Strona 1 z 1
Problem z New Beetle 1.9 TDI
: ndz lis 23, 2008 18:07
autor: shifty
Jestem posiadaczem VW NewBeetle 1.9 TDI z 1998 r (90 KM) , lecz mam w nim mały problem związany z instalacją podciśnienia. Chodzi o to, że auto do 110 km/h jest agresywne i bardzo ładnie chodzi, lecz po przekroczeniu tej prędkości jest strasznie mulaste i nie ma już tego jadu. Na komputerze wyskakuje błąd 575 (Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania). Tak jak już było w paru postach sprawdziłem przewody podciśnienia i wyczyściłem zawór N75., lecz jednak ten błąd dalej się pojawia i nie wiem, co to może być. A na dodatek przy kontroli przewodów napotkałem mały problem. Odnośnie do turbiny dochodzi tylko jeden przewód od zaworu N75 a na turbinie istnieją dwa króćce. Na jeden przypada zawór N75 a na drugi? I tu jest problem? Orientuje się może ktoś co to może być? Może to jest spowodowane tym błędem. Proszę o pomoc

: pn lis 24, 2008 11:44
autor: Sztomel
shifty pisze:Odnośnie do turbiny dochodzi tylko jeden przewód od zaworu N75 a na turbinie istnieją dwa króćce.
pokaż foto tych 2 króćców na turbinie bo z tego co mi wiadomo to na turbinie nie ma żadnego - jest tylko jeden na gruszce sterowania sztangą zmiennej geometrii łopatek.
[ Dodano: 24 Lis 2008 10:47 ]
masz dokładnie taki silnik i taką turbinę jak na fotce poniżej

: wt lis 25, 2008 18:07
autor: shifty
Sztomel, na tym zdjęciu nie widze dokładnie tego elementu. ale postaram się zrobić foto tego i wstawić . ale mam pytanie odnośnie tego zaznaczonego elementu na czerwono. do czego to jest podpięcie. bo wydaje mi się jak by to było w zbliżonym miejscu tak jak ten króciec.

: śr lis 26, 2008 19:23
autor: Sztomel
czy Tobie nie chodzi czasem o ten króciec spływu oleju z turbiny do silnika ?

: sob lis 29, 2008 12:41
autor: shifty
Sztomel, to nie jest chyba konkretnie to o co mi chodzi ale nie mogę zrobić narazie zdjęcia bo auto jest w delegacji więc ciężko mi powiedzieć. a to odejście oleju z turbiny to gdzie się kończy? prawdopodobnie w misce olejowej?
: ndz lis 30, 2008 19:29
autor: Sztomel
na fotce powyżej widać, że spływ oleju wchodzi do bloku silnika ale jak słusznie podejrzewasz olej dalej spływa do miski gdzie ponownie przez pompę jest rozprowadzany po całym układzie smarowania;
poczekamy aż będziesz miał możliwość zrobienia fotki własnej turbiny ale swoją drogą trudno mi zajarzyć o jakie dodatkowe króćce przy turbinie chodzi - jak przejrzysz np. aukcje allegro to żadnych innych króćców przy turbo na fotkach nie znajdziesz poza tym znajdującym się na gruszce gdzie z niej idzie wężyk do N75.