Kopci po przegazowaniu na czarno (turbina/wtryski?)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kopci po przegazowaniu na czarno (turbina/wtryski?)

Post autor: krzysiek82 » śr lis 05, 2008 14:09

Witajcie
Mam następujący problem, auto po przegazowaniu kopci na czarno. Chodzą mi po głowie dwie myśli, turbo już nie działa i nie działało podczas zakupu więc ono może być przyczyną, zatarty wirnik spowoduje, że do silnika nie będzie dostarczana wystarczająca ilość powietrza. Myślę także, że to może wtryski. Co byście proponowali, żeby zrobić na początek? Pytam ponieważ nie dysponuje czasem za bardzo dlatego nie chce szukać i kombinować, jak stawiacie bardziej na wtryski to wykręcę sprawdzę czy leją, ale jeśli turbo blokuje to już wyjdzie wyższy koszt :/


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lis 05, 2008 14:31

krzysiek82 pisze:zatarty wirnik spowoduje, że do silnika nie będzie dostarczana wystarczająca ilość powietrza
wszystko w temacie :chytry:



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » czw lis 06, 2008 22:54

jak zakopci przy przygazowaniu to normalne diesel musi puscic baka :grrr: ale jezeli przy wyższych obrotach dalej kopci to raczej wtryski
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 22:57 przez anaba255, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lis 07, 2008 03:48

na pstoju turbo się nie rozkręci tak żeby dmuchnąć a paliwo pompa podaje , ropka nie jest spalona do końca i stąd czarny dymek. :grin:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: PePeNiEbKo » pt lis 07, 2008 04:34

U mnie pomogło przestawienie pompy paliwa na firmowe znaczniki

bez kata nie kopci prawie wogóle, w porównaniu z wcześniejszymi ustawieniami pompa była lekko cofnięta i kopciło aż szkoda mi było innych uczestników ruchu drogowego


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pt lis 07, 2008 09:31

Załatw sobie wskaźnik ciśnienia doładowania(może być jakikolwiek.Ja wykręciłem z reduktora C2H2)Zmierzysz i będziesz wiedział czy masz turbinę.Potem ustaw kąt wtrysku(potrafi nieźle zadymić jak jest za późny).Sprawdzenie wtrysków zostawiłbym na koniec



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt lis 07, 2008 12:52

A więc tak rozmawiałem z mechanikiem z Pabianic na temat kopcenia spalania itd, silniki te same.

Diesel będzie kopcił po przygazowaniu bo spaliny że tak powiem nie zdążą wyjsć z układu zanim dostaną nową dawkę , jeżeli chcesz zrobić test to robi tak że wrzucasz go na obroty stałe np. 2 tys obrotów , potem wrzucasz go na 2.5 i patrzysz jaki spaliny idą przez turbo.
Jeżeli przy 2 tys będziesz go trzymał i chwile 10 sec i będzie kopcił to leją wtryski .
Jeżeli auto robi 900 km na pełnym zbiorniku tak jak u mnie chodź nigdy nie wyjezdziłem go do końca bo no nie chciałem zapowietrzać a wiem ze wskazówka przekłamuje to mechanik mówił że to dobry wynik i nie trzeba wtrysków wymieniać więc że tak powiem po tym poznamy czy wtryski leją.
Trzeba sprawdzić kąt wtrysku powinno się go korygować po każdej wymianie paska bo onteż ma spore znaczenie , może być też tak że pompa po prostu nie domaga ale to byś poznał że jakieś powietrze łąpie albo coś.
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 12:54 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 07, 2008 18:15

krzysiek82 pisze:turbo już nie działa i nie działało podczas zakupu więc ono może być przyczyną, zatarty wirnik spowoduje, że do silnika nie będzie dostarczana wystarczająca ilość powietrza.
Panowie,przeca wyraznie napisał że turbo nie działa,a Wy mu radzicie kąty wtrysku sprawdzać i inne duperele :bajer: Najpierw nareperować a potem sprawdzać inne rzeczy :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 195 gości