Strona 1 z 1

Notlauf w TDI 101KM a N75

: czw lis 06, 2008 15:39
autor: dark972
Przepraszam za wałkowanie tego tematu,ale bardzo prosze o opinię dot. mojego toku myślenia. Mam notlauf powyżej 2,5K obrotów w swoim MK4 ( golf 2002 / 101KM / 93K.przebiegu) na każdym biegu. Jedyny błąd na VAG/u to 462D czyli przeładowanie. Przeczytałem już chyba wszystko i zaczynam się gubić, więc proszę o pomoc
bardziej obeznanych forumowiczów. Zmostkowałem jak zalecano, przewody dochodzące do N75 czyli go ominąłem,ale jest na zasilaniu podłaczony pod 12V.
I teraz problem.

Turbo pracuje do obrotów ok. 3,5K. --wyżej już notlauf.
Czyli do wymiany N75 ?
Gruszka podobno szczelna i sztanga chodzi ok.
Wykluczam zapieczenie kierownic, ale czy napewno ?
A czy może byc tak ,że kierownice zapieczone są i dlatego N75 wrzuca poprzez kompa tryb awaryjny ? Moge źle rozumieć zasadę działania...

: czw lis 06, 2008 17:49
autor: damcio151
słabo szukałeś ... podmień n75 z n18 i będzie wszystko jasne

: czw lis 06, 2008 17:56
autor: dark972
damcio151, dzięki za odpo.
Wiem ,że można podmienić N75 z N18. ale czy to ma sens?
Oczywiście jutro tak zrobię.
Jednak jak pytałem wcześniej, czy zapieczone ( oby nie) kierownice turbo nie powodują trybu awaryjnego a N75 go załącza poprzez komputer ?

: czw lis 06, 2008 18:03
autor: Kulon
a może masz gdzieś przewód podciśnienia przytkany lub zatkany i dlatego wywala tryb awaryjny

: czw lis 06, 2008 18:03
autor: damcio151
dark972 pisze:Wiem ,że można podmienić N75 z N18. ale czy to ma sens?
a czemu ma nie mieć :?: n18 ma tą samą zasadę działania co n75
można powiedzieć , że n75=n18
dark972 pisze:czy zapieczone ( oby nie) kierownice turbo nie powodują trybu awaryjnego
mogą powodować
daj logi dynamiczne 008 011
dark972 pisze:a N75 go załącza poprzez komputer ?
n75 nic nie załącza ... on jedynie otwiera obwód podciśnienia do gruszki , kiedy chce tego ECU - ECU o tym decyduje

: czw lis 06, 2008 18:14
autor: dark972
damcio151 pisze:n75 nic nie załącza ... on jedynie otwiera obwód podciśnienia do gruszki , kiedy chce tego ECU - ECU o tym decyduje
Ok. rozumiem, ale skąd ECU ma info kiedy wł. N75 ?

: czw lis 06, 2008 18:28
autor: damcio151
dark972 pisze:ale skąd ECU ma info kiedy wł. N75 ?
jest coś takiego jak MAP , czyli czujnik ciśnienia w kolektorze ... ECU za pomocą n75 steruje sztangą tak, aby ciśnienie było jak najbardziej zbliżone do wymaganego

: czw lis 06, 2008 18:48
autor: dark972
Profesjonalna odpowiedź.
Bardzo dziękuję.

Cały czas chodziło mi o to, ( moje myslenie) że są zapieczone kierowniczki turbo, bo mam dziwny dźwięk metaliczny ok.2,5K obr.z turbo/ chyba-- a ECU wrzuca awaryjny tryb poprzez N75 - odcina mu zasilanie czy odwrotnie, bo mu się cisnienie nie podoba ( jest za wysokie) Wtedy N75 by pracowal jak bezpiecznik dla turbiny.

Jednak jest inaczej, gdzie ECU wł. awaryjny, bo ciśnienie jest za wysokie, co może być spowodowane właśnie wadliwym N75.

: czw lis 06, 2008 19:33
autor: damcio151
ECU nie odcina n75, tylko tnie dawkę paliwa - mniej paliwa , mniej spalin ... mniej spalin mniejsza energia

: czw lis 06, 2008 21:13
autor: rob555
leze i kwicze ze smiechu...co to za bypass????
to przeciez nei jest stary poczciwy cisnieniowy N75 !!!!
Zmostkowales odpowietrzenie z szyna vacuum....co to ma do sprawdzenia?????
Tak jak pisza inni podmien z N18 najprosciej i tyle.
A na 90% i tak beda to kierowniczki albo gruszka

: czw lis 06, 2008 23:22
autor: dark972
rob555 pisze:leze i kwicze ze smiechu...co to za bypass????
to przeciez nei jest stary poczciwy cisnieniowy N75 !!!!
Zmostkowales odpowietrzenie z szyna vacuum....co to ma do sprawdzenia?????
Tak jak pisza inni podmien z N18 najprosciej i tyle.
A na 90% i tak beda to kierowniczki albo gruszka
teraz zgłupiałem który to przewód, ale rzeczywiście dolny a nie ten cienki górny.
Tak czy inaczej podmiana z N18 nie dała rezulatatu ( notlauf przy 3K obr.
Bez żadnego z nich czyli bez N25 i N18 również notlauf przy ok.3,5 K obrotów.
Czyli kierownice zapieczone i tyle.
Koniec testów.

Obroty do 3,5K wystarczają do normalej jazdy.
Mozna jakiś czas jeździć tak na tym mostku, omijającym N75 ? Turbina się nie rozleci ?

Obrazek

: pt lis 07, 2008 19:11
autor: rob555
Przestudiuj schemat sterowania podcisnieniowego ...
Zadne Bypassy w tym wypadku nic nie dadza...albo bedziesz mial permanentne podcisnienie co rozwali szybko turbine albo je zdejmiesz calkowicie i bedzie mul...

: pt lis 07, 2008 20:22
autor: dark972
tez tak myślę...
Póki co do czyszczenia turbo będę jeździł na N75 na wszelki wypadek.
Jakby co ECU wrzuci awaryjny i tyle.
Dzięki.