Strona 1 z 1

szarpanie podczas przyspieszania

: ndz lis 16, 2008 00:14
autor: górnik
Witam. ostatnio w moim passacie b4 1.9tdi 1z pojawiło sie dziwne szarpanie(przerywanie) w czasie przyspieszania. Zaczęło się gdy wskaznik poziomu paliwa był już w "czerwonym polu" ale po zatankowaniu nie wiele sie zmieniło. Zauważyłem też że przy uruchomionym silniku w przewodzie paliwowym zasilającym pompę wtryskową są pęcherzyki powietrza, czy to normalne? Powietrze w przewodzie jest prawie zawsze a szarpanie pojawia sie czasem. Nastawnik pompy jest po "regeneracji". Co to moze byc ?? proszę o pomoc

: ndz lis 16, 2008 00:37
autor: adeus
Na czerwonej kresce mogło Ci zaciągnąć syfu z baku. Jeżeli chodzi o bąbelki w przewodzie to u mnie tez to jest jak zwiększe obroty więc to nic nie szkodzi ale jak chcesz to spróbuj odpowietrzyć. Poluzuj jeden wtryskiwacz w tym miejscu gdzie jest przewód do niego przykręcony kumpel niech kręci rozrusznikiem ew zrób to na pracującym silniku. poczekaj aż strzeli ropa i dokręć. Nie luzuj duzo tylko na tyle żeby zobaczyć czy ropa tryska. Szczerze mówiąc to Twoje objawy mogą wyglądać na ślizganie się sprzęgła. Nie masz stuku jak wrzucasz biegi? Nic się nie dziej prócz szarpania? Sprawdź czy Ci nie zaciągneło syfu z baku i sprawdź sprzęgło. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam i życze szybkiego znalezienia usterki :)

: ndz lis 16, 2008 12:37
autor: górnik
To raczej nie sprzęgło bo szarpało nawet w czasie jazdy po prostej drodze ze stałą prędkością i silnik nie wkręcał się na obroty tylko zamulało go na chwile, a biegi wchodzą bez problemu. Spróbuje jeszcze z tym odpowietrzaniem chociaż na razie jest normalnie nawet jak cisne gaz do dechy. Może to przez zbyt małą ilość paliwa w zbiorniku? A tego powietrza w przewodzie to chyba nie powinno być? Na wyższych obrotach jest go więcej, może coś nie tak z tą pompą w zbiorniku??

: ndz lis 16, 2008 12:41
autor: piter_s
sprawdz przewody paliwowe, mozesz odpiac wtyczkę od impulsatora na skrzyni i wtedy sprawdzic czy szarpie, jak ustapi po odpieciu wtyczki to nastawnik pompy do czyszczenia,
o czyszczeniu nastawnika poszukaj na forum.
pozdro.

: ndz lis 16, 2008 13:09
autor: górnik
Nastawnik pompy był czyszczony jakieś 40 tys km temu i wtedy objawy były inne. Silnik na biegu jałowym chodził strasznie nierówno aż falowała wskazówka obrotomierza a w czasie jazdy do 2000 obr/min szarpał jakbym jechał na za wysokim biegu, powyżej było ok. Teraz silnik pracuje równo i tylko czasem sie zamuli na 1-2 sekundy jakby brakowało mu paliwa(coś w stylu starego poloneza z zimnym silnikiem;)) Na razie jest ok dzieje sie tak tylko jak jest mniej niz 20 litrów paliwa w zbiorniku(może to ma jakiś związek?) Dzięki za pomoc na razie bede jeździł i zobaczę co sie będzie działo. pozdro

: ndz lis 16, 2008 13:57
autor: tomch
A może trafiłeś na jakieś kiepskie paliwo lub zasyfiony zbiornik? pozdro

: ndz sie 30, 2009 23:25
autor: To_mas
belcho99 pisze:jak przestanie szarpac to
to raczej nastawnik w pompie do czyszczenia ....

odepnij tylko impulsator od skrzyni biegów i sprawdź (nie będzie pokazywać prędkości) jeśli przestanie szarpać to na 99% nastawnik

: ndz sie 30, 2009 23:39
autor: Adamm
To_mas pisze:belcho99 napisał/a:
jak przestanie szarpac to
to raczej nastawnik w pompie do czyszczenia ....

odepnij tylko impulsator od skrzyni biegów i sprawdź (nie będzie pokazywać prędkości) jeśli przestanie szarpać to na 99% nastawnik
dokladnie tak

jesli kangurkuje przy lekkim przyspieszaniu (z czasem zacznie tez plywac na jalowym) to nastawnik do zrobienia

[ Dodano: Nie Sie 30, 2009 11:40 pm ]
górnik, pecherzyki powietrza to norma o ile nie jest ich za duzo

przy jakich obrotach masz to szarpanie? przy pelnym gazie? moze to wtrysk sterujacy?

: ndz sie 30, 2009 23:50
autor: Sztomel
przyczyn może być wiele, jeśli sam nie masz możliwości to daj komuś kumatemu usunąć nieszczelności w paliwie z pęcherzyków powietrza - jeśli to załatwisz to szarpanie ustąpi, objawy przy zapowietrzonym układzie paliwowym to dymienie z wydechu oraz odmy i wlewu oleju na szaro-niebiesko, zazwyczaj winny jest oring na zaworku zwrotnym filtra paliwa ale i/lub również przewody paliwowe od baku do filtra z pompą wtryskową włącznie, dość często objawia się to zmniejszeniem mocy i wrażeniem jakby mocy brakowało, przy dość dużym zapowietrzeniu silnik klekocze, nie wchodzi na obroty mimo dodawania gazu pedałem przyspiesznia oraz gaśnie na wolnych obrotach. Przy każdym dodawaniu gazu szarpie i dławi się silnik.

: pn sie 31, 2009 08:26
autor: Adamm
belcho99, moze byc ze lapie powietrze, zawsze mozesz podjechac do mnie to sie zobaczy co i jak

PS nastawnik tez moge uszczelnic ;)

: pn sie 31, 2009 08:42
autor: Adamm
belcho99, jesli masz linke to raczej nic to nie da

myslalem ze czesciej bywasz w wawie z racji wpisu w lokalizacji :P

: pn sie 31, 2009 09:15
autor: Adamm
n-75 lub wezyki do niego

: wt lut 02, 2010 21:32
autor: piotr1824
sprawdzic tez warto czy pompa sie nie zapowietrza ,sprawdz czy w przewodach nie ma powietrza

[ Dodano: 02 Lut 2010 20:44 ]
mialem taki sam objaw samoczod jak byl zimny chodzil jak rakieta tylko sie lekko nagrzal i zaczynal przerywac przy przyspieszaniu / wyczyscilem nastawnik wymienilem przewody i dalej nic okazalo sie ze kroćce w filtrze paliwa byly luzne i do pompy dostawalo sie powietrze po wymianie filtra na inny typ wszystko ustalo samochod teraz idzie jak rakieta