Strona 1 z 1

Problem z moca po wymianie uszzelki pod glowica

: wt paź 28, 2008 22:49
autor: Pawkagolf
Witam
ostatnio odebralem autko z warsztatu po wymianie uszczelki pod glowica i cos wydaje mi sie ze jest slabszy troche...
byly robione prowadnice zaworow przy okazji i miala byc planowana glowica nawet mechanik kupil juz uszczelke do glowicy planowanej - ponoc jest grubsza niz zwykla ma 3 dziurki, ale co dalej - glowica okazalo sie ze prawie nie wymagala planowania tzn tylko zostala liznieta i okalzalo sie za wiecej jej nie trzba zbierac bo jest rowna , ale koles mi powiedzial ze uszczelke zalozyl gubsza taka jak jest do planowanych glowic, dodam ze kat wtrysku ustawil autko ladnie zapala i ladnei jedzie z tm ze jakby kilka konikow ucieklo ...
powiedzcie co moze byc przyczyna?? czy za gruba uszczalka bedzie tego powodem czy moze jeszcz cos innego ? pomozcie bo nie wiem co robic zastanawiam sie czy puki jest "swiezy" po tej robocie nie wymienic tej uszczelki .... ale to troche roboty

: wt paź 28, 2008 23:26
autor: J.B.S.
Moim zdanie uszczelka nie ma nic do tego. Pewnie coś żle ustawili.

: wt paź 28, 2008 23:33
autor: PinkFloyd
Zrób logi dynamiczne vagiem 003, 008, 011, sprawdz w BS statyczny kąt wtrysku

: wt paź 28, 2008 23:52
autor: ringel
normalnie to planowanie głowicy o te okolo 2mm (w silnikach benzynowych) zwieksza stopien sprezania, zwiększa termodynamiczną sprawność silnika,czyli efekt odwrotny daje negatywne skutki,
ale w twoim przypadku(w dieslu) raczej odpada zeby uszczelka zmienila stopien sprezania.
Moim zdaniem mechanicy cos namotali,bo ja juz dawno stwierdzilem ze dobrych mechanikow jest malo, tym bardziej takich co sie na wszystkich autach bardzo dobrze znaja.

: śr paź 29, 2008 00:22
autor: Pawkagolf
kat wtrysku sprawdzilem jako pierwszy Vagiem i jest ok tzn troche sie waha jest tak 45 , 49 , 54 tak sie potrafi zmieniac przy pracujacym silniku na wolnych obrotach bez dotykania gazu oczywiscie .
znalazlem na forum jeszzce wymiary uszczelek , wiec tak
z 1 otworem ma gr. 1,27 mm
z 2 otworami ma gr. 1,37 mm
z 3 otworami ma gr1,57 mm
wynika z tego ze mogla mi zwiekszyc objetosc komory spalania o wysokosc 0,2 mm czy to duzo ??
ale tak mysle ze skoro sa rozne rozmiary to chyba jest to wazne jaka sie wsadzi - chodzi o zmiane kompresji - o to ile sie potrafi zmnienic jak sie wsadzi grubsza uszczalke

jutro nie dam rady ( praca) ale w czwartek rano zrobie te logi dynamiczne moze cos koledzy wypatrzycie

: śr paź 29, 2008 01:41
autor: J.B.S.
Grubość uszczelki dobiera się poto żeby tłoki nie uderzały o głowicę . Co to za mechanik co tego nie wie? Ile kompresję może zmniejszyć 0,2 mm grubości uszczelki.Napewno nie tyle żebyś poczuł na drodze.Pzdr

: czw paź 30, 2008 10:52
autor: Pawkagolf
Wiam ponownie zrobilem logi , poradzcie cos teraz bo na moje malowprawne oko nie wiele widze
Obrazek

: czw paź 30, 2008 11:14
autor: damcio151
przepływka do czyszczenia , przyjrzyj się sterowaniu turbo ... późno wstaje

: czw paź 30, 2008 11:28
autor: Pawkagolf
co moze byc z tym turbo? bo w sumie jak juz ruszy to chyba dobre cisnienie daje, przeplywka mowisz - sprobuje przeczyscic i zobaczymy czy cos sie poprawi a jak nie to pewnei trzeba bedzie nowa zakupic...

: czw paź 30, 2008 12:28
autor: damcio151
Pawkagolf pisze:co moze byc z tym turbo?
albo sterowanie , albo katalizator już troszkę przytkany
Pawkagolf pisze:przeplywka mowisz - sprobuje przeczyscic i zobaczymy czy cos sie poprawi a jak nie to pewnei trzeba bedzie nowa zakupic...
powinno pomóc przeczyszczenie - nie tnie jeszcze tak strasznie dawki

: czw paź 30, 2008 14:26
autor: Pawkagolf
auto juz ma troche przebiegu i juz myslalem o wywaleniu kata teraz to tylko przyspiesze, zrobie z przeplywka i zloguje znowu zobaczymy . dziekuje za opinie