Strona 1 z 1

2.8 vs 2.5 w busie LT ??

: czw lis 13, 2008 10:57
autor: MAPET
2.8 tdi vs 2.5 tdi

auta z 2003 roku

slyszalem ze ten 2.8 to jakis niewydarzony silnik czy to prawda?

: czw lis 13, 2008 11:57
autor: marcin_pków
jedynie co słyszałem że w 2,5 tdi paski strzelają.

: czw lis 13, 2008 11:59
autor: MAPET
no ja znow wlasnie od kolegi ze ten 2.8 nie teges.. no nic czekam na opinie

: czw lis 13, 2008 14:01
autor: piotrekgal
Mapet tutaj masz co nieco napisane:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=165824

: czw lis 13, 2008 14:12
autor: MAPET
dzieki conieco poczytalem ale moze ktos ma jeszcze jakas opinie bo tam to raczej co wiecej pali i czy pojedzie.. mi bardziej o awaryjnosc chodzi itp

: czw lis 13, 2008 16:36
autor: PiotrusVW
2,5 TDi w układzie R5 jest dobrym TDIkiem natomiast na temat 2,8 TDi nic nie słyszałem. 2,5TDi V6 to podobno porażka

: ndz lis 23, 2008 22:45
autor: b8tz
2.8 to silniki zapozyczone z mana 4cylindrowe. 2.5 to silniki VWej 5 cylindrów. Na pewno mniej awaryjne i mocniejsze. Ja na twoim miejscu nie pakowalbym sie w 2.8

: ndz lis 23, 2008 22:51
autor: kaczy
mój sąsiad ma w transporterze 2.5 Tdi ale to chyba ten sam silnik co w LT (tak przynajmniej mi się wydaje), ma go już jakiś spory czas, trzaska nim mega dużo kilosów i nic, jedynie wymienia olej, filtry itp ale to wiadomo .. a o 2.8 to nic nie słyszałem, niech ktoś inny się wypowie

[ Dodano: 23 Lis 2008 21:54 ]
ale ile ma cylinderków to nie wiem musiał bym się zapytać..ale coś mi się wydaje że to v6 nie jest, bo ten v6 jest chyba bardziej awaryjny, popularny w audi a6..

: ndz lis 23, 2008 22:56
autor: Pyton50
Te 2.8 to ciężkie tłuki znam dwa przypadki pęknięcia wału korbowego.Głowica żeliwo.Kosmos cena takiego silnika!

: ndz lis 23, 2008 23:36
autor: b8tz
Silnik w T4 102 koniki a LT 109 kuców to te same motory, tylko turbinka sie roznia i stad te 2km wynikaja. 2.5 to 5 cylindrow i silnik rzędowy, motor ma 2 paski jeden po lewej stronie a drugi po prawej z ktorego napedzana jest pompa wtryskowa. Znam przypadek 500 000 na tym silniku w transporterze.