Jak ma byc ustawione cięgno łopatek przy turbinie VNT.
: pt lis 14, 2008 16:54
Pytanie jest takie .Jak to ciegno ma byc ustawione ?Przy mojej turbinie (MK4 1.9 tdi pd) jak samochod jest zgaszony to to ciegno jest u samej gory ,ale jest tak ustawione ze niedociska maksymalnie do gory tego ramienia z bolcem od lopatek,jest tak na styk delikatny jest luz, jak zapale samochod to gruszka wciągnie ciegno maksymalnie na dół az do oporu i oprze sie na tej srubce docisnie i niema luzu na tym bolcu z zawleczka.Niewiem czy jak jest u gory to tez niema byc luzu czy moze byc delikatny luz i niema to wplywu na prace tubrbiny.Mam nadzieje ze polapaliscie o co mi chodzi.
Ma to jakis wplyw na zachowanie silnika ,na moc ,na przyspieszenie .Czy to cie gna podczas duzych predkosci obrotowych silnika wychodzi do samej gory?Zna si ektos na tych sprawach?Pytam dlatego ze kiedys wycigalem swoja turbine do czysczenia lopatek ,i to ciegna chyba odkrecalem i cos tam regulowalem .dodam ze samochod dobrze jezdzi i ma kopa.
A czy ciegno ma nachodzic na to ramie z bolcem ciasno czy ma byc luz delikatny.?
U mnie jest tak ze jest luz ,w otrzorze ciegna jest jeszcze jakis taka tulejka ,taki pierscien i to wszystko ma luz ,

Ma to jakis wplyw na zachowanie silnika ,na moc ,na przyspieszenie .Czy to cie gna podczas duzych predkosci obrotowych silnika wychodzi do samej gory?Zna si ektos na tych sprawach?Pytam dlatego ze kiedys wycigalem swoja turbine do czysczenia lopatek ,i to ciegna chyba odkrecalem i cos tam regulowalem .dodam ze samochod dobrze jezdzi i ma kopa.
A czy ciegno ma nachodzic na to ramie z bolcem ciasno czy ma byc luz delikatny.?
U mnie jest tak ze jest luz ,w otrzorze ciegna jest jeszcze jakis taka tulejka ,taki pierscien i to wszystko ma luz ,