Strona 1 z 1

rozrząd w 1z, metaliczny odgłos.

: sob lis 01, 2008 22:25
autor: piter_s
witam.
oszukałem sie jak głupi i nie znalazłem dobrego opisu co do ustawienia rozrządu w 1z, fotoporada.

mam problem metalicznego dzwięku w okolicach kolektora, dodam ze kat jest 48-52.
chce sprawdzic czy jest dobrze ustawiony rozrząd no bo chyba warto od tego zaczac.

silnik ogólnie dobrze pracuje z paleniem tez nie ma problemu, tylko denerwuje mnie ten odgłos jak by pukał kluczem o jakis metal, zjawisko na zimnym i na ciepłym.

dajcie propozycie co ewentualnie sprawdzic?.
pozdro.

: sob lis 01, 2008 23:28
autor: tommy-cichy
Kolego jesli kat wtrysku masz miedzy 48 a 52 stopnie czyli rozrzad masz ustawiony jak nalezy,bo gdybys mial rozrzad przestawiony chociaz o 1 zabek to kat wtrysku bys mial totalnie poza zakresem.A te twoje metaliczne dzwieki moga wydobywac sie z popychaczy jesli juz masz zalatwione to moga halasowac,albo dobrze popatrz czy cos nie masz luzne czy tez sie cos tam nie obija w tamtych okolicach.

: sob lis 01, 2008 23:55
autor: karol450
sprawadz moze stan oleju moze masz jakies braki ten dziwek słychac cały czas czy przez chwile

: ndz lis 02, 2008 10:06
autor: piter_s
olej jest, nawet zmieniony 300km temu na castrol magnatec 10w40.

: ndz lis 02, 2008 10:20
autor: jaszczur
piter_s, tu masz poradę

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: ndz lis 02, 2008 10:58
autor: piter_s
jaszczur pisze:piter_s, tu masz poradę
dzięki, punkcik dla ciebie.

odnosnie tego metalicznego odgłosu to twierdzicie ze nic innego jak popychacze??

: ndz lis 02, 2008 13:32
autor: andrew.zbyrko
sprawdź czy krzywki wałka nie są powycierane, tak samo popychacze[szklanki]
Tu masz jak sie sprawdza stan popychaczy:
Obrazek

: ndz lis 02, 2008 14:03
autor: Gelooo
u mnie bylo to samo wymiana popychaczy prowadniczek i reszty pomogla glowica byla sciagana ale zawory okazaly sie proste :grin:

: ndz lis 02, 2008 14:23
autor: piter_s
ok, czyli jednak popychacze, po wyciagnieciu popychaczy mozna by od razu zmienic uszczelniacze jak sie da bez sciagania głowicy???.

czyli popychacze, uszczelka pod pokrywe, podkładki srub pokrywy, simering.
pominąłem cos jeszcze z czesci??.

czyli koło od pompy ma byc zablokowane bolcem, zamach ustawiony na znaku, wałek zblokowac podkładem o grubosci 4,5mm.
koło na wałku jest na stozku a nie na kline tak???, czyli wazne jest zblokowanie wałka, koło mozna zakrecic inaczej jak było, załozyc pasek napiac i po robocie.

o co lata z tym odczekaniem 30min po zmianie popychaczy???, co to zmieni po odczekaniu???.

: ndz lis 02, 2008 23:26
autor: andrew.zbyrko
piter_s pisze:koło na wałku jest na stozku a nie na kline tak???, czyli wazne jest zblokowanie wałka, koło mozna zakrecic inaczej jak było,
koło rozrządu jest na stożku, dlatego żeby móc dokładnie ustawić fazy rozrządu, trzeba je z tego stożka zbić młotkiem[dylko z głową, żeby nie pękło]
ustawiasz GMP, pompe blokujesz trzpieniem, wałek blachą 4mm, zakładasz pasek, naciągasz i dokręcasz koło wałka rozrządu[tylko musisz je czymś przytrzymać[tak żeby blokada4mm go nie blokowała przy zakręcaniu bo może pęknąć]

na forum jest kilka instr jak to zrobić, i ksiązki które kolega wyżej wkleił

Powodzenia.

[ Dodano: 02 Lis 2008 22:31 ]
piter_s pisze:szczelniacze jak sie da bez sciagania głowicy???.
da się bez sciagania głowicy [na forum było]
piter_s pisze:o co lata z tym odczekaniem 30min po zmianie popychaczy???, co to zmieni po odczekaniu???.
chodzi o to żeby się napełniły olejem, dobrze jest je przed montażem zalać olejem na kilka godzin i dopiero montować [no forum jest tego sporo]
mosty wałka dokręca się momentem 20Nm w kolejności:

Obrazek

: pn lis 03, 2008 19:17
autor: piter_s
dzięki panowie za pomnoc.
byłem dzisiaj u mechanika i powiedział ze za 200tys km moge przyjechac, hehehe, oby miał racje.
stwierdził ze mam wrazliwy słuch i wszystko jest ok, nie dziwie sie wkoncu to mój pierwszy diesel.

: wt lis 04, 2008 22:42
autor: macem
hejka to nagraj dzwiek silnika przy otworzonej klapie i wrzuca na youtube.

: wt lis 04, 2008 23:33
autor: tomassss24
Witam ja mam podobnie ostatnio przez jakis czas rano jak zapalam slychac bylo metaliczny stukot jak szklanka trwalo to przez około minute a potem cicho na cieplym nie słychac . Szklanki juz mam wymienione a stukanie nadal jeste silnik pali na dotyk nie kopci ciekawe co to moze byc ? :grin:

: śr lis 05, 2008 19:29
autor: macem
chyba olej musi dojść tam gdzie trzeba i wtedy cichną.