w nim olej... jeśli są tylko lekko przybrudzone olejem, ale nic z węży nie kapie to jest ok, i winy szukaj po stronie uszczelniaczy, czy pierścieni...


ok dzieki :pub:

[ Dodano: 27 Lis 2008 18:18 ]
panowie ten czujnik co wymienilem jest ok !! wiec pamietajcie 1.9TDI 1Z 90koni 96r. czujnik do cieczy chlodzacej to: topran temp .sensor 103 568 755 4piny. 45 zl zolty. pzdro
AHA MAM DO SPRZEDANIA ZIELONY 4 PINY TOPRAN 103 567. NA PRIV

: czw lis 27, 2008 21:06
autor: djmatys
heh ... takie moje skromne zdanie.... lepiej kupic 1 czujnik w ASO niz wymieniać toprany co 2 tygodnie... przerabialem to z moim mk4 i działy sie cuda na tych zamiennikach... płaciłem za nie ok 30-40zł, a działanie było marne.... i padały co kilka tygodni.... Kupiłem oryginał za 89zł w sao i smiga juz 2gi rok ;)

: czw lis 27, 2008 23:12
autor: sosna232
djmatys pisze:heh ... takie moje skromne zdanie.... lepiej kupic 1 czujnik w ASO niz wymieniać toprany co 2 tygodnie... przerabialem to z moim mk4 i działy sie cuda na tych zamiennikach... płaciłem za nie ok 30-40zł, a działanie było marne.... i padały co kilka tygodni.... Kupiłem oryginał za 89zł w sao i smiga juz 2gi rok ;)
siema
Nie no maz racje lepiej dac pare groszy wiecej i miec a nie wymieniac ;] ale tylko taki byl... zobaczymy ile podziala pozdro

[ Dodano: 28 Lis 2008 15:20 ]
sciagnelem weza od inter i jest troche oleju tak jak wsadze palca i przejade to sporo co mam zrobic z tym problemem ?? wypowiedz sie kazdy na ten temat !! pozdro :pub: