Strona 1 z 1

czyszczenie n108 i n109

: śr lis 19, 2008 19:10
autor: piter_s
witam.

mam pytanko czy n108 moze byc zasyfiony???, czy jest sens go wykrecac i czyscic???.
problem tkwi jak kiedys juz pisałem ze nie pokrywaja sie wartosci w 004 w drugiej i trzeciej pozycji w ATDC jest 2,1 a w BTDC 0,6.
w 004bs jest BTDC 17,4 i BTDC 15,3
czy te wskazania daja uszkodzony n108 czy moze byc tylko zasyfiony??.
odczucia podczas jazdy, raz tak jak by jechał super a innym razem tak jak by był troszke przymulony.
dodam jeszcze ze błędów nie ma i kat jest ustawiony idealnie na 45-48 w bs.

drugi temat, silnik gasnie twardo i do zatelepie, poduszki sa ok.
pytanie czy ma wpływ na to zawór n109 i pomoze jego czyszczenie???.
jak zawsze prosze o pomoc.

: śr lis 19, 2008 21:34
autor: DANIEL LHR
piter_s pisze: mam pytanko czy n108 moze byc zasyfiony???, czy jest sens go wykrecac i czyscic???.
problem tkwi jak kiedys juz pisałem ze nie pokrywaja sie wartosci w 004 w drugiej i trzeciej pozycji w ATDC jest 2,1 a w BTDC 0,6.
jak dla mnie ok nie ma co grzebac jak dochodzi do 15 stopni bs to wystarczy,
wiecej i tak nie wydusisz podczas jazdy

: śr lis 19, 2008 21:49
autor: piter_s
twierdzisz ze jest w normach i moze tak zostac??.

: śr lis 19, 2008 22:16
autor: DANIEL LHR
na wolnych masz wymagany 2 ATDC a rzeczwisty 0,6 BTC to mozna doregulowac przestawiajac minimalnie pompe opozniajac wtrysk ale to nie przyniesie zadnej poprawy mocy.
a to ze nie dochodzi do 17 stopni w bs moze byc spowodowane niskim cisnieniem wewnątrz pompy na wolnych obrotach , bo w czasie jazdy cisnienie wzrasta

: śr lis 19, 2008 23:52
autor: homsky
Najlepiej zrobić dynamicznie 004 - jesli sie pokrywają wartości to nic nie kombinować .
DANIEL LHR pisze:na wolnych masz wymagany 2 ATDC a rzeczwisty 0,6 BTC to mozna doregulowac przestawiajac minimalnie pompe opozniajac wtrysk ale to nie przyniesie zadnej poprawy mocy.
Tak jest , nie ma co szukac dziury w d.pie , na wolnych 0,6BTDC mieści sie w normie od 3ATDC do 2BTDC

: czw lis 20, 2008 10:24
autor: piter_s
co do regulacji to miałem ustawiony kat na 51 i zmniejszyłem delikatnie na 46-48, tak jak jest idealnie na niebieskiej lini w tdi timing, a zniżyłem dla tego bo silniczek maił metaliczny odgłos.

podaje tutaj ciekawy temat co jest sytuacja podobna:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127664

moze da sie mechanicznie podniesc cisnienie aby te wartosci były takie jak powinny, TOM cos tustaj pisze o podkładkach itd. co moze podniesc cisnienie.

przy tym wszystkim jest biały dymek jak depne na postoju, uszczelka ok płynu nie ubywa, olej moze po 2000tys z 100ml ubyło, turbo suche, przewody ic niby szczelne, bąbelków w zasilaniu nie ma.

co drugiego tematu co wczesniej pisałem silnik gasnie twardo i go zatelepie, poduszki sa ok.
pytanie czy ma wpływ na to zawór n109 i pomoze jego czyszczenie???