[Bora AJM rocznik '99r silnik] Czyzby uszczelka pod glowica?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 15, 2008 23:38
Lokalizacja: waw

[Bora AJM rocznik '99r silnik] Czyzby uszczelka pod glowica?

Post autor: cart » sob lis 15, 2008 23:56

Witam, od jakiegos czasu przy mocniejszym gazowaniu auta, zaczelo ubywac plynu w zbiorniczku wyrownawczym (przy ostrzejszej jezdzie czujnik informowal ze trzeba dolac gdzies tak co 500-700 km). Natomiast przy spokojnej jezdzie ( max 2 tys. obrotow) plynu chlodniczego raczej nie ubywa. Bylem u jednego goscia w warsztacie, ktory zdiagnozowal ze jest to albo chlodniczka do wymiany lub tez co gorsze uszczelka pod glowica przecieka. Spawdzil chlodniczke i stwierdzil ze jednak uszczelka. Dodam ze nie odnotowalem zeby plyn dostal sie do oleju, jednakze jakby lekko na brazowo zabarwil sie zbiorniczek wyrownawczy od plynu chlodniczego (to wrazenie moze byc subiektywne bo sam nie zauwazylem-byla to sugestia tego mechanika). Hmm konkludujac wymiana uszczelnienia ma kosztowac ok. 1200 zl bez robocizny. Silnik chodzi bez zarzutu, jezdze w miare spokojnie odkad zaczelo ubywac plynu wiec domyslam sie ze moga to byc poczatki problemow z uszczelka a co gorsza jesli to bedzie peknieta glowica... Tak sie zastanawiam czy dzialac od razu na dniach czy poczekac, przemyslec sprawe i pojechac do alternatywnego warsztatu? Co sadzicie? Dzieki za wszelkie rady. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: [Bora AJM rocznik '99r silnik] Czyzby uszczelka pod glow

Post autor: PinkFloyd » ndz lis 16, 2008 00:01

cart pisze:Witam, od jakiegos czasu przy mocniejszym gazowaniu auta, zaczelo ubywac plynu w zbiorniczku wyrownawczym (przy ostrzejszej jezdzie czujnik informowal ze trzeba dolac gdzies tak co 500-700 km). Natomiast przy spokojnej jezdzie ( max 2 tys. obrotow) plynu chlodniczego raczej nie ubywa. Bylem u jednego goscia w warsztacie, ktory zdiagnozowal ze jest to albo chlodniczka do wymiany lub tez co gorsze uszczelka pod glowica przecieka. Spawdzil chlodniczke i stwierdzil ze jednak uszczelka. Dodam ze nie odnotowalem zeby plyn dostal sie do oleju, jednakze jakby lekko na brazowo zabarwil sie zbiorniczek wyrownawczy od plynu chlodniczego (to wrazenie moze byc subiektywne bo sam nie zauwazylem-byla to sugestia tego mechanika). Hmm konkludujac wymiana uszczelnienia ma kosztowac ok. 1200 zl bez robocizny. Silnik chodzi bez zarzutu, jezdze w miare spokojnie odkad zaczelo ubywac plynu wiec domyslam sie ze moga to byc poczatki problemow z uszczelka a co gorsza jesli to bedzie peknieta glowica... Tak sie zastanawiam czy dzialac od razu na dniach czy poczekac, przemyslec sprawe i pojechac do alternatywnego warsztatu? Co sadzicie? Dzieki za wszelkie rady. Pozdrawiam
To juz kolejna uszczelka w silniku AJM, czesto sie w nich to zdarza, juz w tym tygodniu kolega w trzech AJM wymieniał - ten sam objaw przy przegonieniu auta znikał płyn, za każdym razem uszczelka. Jak ściagniesz głwoice to radze wymienic zawory wszytskie na nowe- bo zdarzaja sie felery i czasami sie urywają w VW + wymiana uszczelniaczy zaworów.



cart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 15, 2008 23:38
Lokalizacja: waw

Re: [Bora AJM rocznik '99r silnik] Czyzby uszczelka pod glow

Post autor: cart » ndz lis 16, 2008 00:09

To juz kolejna uszczelka w silniku AJM, czesto sie w nich to zdarza, juz w tym tygodniu kolega w trzech AJM wymieniał - ten sam objaw przy przegonieniu auta znikał płyn, za każdym razem uszczelka. Jak ściagniesz głwoice to radze wymienic zawory wszytskie na nowe- bo zdarzaja sie felery i czasami sie urywają w VW + wymiana uszczelniaczy zaworów.[/quote]

Hmm ja z kolei slyszalem ze ta uszczelka jest wielowarstwowa i niezbyt czesto "puszcza" w tych silnikach. No coz z tego co pamietam z rozmowy z mechanikiem to mialby wymienic uszczelki+nowe sruby, wziac glowice na planowanie i sprawdzenie szczelnosci, wymienic oringi oraz podkladki przy pompowtryskiwaczach. Oby tylko glowica nie byla zbytnio popekana...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: [Bora AJM rocznik '99r silnik] Czyzby uszczelka pod glow

Post autor: PinkFloyd » ndz lis 16, 2008 00:13

Chodzi o to ze jak ktos mi mówi ze znika mu płyn po przegonieniu auta TDI to zawsze sie pytam czy jest to silnik AJM, w 90% sie potwierdza wiec cos w tym musi być.
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 00:13 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



cart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 15, 2008 23:38
Lokalizacja: waw

Post autor: cart » ndz lis 16, 2008 00:18

wiec zapowiada sie ze niecale 2 tys. trzeba bedzie wydac w najblizszym czasie bo tjk. juz wspomnialem czesci+planowanie+sprawdzenie szczelnosci=ok.1200 zl. a robocizna z 500 zl...


kupię klapę tył do Bora/Golf IV variant w kolorze srebrnym satynowym metalik - stan bardzo dobry

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz lis 16, 2008 00:22

cart pisze:wiec zapowiada sie ze niecale 2 tys. trzeba bedzie wydac w najblizszym czasie bo tjk. juz wspomnialem czesci+planowanie+sprawdzenie szczelnosci=ok.1200 zl. a robocizna z 500 zl...
Dobrze Ci radze wymień zawory, bo VW w latach 97-2003 wypusciał partie ok 100 tys wadliwych zaworów do TDI które czesto bez ostrzeżenia sie urywaja, wiec lepiej wymienic na nowe.



cart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 15, 2008 23:38
Lokalizacja: waw

Post autor: cart » ndz lis 16, 2008 00:26

ok dzieki za rade i tak tez uczynie...tak orientacyjnie jakie to beda koszta?


kupię klapę tył do Bora/Golf IV variant w kolorze srebrnym satynowym metalik - stan bardzo dobry

Piotr300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 19:59
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Piotr300 » ndz lis 16, 2008 00:30

cos drogo jesli chodzi oczesci, ja kupilem uszczelke pod glowice w serwisie vw i dalem 131 zl,sruby to koszt max100zl, co d planowania i sprawdzenia szczelnosci to ceny nie znam ale mysle ze 200zl powinno starczyc, co do robocizny to roznie biora 300-500zl.
Jak masz troche czasu,to zabierz sie do tego sam, zajmie ci to caly dzionek jak robisz to pierwszy raz

[ Dodano: 15 Lis 2008 23:34 ]
Ja tez mam AJM :crazy:
Wlasnie walcze z glowica,jest peknieta na 2 garze,szykuje sie troche roboty :grin: kupilem klucz dynamometryczny wiec jest czym :grin: krecic


ROMET

cart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 15, 2008 23:38
Lokalizacja: waw

Post autor: cart » ndz lis 16, 2008 00:37

Sam sie nie zabiore za to bo: po1.nie chce miec pozniej wiekszych problemow z silnikiem a po drugie chyba nie mam do takich grzebanek predyspozycji i wiedzy. Ograniczam sie do wymiany zarowek, sprawdzenia (oleju, plynow itp.)...w ostatecznosci wymiana oleju:)
Z tego co mowil wychodzi okolo 1700 zl za calosc. Licze ze nie zedrze ze mnie jakos oporowo...Nie wiem, nie znam sie niestety na tym...

Acha jesli chodzi o licznik to jest na nim niecale 200 tys. Bankowo nie napisze ze nie krecony ale w dobrym stanie wizualnym, ktory raczej potwierdza ten przebieg.
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 00:41 przez cart, łącznie zmieniany 1 raz.



pgolfik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 22, 2008 13:33
Lokalizacja: Toruń

Re: [Bora AJM rocznik '99r silnik] Czyzby uszczelka pod glow

Post autor: pgolfik » ndz lis 23, 2008 21:46

PinkFloyd pisze:Chodzi o to ze jak ktos mi mówi ze znika mu płyn po przegonieniu auta TDI to zawsze sie pytam czy jest to silnik AJM, w 90% sie potwierdza wiec cos w tym musi być.
Potwierdzam, rocznik 2000 AJM, przy 185 tyś wyrzucanie płnu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego. Okazało się że to przedmuchana uszczelka.



cart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 15, 2008 23:38
Lokalizacja: waw

Post autor: cart » wt gru 02, 2008 09:17

Witam ponownie,
juz po wymianie uszczelki i reszty z tym zwiazanych spraw. Teraz przez ok. 1000km mam jezdzic delikatnie aby sie wszystko ulozylo. Czy jest jeszcze cos o czym musze pamietac przy najblizszej eksploatacji auta?
Pzdr



suchy_86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: suchy_86 » wt cze 02, 2009 21:02

cart, ile Cie kosztowala ta naprawa? co dokladnie zrobiles i gdzie? pozdrawiam



roro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 14:08
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki, Dobre

Post autor: roro » wt cze 02, 2009 22:18

Dokładnie ile Cie to kosztowało bo ja jakis czas temu też robiłem uszczelke ale Ty piszesz o takich sumach a jak ja podałem ze mnie wyniosło 1000zł - 240zł(swiece żarowe) to każdy sie dziwił że drogo. Czyli uszczelka z robocizna - 760zł (uszczelka, plan, uszczelniacze i cos jeszcze ale nie pamietam). Napisz jak możesz. Mi w sumie mechanik nic nie mowil zebym go nie katował od razu ale ja dosyc delikatnie jezdzilem na początku. Teraz chyba po uszczelce zrobiłem z 3 tys i jest ok.



Awatar użytkownika
W11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt maja 26, 2009 20:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: W11 » wt cze 02, 2009 22:34

Kurde, to chyba jakieś fatum odnośnie Naszych Borowików.
Patrz mój post - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243436 - i też właśnie autko stoi w warsztacie.

BORA, AJM, 2000 rocznik... i oryginalny przebieg 96 tysi... kurde...
Mi wycenili naprawę z robocizną na 1450zł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 218 gości