Strona 1 z 1

Turbina

: pt paź 31, 2008 13:46
autor: KoY
Witam mam pytanie przy ilu obrotach w Golfie 2 załącz się turbina?

: pt paź 31, 2008 13:54
autor: grzegorzp
przy 1738obr/min
chyba że masz pompowtrysk to przy 1857obr/min
oczywiście można softem zmienić żeby się włączała wcześniej, a jak szwankuje włącznik to może się włączać nawet dopiero koło 3000obr/min

ps. najpierw poczytaj forum a dopiero potem zadawaj pytania

: pt paź 31, 2008 14:02
autor: piow11
grzegorzp pisze:przy 1738obr/min
chyba że masz pompowtrysk to przy 1857obr/min
oczywiście można softem zmienić żeby się włączała wcześniej, a jak szwankuje włącznik to może się włączać nawet dopiero koło 3000obr/min

ps. najpierw poczytaj forum a dopiero potem zadawaj pytania
Jak w TD chcesz zmienić soft? :goof:

Turbina w TD zaczyna dmuchać około 2500 - 2700.

[ Dodano: 31 Paź 2008 13:04 ]
grzegorzp, No faktycznie nie zajarzyłem. Masz racje z tym włącznikiem, mogą być styki zaśniedziałe i się później załączać. :grin:
PZDR

: pt paź 31, 2008 15:08
autor: bongo
piow11 pisze:Turbina w TD zaczyna dmuchać około 2500 - 2700.
Bo nieszczelności masz :chytry:
Zamknij okno to na bank załączy się przy 2000 :bigok:

: pt paź 31, 2008 19:19
autor: MADMAXOG
Turbina w 1.6td pompuje przy 2000obr/min i pełnym bucie 0.2bar i tak do do ok. 0.7bar przy większych obrotach (3000 i więcej) .
Fabrycznie przy pełnym obciążeniu ma być (silnik np. JR ale i większość 1.6 td) coś koło 0.62 do 0.74bar. Ale da się i więcej...
2500obr to już powinno być prawie max fabryczny, ponadto zaczyna się maksymalny moment obrotowy i daje to wrażenie "kopa" od tych obrotów.
Praktycznie oznacza to, że od 2500obr silnik wyraźnie lepiej ciągnie.

: pt paź 31, 2008 19:21
autor: KoY
no dokładnie jak na 2 dochodze do 40 to zaczyna ciagnac a przy 70 to juz jakbym miał 200 konnego charta :D

: pt paź 31, 2008 19:24
autor: MADMAXOG
Tylko go nie zajeździj. Jak masz obrotek to go nie piłuj za często pod 4000. Optimum to 2500-3500 no może 3700obr/min. Wtedy fajnie "czuć" silnik.
No i pilnuj oleju. Dobrego oleju. Ja jeżdżę na syntetyku 5W/40, a na liczniku 250 000km. Po zalaniu pierwszy raz fakt: wymiana uszczelnień na wale korbowym (dwie strony) i wałku rozrządu oraz pod pokrywą zaworów. Silnik lżej chodzi jak jest zimno i jak mu w palnik wstawię to wiem , że jest dobrze smarowany. Zdecydowałem się na ten krok jak zmierzyłem ciśnienie sprężania: 32-33 atm. Czyli stan cylindrów dobry.
Hej!

: pt lis 14, 2008 23:39
autor: KoY
Tyle że ja nie mam obrotomierza

: sob lis 15, 2008 04:31
autor: twardy
KoY pisze:Tyle że ja nie mam obrotomierza
można sobie sprawić takie urządzonko :grin:
sprawdz tylko ile masz wtyczek do szafy a póżniej szukaj na alll.
U mnie przy 120km/h 2800 obr około 0,4 bara jak jade ze stałą prędkością .