Stukanie - rozrząd czy popychacze?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Stukanie - rozrząd czy popychacze?

Post autor: cashtetzky » pt lis 07, 2008 16:56

Witam! :bigok:
Jakiś czas temu zauważyłem, że przy ciepłym silniku na niskich obrotach (postój po dłuższej trasie) słychać dziwny rodzaj stukotania.
Z początku myślałem, że to plastikowa obudowa silnika gdzieś się poluzowała i z tego bierze się ten dźwiek - niestety to nie to. Dźwięk nie jest jednostajny, stukanie pojawią się zmieniając swą głośność o potem na jakiś czas znika. I tak w kółko. Wydobywa się mniej więcej z okolić rolki i paska rorządu.

I tu pojawia się kolejna wątpliwość. Odwiedziłem dziś dwa różne warsztaty samochodowe. W obydwu twierdzą że to rorząd do wymiany + pompa wodna. No własnie.... A ja troszkę szukałem na necie i naszym forum i spotkalem sie z tym, że to może być też wina popychaczy przy wałku.

Rorząd wymieniany przy 145.000 - aktualny przebieg 195.000. Autko sprawuje sie ok. Brak kopcenia czy jakiejkolwiek zamuły - silniczek jak najbardziej elastyczny.

W związku z tym mam kilka pytań ( w pktach):
1) Ktoś z Was spotkał się z takim czymś, bo ja naprawdę nie wiem co jest grane :crazy: ?
2) Czy wymiana poychaczy wiązę się z wymianą wałka rorządu? Jaki to +/- będzie koszt ?
3) Czy rorząd ma cokolwiek z tym wspólnego?
4) Polećcie jakiś zestawik (w razie wymiany rorządu) godny polecenia, niedrogi a dobry.

Czekam na jakieś Wasze podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 16:58 przez cashtetzky, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt lis 07, 2008 19:13

cashtetzky pisze:Rorząd wymieniany przy 145.000 - aktualny przebieg 195.000.
czas najwyzszy!!!!!!!!!!!1



macbat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
Lokalizacja: lubuskie/oslo
Kontakt:

Post autor: macbat » pt lis 07, 2008 19:34

mam to samo tylko stalo sie to po wymianie rozrzadu wczesniej nie bylo taki dzwiek jak by plastik tarl o plastik nie ??

vag nic nie pokazal silnik chodzi jak burza osluchiwali mi go jakims takim narzedziem jak lekarz ma hhe i tez nic nie sa w stanie stwierdzic gdzie jest zrodlo dzwieku

i tak sobie zasowam z tym ... co zrobic? :P


/edit wymiana rozrzadu+pompa(orginalne czesci) byla przy 144 tys teraz mam 148 i nic sie nie dzieje ...
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 19:36 przez macbat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » pt lis 07, 2008 21:13

czy ja wiem czy to taki dźwięk...
to jest takie miarowe stukanie...
jakie w miare tanie i dobre zestawy polecacie???

ps. nie wierze, że tylko 3 osoby na tym forum miały taki problem :chytry:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » pt lis 07, 2008 22:06

u mnie pomogła wymiana rozrządku + rolki przy pasku od alternatora



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt lis 07, 2008 22:12

50tys na rozrzad to max.
zmieniaj bo bedzie cie to kosztowac wymiana silnika na nowy.

[ Dodano: Pią Lis 07, 2008 21:13 ]
a jak sie nie poprawi to wtedy bedziesz szukał innych przyczyn.



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » pt lis 07, 2008 23:01

A napinacz od paska wielorowkowego nie ma luzów ?? Bo mi stukał napinacz, jak go przycisnąłem kiedy silnik chodził to było cicho. Teraz zauważyłem, że mi cyka coś na luzie ale czasem. Części to polecam Luk ina,skf, pasek gates.



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » śr lis 12, 2008 18:25

wczoraj zamówiłem zestaw, o taki:
http://www.allegro.pl/item476777035_roz ... ville.html
mam nadzieję że będzie ok.

a tak a propo rozrządu, to spotkałem się z opiniami że w AHF trzeba później zadbać o prawidłowe ustawienie kątów wtrysków.


Obrazek
Obrazek

romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » czw lis 13, 2008 01:19

cashtetzky pisze:wczoraj zamówiłem zestaw, o taki:
http://www.allegro.pl/item476777035_roz ... ville.html
mam nadzieję że będzie ok.

a tak a propo rozrządu, to spotkałem się z opiniami że w AHF trzeba później zadbać o prawidłowe ustawienie kątów wtrysków.
daj znać po wymianie czy pomogło
u mnie też jest to samo a rozrząd robiłem 10000km temu.
Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 01:20 przez romanek84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » czw lis 13, 2008 14:47

romanek84 pisze:daj znać po wymianie czy pomogło
u mnie też jest to samo a rozrząd robiłem 10000km temu.
oka, zestaw przychodzi w sobotę.
tak więc wymiana w nast tygodniu, wtedy się odezwę :okej:

[ Dodano: 13 Lis 2008 13:49 ]
romanek84 zmiana powinna być po około 70.000 km :chytry:


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości