Strona 1 z 1

Wymiana/naprawa turbiny

: sob lis 08, 2008 22:18
autor: gop_8
Witam!

Czy są jakieś typy/rożne rodzaje turbin w MK5 1/2006? Prawdopodobnie stanę się posiadaczem takiej wersji z uszkodzoną turbiną, brak mocy. Ile kosztuje wymiana/naprawa/regeneracja?

Dziękuję
Pozdrawiam

: sob lis 08, 2008 23:44
autor: bora gdz
jaki silnik?

: ndz lis 09, 2008 11:05
autor: gop_8
bora gdz pisze:jaki silnik?
Witam!

Nie znam oznaczenia silnika. Samochód będzie we wtorek wieczorem w Polsce. Wiem, że jest to 1,9 TDI 105 KM.

Pozdrawiam.

: ndz lis 09, 2008 12:09
autor: maxoff
kolego, najpierw zdiagnozuj co jest przyczyną braku mocy, jak się już dowiesz to wtedy orientuj się co i gdzie ile kosztuje. w przypadku braku mocy jest kilka przyczyn, a padnięta turbina to ostateczność. a 1.9 TDI 105KM były montowane 4 silniki i czymś się tam różniły, ale koszt turbiny nie powinna przekroczyć 2000pln. pozdro.

: ndz lis 09, 2008 12:43
autor: maciek3
Witam tak jak koledzy pisza jak bedziesz miał auto to poszukaj dobrego speca od diesli ktory zna się na diagnostyce podjedz do niego i wtedy bedziesz wiedział co ewentualnie wymienić podałeś za mało danych aby ktoś na forum doradził ci co to może byc faktem jest że turbiny lecą w 1.9 TDI 105 ps ale to nic nie znaczy w aucie może byc uszkodzone duzo żeczy od przepływki po turbine aha a czy auto dymi ???

: ndz lis 09, 2008 13:21
autor: gop_8
Witam!

Domyślam się, że jest to mało danych, ale więcej nie posiadam. Chciałem się zorientować czy są różne turbiny i czym się ewentualnie różnią. Z niemieckiego ASO jest zaświadczenie o uszkodzeniu tylko turbiny, ale nie wiem na czym ono polega. Jak będę znał więcej danych to od razu podam.

Pozdrawiam

Padło Turbo !

: pt gru 12, 2008 15:52
autor: Kwasiu
Witam. Jestem posiadaczem Golfa mk4 1.9 TDI 110km oznaczenie silnika chyba AHU. Zalogowałem się dopiero na forum więc nie wiem gdzie pisać co i jak. Piszę więc tutaj i proszę o poradę. Otóż kilka dni temu ruszyłem delikatnie ze świateł. Na 2 biegu depnąłem Golfowi i przy 3.5 tys obr/min stracił doładowanie a za mną pojawiła się kupa białego dymu:/ Potem gdy silnik pracował słychać jest na wolnych obrotach tarcie metalu o metal (nie zawsze) Dojechałem bez turbo do domu, poziom oleju gwałtownie spadł. Czy to na pewno turbina?

: pt gru 12, 2008 21:16
autor: GRIZLI
Czy to na pewno turbina?
Prawdopodobnie tak...niestety.

: sob gru 13, 2008 01:38
autor: doggie
maxoff pisze: w 1.9 TDI 105KM były montowane 4 silniki i czymś się tam różniły, ale koszt turbiny nie powinna przekroczyć 2000pln. pozdro.
te 1.9 TDI 90 konne i 105 konne mają takie same turbiny, a inne oprogramowanie

: sob gru 13, 2008 11:47
autor: Kwasiu
ok...Jestem właśnie na etapie wyciągnięcia turbinki z mojego mkIV czy może mi ktoś napisac na co trzeba zwracać uwagę, i co może mnie zaskoczyć ?

: sob gru 13, 2008 16:11
autor: Sztomel
Kwasiu pisze:na co trzeba zwracać uwagę, i co może mnie zaskoczyć ?
tu masz to opisane wraz z fotkami :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-60.html

: sob gru 13, 2008 23:21
autor: Kwasiu
świetny opis :) tylko tak szczerze mówiąc czekałem godzinke aż ktoś mi pomoże na forum a potem poszedłem walczyć z turbo :) Teraz dopiero przeczytałem przydatny opis wyciągniecia turbo :) Wszystko poszło bez problemu :) Miałem problem z odkręceniem odpływu oleju z turbo do miski olejowej ale jakos udało się :) Dzięki za pomoc ;)

[ Dodano: 15 Gru 2008 23:25 ]
włożyłem turbo po regeneracji....Dotarłem ładnie...Chodziła kilka godzin na wolnych obrotach pod domem...Po jakichś 60 km przejechanych bardzo delikatnie zacząłem jeździć powyżej 2 tys obrotów/min. Turbine było słychać ale słychać było dziwny świst przy łądowaniu:/ Czy możliwe jest że któryś z węży przepuszcza ? Przy 2.5 tys obrotów straciłem doładowanie i świstu już nie było słychać. Teraz pytanie czy turbo sie zrąbało czy poprostu jakiś wąż się odłączył ? Prosił bym o porade kogoś kto ma więcej doświadczenia niż ja !