Strona 1 z 1

jak rozpoznac model silnika?

: ndz paź 26, 2008 17:40
autor: djmike
Witam wszystkich mam krotkie pytanko.. kiedys przegladajac forum natknolem sie na swietny opis wraz ze zdjeciami jak rozpoznac silnik AGR czy ALH i inne mam golfa 4 1,9tdi 90ps i nie wiem jakie mam oznaczenie silnika..Przepraszam z gory za mojego posta ale nie potrafie sie doszukac na forum tego tematu:/

: ndz paź 26, 2008 17:43
autor: m.s
w bagażniku wlepa powinno byc jaki masz silnik

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1663914

: ndz paź 26, 2008 17:50
autor: cobra11985
jesli nie bedziesz miał w bagaju to powinna byc wlepa na osłonie paska rozrzadu :grin:

: ndz paź 26, 2008 19:06
autor: djmike
Koledzy ja juz sprawdzalem w bagazniku obok kola zapasowego i posiadam oznaczenie ALH to zle czy dobrze?

: ndz paź 26, 2008 20:03
autor: m.s
djmike pisze:oznaczenie ALH to zle czy dobrze?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

tu masz opis co nieco o tym silniczku i ładnie mozna go zrobic :chytry:

: ndz paź 26, 2008 22:34
autor: djmike
Koledzy na forum znalazlem tabele ukazujace dane poszczegolnych silnikow.. niestety jest jedno ALE jedna tabela mowi co innego i druga co innego, moze ktos z was wie jaka mowi prawde??Zwrocie uwage na takie dane jak np. czy silnik ALH posiada katalizator? w jednej tabeli jest zaznaczone ze ma a w drugiej nie ma??? podaje linki do tabel:

link nr.1

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 763f7.html

link nr.2

http://www.webmedia.pl/szymacha/TDI19.htm

: ndz paź 26, 2008 22:41
autor: PinkFloyd
djmike pisze:Koledzy na forum znalazlem tabele ukazujace dane poszczegolnych silnikow.. niestety jest jedno ALE jedna tabela mowi co innego i druga co innego, moze ktos z was wie jaka mowi prawde??Zwrocie uwage na takie dane jak np. czy silnik ALH posiada katalizator? w jednej tabeli jest zaznaczone ze ma a w drugiej nie ma??? podaje linki do tabel:

link nr.1

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 763f7.html

link nr.2

http://www.webmedia.pl/szymacha/TDI19.htm
ma katalizator, i ALH spełnia norme emisji spalin Euro 3+ a AGR Euro 3, ALH ma turbine o zmiennej geometrii łopatek którą trzeba nieźle przewietrzac bo sie robia po zamulaniu problmy z notlaufem co jest obce wersji AGR.

: ndz paź 26, 2008 22:44
autor: Sztomel
posiada ze względu na normę czystości spalin

: ndz paź 26, 2008 22:47
autor: djmike
PinkFloyd pisze:
ma katalizator, i ALH spełnia norme emisji spalin Euro 3+ a AGR Euro 3, ALH ma turbine o zmiennej geometrii łopatek którą trzeba nieźle przewietrzac bo sie robia po zamulaniu problmy z notlaufem co jest obce wersji AGR.
kolego PinkFloyd co to znaczy ze trzeba dobrze turbo przewietrzac bo sa problemy z notlaufem?

: ndz paź 26, 2008 23:34
autor: PinkFloyd
djmike pisze:
PinkFloyd pisze:
ma katalizator, i ALH spełnia norme emisji spalin Euro 3+ a AGR Euro 3, ALH ma turbine o zmiennej geometrii łopatek którą trzeba nieźle przewietrzac bo sie robia po zamulaniu problmy z notlaufem co jest obce wersji AGR.
kolego PinkFloyd co to znaczy ze trzeba dobrze turbo przewietrzac bo sa problemy z notlaufem?
zaweszaja sie łopadki turbiny, jak zadko przekracza sie w trasie 3 tys obr lub czesto zamula autkiem- wynik to notlauf, autko traci moc powyzej 140km/h, nie chce wiecej i odzyskuje ja po ponownym zgaszeniu i opaleniu auta do ponownego przekroczenia 140km/h czyli predkosci obrotowej ok 3 tys obr

: ndz paź 26, 2008 23:51
autor: djmike
Kolego PinkFloyd moze to wlasnie to zawieszenie lopatek wirnika w turbinie bylo przyczyna moich ostatnich klopotow?? MIanowicie przy zimnym silniku wyprzedzalem pojazd, silnik zaczol przerywac, stracil moc i zadymin na czarno. Jak doszedl do siebie jakby stracil moc, na drugi dzien odpalilem auto rozgrzalem silnik do 90stopni i turbo chodzi auto idzie jak wczesniej??

: pn paź 27, 2008 00:00
autor: PinkFloyd
djmike pisze:Kolego PinkFloyd moze to wlasnie to zawieszenie lopatek wirnika w turbinie bylo przyczyna moich ostatnich klopotow?? MIanowicie przy zimnym silniku wyprzedzalem pojazd, silnik zaczol przerywac, stracil moc i zadymin na czarno. Jak doszedl do siebie jakby stracil moc, na drugi dzien odpalilem auto rozgrzalem silnik do 90stopni i turbo chodzi auto idzie jak wczesniej??
Najlpeiej zrób logi dynamiczne grup 003, 008, 011 bo tak to wróżenie z fusów. Od razu bedziesz wiedział co jest z autkiem i czy moc tez jest odpowiednia

: pn paź 27, 2008 00:38
autor: SToRM
djmike pisze:Koledzy ja juz sprawdzalem w bagazniku obok kola zapasowego i posiadam oznaczenie ALH to zle czy dobrze?
Bardzo dobrze. Tzn mniej problemow z wiekszym modowaniem niz przy AGR

: pn paź 27, 2008 15:37
autor: mirdek
ja mam ASZ czy to dobry silniczek