Strona 1 z 1

JR -szybko rosnaca temperatura

: pn lis 24, 2008 18:58
autor: ronuch
mam problem z moim jr - mianowicie przy lekkim butowaniu auta zaczyna szybko rosnac temperatura - kiedys jak go kupilem to tez tak bylo tyle ze wyzucalo mi plyn ze zbiorniczka i chyba raz rozerwalo mi przewod gumowy ale podczas remontu (brak kompresji) oddalem glowice do remontu, byla gdzies tam peknieta i juz nie dalo sie jej zrobic. Kupilem uzywke i oddalem do zrobienia. Przy okazji okzalo sie ze byla tam dziwna uszczelka pod glowica bo nie wszystkie kanaly wodne mialy zrobione dziurki w uszczelce. Podczas skladania pomyslelem ze juz bedzie git - fakt juz nie wyzuca mi plynu i weze nie sa twarde nawet podczas butowania ale pozostaje problem przegrzewania sie. Czytalem duzo na forum i znalazlem cos o korku w zbiorniczku wyrownawczym - ale co on ma do sprawy przegrzewania sie?? termostat sprawdzalem i otwiera sie prawidlowo, pompa tez jest sprawna. wiec co z tym korkiem??

: pn lis 24, 2008 21:11
autor: grandi
Korek nier ma wpływu na temperature bo układ jest chermetyczny , to normalne że podczas szybkiego przyspieszania itd temp szybko rośnie u mnie dochodzi do połowy i tak się trzyma , lekko za połowa wiatrak się zał , u ciebie też tak jest , może chłodnice masz zakamieniną

: pn lis 24, 2008 21:16
autor: bongo
mam problem z moim jr - mianowicie przy lekkim butowaniu auta zaczyna szybko rosnac temperatura
Więcej szczegółów :bajer:

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 20:19 ]
Korek nier ma wpływu na temperature bo układ jest chermetyczny
Tylko jak korek jest zepsuty to albo układ robi sie za bardzo "HERMETYCZNY" i pękają węże,dzieją sie inne cuda.A jak jest za mało "HERMETYCZNY" to gotuje wode zanim włączy się wentylator :bajer:

: pn lis 24, 2008 22:04
autor: andrew.zbyrko
tak jak kolega pisał wyżej sprawdz/podmien od innego auta korek
ronuch pisze:termostat sprawdzalem i otwiera sie prawidlowo,
też tak miałem, termostat otwierał się prawidłowo i utrzymywał 90, ale pod górke albo pry bucie łapał 100 st, okazało się ż e termostat nie otwiera się do końca, po wymianie problem rozwiazany [a był to wahler, i miał może 2 lata]

sparwdz chłodnice czy wszystkie żebra grzeją, pompe wody, i czy jest przelew do zbiorniczka..

: pn lis 24, 2008 23:29
autor: vwer2
Zacznj od chłodnicy. Zobacz czy nie jest zabita muchami, kurzem itp. najlepiej przedmuchaj sprężonym powietrzem lameli.
Jeśli jest zabita syfem to nawet wentylator nie pomoże ...
Sprawd :grin: z też korek. Zaworek w korku powinna sie otworzyć ok 1 bara.

: wt lis 25, 2008 00:07
autor: ronuch
korek dzis zamowilem w intercarsie wiec wymienie i zobacze. Propo wentylatora to mam osobny zalacznik i wtedy da sie opanowac temperaturke ale nie zawsze o tym mysle zeby go zalaczyc i czasami zauwaze jak wskaznik jest juz daleko za polowa. a jest mozliwe zeby blok byl gdzies pekniety?? czy to sie nie zdarza! W zbiorniczku, oleju , powietrza nie widac i masla na korku wlewu oleju tez nie ma. Jak sprawdzic czy chlodnica nie jest zatkana??

: wt lis 25, 2008 00:42
autor: vwer2
Wyciągnij chłodnice. z węża puść przez nią wode.Jeśli woda przepływa bez oporów to jest ok.A jeśli nie chce płynąć, lub słabo płynie to chłodnica jęst zatkana.Ważną rzeczą chłodnicy jest prześwit między lamelkami.weź chłodnice i popatrz przez nią,czy widać światło między lamelami.Jeśli nie lub słabo to należy ją przedmuchać sprężonym powietrzem tak długo aż wszystki syf wyjdzie .......

: sob lis 29, 2008 23:23
autor: ronuch
korek juz mam wiec w przyszlym tygodniu sprawdze czy cos sie zmienilo, Chlodnice sprawdzilem i nie jest zabita zadnym syfem (ale itak ja przedmuchalem) i przeplyw wody przez nia tez wyglada ok.
I co z tym blokiem jest mozliwe ze gdzies tam jest jakies pekniecie - zdarzylo sie kiedys cos takiego