Strona 1 z 1

Problem z silnikiem ALH

: wt lis 18, 2008 14:58
autor: gelek82
Niestety brakuje mi w bloku (z lewej strony, z tyłu, za rozrządem, przy kolektorze) takiego wystającego odlewu do którego można przymocować jedną ze śrub od łapy silnika ;(
W związku z tym muszę chyba kupić używany silnik ALH 90KM bez osprzętu.
Mocowanie na jednej tylko śrubie to straszna lipa! mimo, że z prawej strony niczego nie brakuje i się trzyma. A może da się tam dospawać coś takiego???

Czy silnik musi być koniecznie z MK4?
Czy może być z samochodu innej marki? Jeśli tak to jakiej?

Dzięki za pomoc

Re: Problem z silnikiem ALH

: śr lis 19, 2008 13:48
autor: mirass
gelek82 pisze:Niestety brakuje mi w bloku (z lewej strony, z tyłu, za rozrządem, przy kolektorze) takiego wystającego odlewu do którego można przymocować jedną ze śrub od łapy silnika ;(
W związku z tym muszę chyba kupić używany silnik ALH 90KM bez osprzętu.
Mocowanie na jednej tylko śrubie to straszna lipa! mimo, że z prawej strony niczego nie brakuje i się trzyma. A może da się tam dospawać coś takiego???

Czy silnik musi być koniecznie z MK4?
Czy może być z samochodu innej marki? Jeśli tak to jakiej?

Dzięki za pomoc
pękające ucho to zasługa macherów od rozrządu którzy nie dokręcili łapy. Możesz zmienić silnik na motor z Ibizy, leona, Cordoby, Golfa lub znam przypadki pospawania i co najważniejsze działa to.
Osobiście proponuje pospawać to elektrodą wolframową. Spaw żeliwa jest wówczas tak twardy że można mocno zdziwić się.

pozdr

: ndz lis 23, 2008 13:47
autor: gelek82
ok, dzięki Mirass, ale nie jestem do końca przekonany z tym spawaniem - spaw zawsze może puścić, więc narazie szukam silnika.

Czy po wyjęciu silnika ALH mogę włożyć silnik AGR ?
Czym te silniki się od siebie różnią?
Czy będzie potrzeba jeszcze grzebania coś w komputerze?

: ndz lis 23, 2008 16:51
autor: homsky
gelek82 pisze:Czy po wyjęciu silnika ALH mogę włożyć silnik AGR ?
Czym te silniki się od siebie różnią?
Czy będzie potrzeba jeszcze grzebania coś w komputerze?
Bez problemu , zmieniasz motor a osprzęt zakładasz ze swojego ALH

: pn lis 24, 2008 11:57
autor: Sztomel
gelek82 pisze:Czy po wyjęciu silnika ALH mogę włożyć silnik AGR ?
proponowałbym Ci lepiej zmienić na silnik ASV wraz ze sterownikiem - są to silniki bliźniacze, turbo sterowane podciśnieniem a przy tym moc 110 KM

: pn lis 24, 2008 22:41
autor: gelek82
co masz na myśli mówiąc o tym sterowniku? chodzi o soft w kompie?

czyli wystarczy, że wymontuje ALH z tą głowicą co jest (pozostały osprzęt zostaje) i zakładam ASV z nową głowicą do którego podłączam osprzęt ?

gdzie mogę znaleźć jakieś info, rysunki, schematy różnic silników ALH, AGR, ASV ?
tyle ich jest i żadnych konkretnych info ;)

: wt lis 25, 2008 11:07
autor: Sztomel
gelek82 pisze:co masz na myśli mówiąc o tym sterowniku? chodzi o soft w kompie?
dokładnie - w ASV jest mocniejszy,
silniki ALH i ASV są identyczne i osprzęt również identyczny, różnica polega tylko na innych wtryskiwaczach i mocniejszym programie,
gelek82 pisze:gdzie mogę znaleźć jakieś info, rysunki, schematy różnic silników ALH, AGR, ASV ?
tyle ich jest i żadnych konkretnych info
przyłączę się do pytania :grin: