Strona 1 z 1

golf IV padł silnik 1,9 tdi 90 km

: czw lis 13, 2008 18:33
autor: Konrad465
czesc przydarzyło mi sie takie cos ze jechalem po autobanie w niemczech i poczułem jak delikatnie spadła moc mojego golfa ale dalej jechałem i po jakis 200 km za stukało i padł silnik , a mianowicie rozwalił sie 3 tłok w drobny mak ,urwały sie zawory rozwalił sie sterujacy wtrysk nawet swieca zarowa dostała w łeb i niewiem co było przyczyna tego spustoszenia ktore sie stało w tym silniku.Moze ktos wie co mogło byc przyczyna ???

: czw lis 13, 2008 19:12
autor: DANIEL LHR
pewnie urwal sie zawor , niektore roczniki mialy taką wade konstrukcyjną

: czw lis 13, 2008 20:12
autor: PinkFloyd
DANIEL LHR pisze:pewnie urwal sie zawor , niektore roczniki mialy taką wade konstrukcyjną
Zgadza sie wyszła partia wadliwych zaworów w TDI z lat 97-2003 ok 100 tys i komus sie trafiło. Najczesciej objawy sa po zmeczeniu materiału po przebiegu ok 200 tys km-. Mój ojciec to miał i wiele osób z forum ale przy małej predkosci obrotowej- skonczyło sie wymiana tłoka i wszyskich zaworów na nowe bez wad. Dlatego jak ktos w MK IV TDI do 2003r robi głwoice polecam wymianę wszystkich zaworów na nowe. W materiale zaworów oryginalnych znajdują sie pecheżyki powietrza które w czasie obciązenia osłabiaja materiał zaworu. Przyznało sie do tego VW ale w Niemczech, co ciekawe u nas ASO nic o tym nie wie :bajer: tak samo jak o pękających głowicach w 2,0TDI :chytry: