jak odmulić 1.9 TD ABL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

jak odmulić 1.9 TD ABL

Post autor: Viking » ndz lis 16, 2008 22:26

witam, mam sobie vw t4 z silniczkiem 1.9 td. Niestety ma toto mimo turbo caaaaałe 68 km. Zaznaczam, że budżetu wielkiego na to nie mam, ale tak sobie kombinuję czy pompa i sprężarka (używane) z innego 1.9 td, a może 1.6 td nie poprawiłyby sytuacji znacznie ? Napiszcie mi proszę w jakicha autach ( oczywiście stare vw -dostępność części jako używanej i żywej....) występowały najlepsze turbian/pompa. Coś niecoś czytałem i wiem że pin podpiłuję i turbine podkręcę ;-)
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 19:18 przez Viking, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 19:01

jak chcesz małym budżetem się obejść to zakup sobie wskaźnik ciśnienia doładowania i z 5 litrów paliwa
Zakładasz wskaźnik a potem
1 podciągasz dawkę paliwa jak zaczyna wyraźnie kopcić to przechodzisz do kroku drugiego
2 podnosisz ciśnienie doładowania na około 1.2- 1.4 bara

ale do takich ciśnień radzę założyć IC chyba że pedał gazu opiera się o podłogę bardzo rzadko

Tu masz linki gdzie szczegułowo opisano jak to zrobić:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57345

a tu jak podnieść ćiśnienie doładowania:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Viking » pn lis 17, 2008 19:17

Czy wymiana pompy na taką z grzybkiem z silnika 1.6 td nie byłaby najlepszym pomysłem ? Po lekturze forum -dziękuję za bardzo wysoki poziom forum- tak się mozno zastanawiam. Koszt nie jest wielki (ok. 200 zł), a chyba niezły efekt, dodatkowo podkręcając turbinę na "belce". Co myślisz, myślicie o tym pomyśle ? Przypominam: silnik to dychawiczny 1,9 td aBL -68 km !!!



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 19:28

Dałaby lepszy efekt tylko wtedy trzeba mieć od niej oryginalne koło montowane na silnikach 1.6.
Wiem doskonale jak jeździ ABL co więcej powiem że można niezły pocisk zrobić nawet z 1Y
Ja już przerabiałem 1Y na 1.9 T3DIC co oznacza
pojemność 1.9
turbo Garett T3
Diesel
Intercooler

[ Dodano: 17 Lis 2008 18:41 ]
co masz na myśli mówiąc o "belce"?



Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Viking » pn lis 17, 2008 19:50

arwam pisze:Dałaby lepszy efekt tylko wtedy trzeba mieć od niej oryginalne koło montowane na silnikach 1.6.
Wiem doskonale jak jeździ ABL co więcej powiem że można niezły pocisk zrobić nawet z 1Y
Ja już przerabiałem 1Y na 1.9 T3DIC co oznacza
pojemność 1.9
turbo Garett T3
Diesel
Intercooler


co masz na myśli mówiąc o "belce"?
belka -sposób regulacji ciśnienia turbiny w abl, jeśli się nie mylę....

Ufff, jak się cieszę, że spotkałem kogoś, kto ma te pompy "obczajone" i widzial abl, myślałem że ten muł to rzadkość. Czyli musiałbym mieć pompę z 1.6 td z kołem i pewnie z podstawką, czy pasuje z mojego do pompy z 1.6 ?

Oczywiście nie upieram się, może jednak inną pompę dać ? Nie ukrywam ,że marzy mi się 80-90 km....



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 20:09

nie musisz mieć podstawki tylko komplet pompa-koło
Do takich mocy jeżeli wozisz cięższe rzeczy lub jeśli jeździsz szybko to koniecznie załóż INTERCOOLER nie koniecznie duży wystarczy już z golfa MK2 1.6 TD powinno być łatwo zamocować



Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Viking » pn lis 17, 2008 20:15

arwam pisze:nie musisz mieć podstawki tylko komplet pompa-koło
Do takich mocy jeżeli wozisz cięższe rzeczy lub jeśli jeździsz szybko to koniecznie załóż INTERCOOLER nie koniecznie duży wystarczy już z golfa MK2 1.6 TD powinno być łatwo zamocować

czy pompa z gruszką z 1.6 td i 1.9 td poza pinem się różni czymkolwiek ? czy koło ma inną średnicę, czy też jest inaczej na stośku mocowane ? Na chlopski rozum - jeśli ma inną średnicę, to i koło na wale i rozrządzie musiałbym wymienić.... IC planuję, ale później. Autko eksploatowane raczej jako osobowe wręcz, na dodatek nie jest piłowane -styl "na powolniaka" :-)



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pn lis 17, 2008 20:16

najprostsza kompilacja to popa twoja i wymiana góry z LDA

[ Dodano: 17 Lis 2008 19:17 ]
Viking pisze:czy pompa z gruszką z 1.6 td i 1.9 td poza pinem się różni czymkolwiek ?
tak , jak chcesz to mogę się zamienić , moja z 1.6 TD z kołem
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 20:22 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Viking » pn lis 17, 2008 20:38

vision pisze:najprostsza kompilacja to popa twoja i wymiana góry z LDA


No to tego nie wiedziałem - mogę dać samą gruszkę z pompy 1.6 td ?

[ Dodano: 17 Lis 2008 19:17 ]
Viking pisze:czy pompa z gruszką z 1.6 td i 1.9 td poza pinem się różni czymkolwiek ?
tak , jak chcesz to mogę się zamienić , moja z 1.6 TD z kołem

Czym się różni ? Czy "tłoczysko rozdzielcza" ma inną średnicę ? Jakie są różnice ?

Naprawdę wolisz miją pompę bez lda ?


Reasumując: lepiej sama gruszkę dołożyć, czy pompe zmieniać ?



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 20:41

vision, w ABL siedzi ekopompa 8mm
A do przerubki na LDA i tak trzeba rozebrać całą pompę bo trzeba jeszcze uciąć bolec ograniczający skok dozownika bo inaczej przeróbka jest nic niewarta bo ten bolec uniemożliwia działanie LDA.
Viking pisze:czy pompa z gruszką z 1.6 td i 1.9 td poza pinem się różni czymkolwiek ? czy koło ma inną średnicę, czy też jest inaczej na stośku mocowane ? Na chlopski rozum - jeśli ma inną średnicę, to i koło na wale i rozrządzie musiałbym wymienić.... IC planuję, ale później. Autko eksploatowane raczej jako osobowe wręcz, na dodatek nie jest piłowane -styl "na powolniaka"
Koła na wałku rozrządu nieruszasz tylko na pompie ale dla twojej wiadomości sa takie same
A co do stylu eksploatacji to koniecznie zakładaj IC bo inaczej ugotujesz silnik i będzie :kupa: a po za tym IC ochłodzi powietrze i umożliwi spalenie dodatkowych ilości paliwa i nie zagotuje silnika :chytry:



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pn lis 17, 2008 20:48

Viking pisze:Czym się różni ?
:-#
Viking pisze:Czy "tłoczysko rozdzielcza" ma inną średnicę ?
nie w obu 9mm
Viking pisze:Naprawdę wolisz miją pompę bez lda ?
zimą są długie wieczory , i można coś pogrzebać :grin:

[ Dodano: 17 Lis 2008 19:52 ]
arwam pisze:w ABL siedzi ekopompa 8mm
jak ostatnio sprawdzałem był 9

[ Dodano: 17 Lis 2008 19:54 ]
Viking, numer Bosch pompy podaj to powiem jaką masz
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 22:20 przez vision, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 20:58

jak ostatnio sprawdzałem był 9
To w takim układzie nie była fabryczna ale za to wśród diesli w AUDI były w niektórych modelach 9mm
nie różni się niczym od pompy 1Y po za obecnością elektryki EGR



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pn lis 17, 2008 21:04

arwam pisze:To w takim układzie nie była fabryczna
zajrzyj do Etki i sprawdź



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 21:15

vision pisze:zajrzyj do Etki i sprawdź
A nie wiesz skąd ją wezmę.
ja robiłem już kilka ABL'i i wszystkie miały 8mm.
Czyżby wszystkie nie fabryczne? :blush:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości