Strona 1 z 5

Przeróbka mk2 z PN na 1V + IC.

: pt lis 21, 2008 20:12
autor: vwer2
Witam wszystkich miłośników VW!!!

Posiadam golfika mk2 91r. Obecnie mam w nim silnik o oznaczeniu "PN" czyli 1.6 benzyna 70 km.To jest ECO-TRONIK czyli gaźnik sterowany elektronicznie - same problemy .
zmierzając do tematu.Kupiłem silnik o oznaczeniu 1V czyli 1.6 TD 60KM i mam zamiar go założyć do mojego golfika.mam silnik z kompletnym osprzętem turbo,pompa ,alternator itd,
mam skrzynie do niego ,instalacje, licznik,pólośki. Pytanie co mi jeszcze brakuje?
czy potrzebny zbiornik od diesla? a co z układem wydechowymi, katalizatorem?
Moze ktoś przerabiał ten temat i może mi pomóc... :crazy:[quote][url]http://[/url] Obrazek

: pt lis 21, 2008 20:39
autor: vision
vwer2 pisze:czy potrzebny zbiornik od diesla?
nie tylko usunąć zwężkę
vwer2 pisze:a co z układem wydechowymi, katalizatorem?
kat aut , wydech do zmiany najlepiej na 2.5 "
vwer2 pisze:Moze ktoś przerabiał ten temat i może mi pomóc... :crazy:
elektrozawór stop podłącz pod przewód od cewki ten sterowany z stacyjki 12V , świece na manualne sterowanie albo na ori przekaźniki i czujnik itd.

[ Dodano: 21 Lis 2008 19:46 ]
vwer2 pisze:Pytanie co mi jeszcze brakuje?
linka gazu , filtr paliwa nie wiem jak z filtrem powietrza w PN

: pt lis 21, 2008 21:27
autor: vwer2
Filtr paliw już mam ,a poiwetrza jet inny i też mam .Jesli chodzi o instalacje elektryczną to mam całą kompletną z diesla razem z przekaźnikami i innymi bajerami.
nie wiem jak usunąć zwężenie w zbiorniku :crazy:

: pt lis 21, 2008 21:41
autor: vision
vwer2 pisze:Jesli chodzi o instalacje elektryczną to mam całą kompletną z diesla
moim zdaniem jest zbędna poza automatem świec , zwężka w wlewie wyrywasz jest na forum z fotami trzeba poszukać

: pt lis 21, 2008 21:52
autor: vwer2
I drugie pytanie czy założenie IC do silnika 1v da jakiś efekt czy to będzie wyrzucenie pieniędzy w błoto??? :grrr:

: pt lis 21, 2008 22:10
autor: vision
na ori setup lag tylko może na + w upał

: pt lis 21, 2008 22:17
autor: vwer2
Jeżeli zostawie starą instalacje podłącze zawór pompy pod cewke itd to co z licznikiem ???
przecież do diesla idzie inny licznik ??? :goof:

: pt lis 21, 2008 22:43
autor: vision
przecież do diesla idzie inny licznik ???
obrotek i świeczki zrób jak uważasz

: sob lis 22, 2008 12:16
autor: arwam
vwer2 pisze:Jeżeli zostawie starą instalacje podłącze zawór pompy pod cewke itd to co z licznikiem ???
przecież do diesla idzie inny licznik ???
Jeżeli nie masz obrotomierza to zostawiasz ten co masz
Skrzynie proponuję żebyś zostawił tą co masz czyli 4T jest to jedna z najdłuższych skrzyń biegów jakie są w MK2.
świece to sobie zrób sterowane ręcznie.
Tylko sprawdź u siebie w dieselu jaką średnicę tarczy sprzęgłowej masz i w jakim stanie ona jest
Jeśli nie planujesz przeróbek pod kątem zwiększenia mocy to IC raczej nie ma wiekiego sensu poza nie wielką oszczędnością silnika i paliwa
Ale za to jeśli IC i jego orurowanie znacznie zwiększy pojemność układu dolotowego to będzie chodzdił znacznie ciszej

: ndz lis 23, 2008 13:26
autor: vwer2
Właśnie licznik mam z obrotomierzem.. a do silnika ,który kupiłem jest cały komplet- kpl instalacja elektryczna z przekaźnikami,bezpiecznikami i licznikiem od diesla. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać. czy wymienić całą instalacje czy z tą z benzyny przerobić???
:goof:

: ndz lis 23, 2008 20:19
autor: twardy
icek nie ma sensu bez pompy z LDA
moim zdaniem to wywal kat , załóz pompe z LDA ,icek, zakręci zawór bezpieczeństwa i podkęci turbo do tego potrzebny manometr i wtedy zrobi sie 1V STD :bigok: :bigok:

: ndz lis 23, 2008 22:40
autor: garczus
ja bym instalacje zostawił z benzola.
dorób tylko plus na elektormagnes, sterowanie podgrzewaniem świec i kabel z alternatora do licznika zeby obr działał.

: pn lis 24, 2008 14:35
autor: S1BART1
vwer2 pisze:I drugie pytanie czy założenie IC do silnika 1v da jakiś efekt czy to będzie wyrzucenie pieniędzy w błoto??? :grrr:
Zakadaj,zakładaj ,sam kiedyś miałem 1V i po załozeniu intercoolera nie to autko ,napewno nie bedziesz żałował
Obecnie ma go kolega VW_VANDAL z forum (o ile go jeszcze ma)

: pn lis 24, 2008 15:24
autor: vwer2
Ja ka jest różnica między 1V a JR??? Czy to nie jest 1V z IC ???
Bo wiem ,że SB ma inną pompę wtryskową [z wieżyczką ] :grin: