Strona 1 z 1

Kopci po przegazowaniu na czarno (turbina/wtryski?)

: śr lis 05, 2008 14:09
autor: krzysiek82
Witajcie
Mam następujący problem, auto po przegazowaniu kopci na czarno. Chodzą mi po głowie dwie myśli, turbo już nie działa i nie działało podczas zakupu więc ono może być przyczyną, zatarty wirnik spowoduje, że do silnika nie będzie dostarczana wystarczająca ilość powietrza. Myślę także, że to może wtryski. Co byście proponowali, żeby zrobić na początek? Pytam ponieważ nie dysponuje czasem za bardzo dlatego nie chce szukać i kombinować, jak stawiacie bardziej na wtryski to wykręcę sprawdzę czy leją, ale jeśli turbo blokuje to już wyjdzie wyższy koszt :/

: śr lis 05, 2008 14:31
autor: bongo
krzysiek82 pisze:zatarty wirnik spowoduje, że do silnika nie będzie dostarczana wystarczająca ilość powietrza
wszystko w temacie :chytry:

: czw lis 06, 2008 22:54
autor: anaba255
jak zakopci przy przygazowaniu to normalne diesel musi puscic baka :grrr: ale jezeli przy wyższych obrotach dalej kopci to raczej wtryski

: pt lis 07, 2008 03:48
autor: twardy
na pstoju turbo się nie rozkręci tak żeby dmuchnąć a paliwo pompa podaje , ropka nie jest spalona do końca i stąd czarny dymek. :grin:

: pt lis 07, 2008 04:34
autor: PePeNiEbKo
U mnie pomogło przestawienie pompy paliwa na firmowe znaczniki

bez kata nie kopci prawie wogóle, w porównaniu z wcześniejszymi ustawieniami pompa była lekko cofnięta i kopciło aż szkoda mi było innych uczestników ruchu drogowego

: pt lis 07, 2008 09:31
autor: kITA
Załatw sobie wskaźnik ciśnienia doładowania(może być jakikolwiek.Ja wykręciłem z reduktora C2H2)Zmierzysz i będziesz wiedział czy masz turbinę.Potem ustaw kąt wtrysku(potrafi nieźle zadymić jak jest za późny).Sprawdzenie wtrysków zostawiłbym na koniec

: pt lis 07, 2008 12:52
autor: grandi
A więc tak rozmawiałem z mechanikiem z Pabianic na temat kopcenia spalania itd, silniki te same.

Diesel będzie kopcił po przygazowaniu bo spaliny że tak powiem nie zdążą wyjsć z układu zanim dostaną nową dawkę , jeżeli chcesz zrobić test to robi tak że wrzucasz go na obroty stałe np. 2 tys obrotów , potem wrzucasz go na 2.5 i patrzysz jaki spaliny idą przez turbo.
Jeżeli przy 2 tys będziesz go trzymał i chwile 10 sec i będzie kopcił to leją wtryski .
Jeżeli auto robi 900 km na pełnym zbiorniku tak jak u mnie chodź nigdy nie wyjezdziłem go do końca bo no nie chciałem zapowietrzać a wiem ze wskazówka przekłamuje to mechanik mówił że to dobry wynik i nie trzeba wtrysków wymieniać więc że tak powiem po tym poznamy czy wtryski leją.
Trzeba sprawdzić kąt wtrysku powinno się go korygować po każdej wymianie paska bo onteż ma spore znaczenie , może być też tak że pompa po prostu nie domaga ale to byś poznał że jakieś powietrze łąpie albo coś.

: pt lis 07, 2008 18:15
autor: bongo
krzysiek82 pisze:turbo już nie działa i nie działało podczas zakupu więc ono może być przyczyną, zatarty wirnik spowoduje, że do silnika nie będzie dostarczana wystarczająca ilość powietrza.
Panowie,przeca wyraznie napisał że turbo nie działa,a Wy mu radzicie kąty wtrysku sprawdzać i inne duperele :bajer: Najpierw nareperować a potem sprawdzać inne rzeczy :chytry: