Około 15 miesięcy temu wymieniany termostat i problem jest

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Około 15 miesięcy temu wymieniany termostat i problem jest

Post autor: piotrekgal » pt paź 24, 2008 09:39

Chodzi oto, że od niedawna zaobserwowałem, że dolny wąż jest cały czas zimny i miękki, chocbym nie wiem jak mu butował czy jechał spokojnie, bedzie zimny, odkrecajac korek od zbiorniczka plynu zasyczy i pusci ta pare biala no i np dziś może z 4krople z boku zbiorniczka zbuzowały. Termostat byl wymieniany tak jak napisalem okolo 15h miesiecy temu (wehler). Temperatura przed jak i po wymianie to ok 80,85stopni. Zatem wina tego wiecznie zimnego weza, miekkiego to juz niskie temperatury (latem cieply bywal po jazdach ), termostat znow nawalil? Czy moze jak to w ostatnim temacie podobnym bylo napisane, ze korek?
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 09:41 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 24, 2008 14:01

piotrekgal, to co opisałeś powyżej jest fizycznie niemożliwe !
nie może być dolny wąż idący od chłodnicy zimny skoro silnik trzyma Ci po rozgrzaniu temperaturę około 80*C gdyż termostat utrzymuje tę temperaturę puszczając chłodziwo do dużego obiegu przez chłodnicę - gdyby tak nie było to temperatura chłodziwa zaczęłaby nadmiernie wzrastać i płyn byłby wywalany przez korek zbiorniczka wyrównawczego a tak się u Ciebie nie dzieje, chłodzenie pracując na dużym obiegu musi spowodować, że dolny wąż musi być ciepły więc proszę ponów jeszcze raz diagnozę bo u Ciebie jest wszystko OK i ja się tutaj nie dopatrzyłem żadnej nieprawidłowości - no może poza tym, że termostat utrzymuje trochę za niską temperaturę - powinien trzymać w okolicach 90*C.
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 14:03 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pt paź 24, 2008 18:14

Zrobiłem tak jak mówisz, wykonałem kolejną próbe, rozgrzałem motor do ok 85*C nastepnie troce pobutowałem mu, otwieram maskę dotykam dolny wąż, jest miękki i naprawde tylko delikatnie ciepły w skali od 1 do 100 intensywność tego ciepła wynosiłaby 15, odkręciłem korek bylo to PSSSS para uciekła..., także czego tuż jest wina w takim razie?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 24, 2008 22:33

piotrekgal pisze:rozgrzałem motor do ok 85*C
wartość temperatury ustalasz na podstawie wskazania wskaźnika temperatury na zegarach ?
jeśli tak to zmierz dla pewności termometrem temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym i porównaj wskazania z termometru z tym na wskaźniku w zegarach i jeśli będą się one pokrywać to zostaw układ chłodzenia w spokoju bo nie ma się wtedy do czego doczepić.


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pt paź 24, 2008 22:42

Tak temperature mierzylem na podstawie tego co pokazywala mi wskazowka na zegarze.
Teraz pytanie jakim termometrem zmierzyc ta temperature?
Jak uzyskam jakas odpowiedz to jutro zmierze i bedzie inna to znow zdam raport.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 24, 2008 22:54

piotrekgal pisze:Teraz pytanie jakim termometrem zmierzyc ta temperature?
najlepiej jakimś wyskalowanym do około 120 *C - są takie np. w piecach CO, kotłach itp.


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pt paź 24, 2008 23:04

Hmm no tak, obawiam sie, ze zaistnieje juz z tym problem bo nie mam dostepu do tego typu termometrow, coz by du wymyslic hm



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » sob paź 25, 2008 00:31

piotrekgal pisze:Hmm no tak, obawiam sie, ze zaistnieje juz z tym problem bo nie mam dostepu do tego typu termometrow, coz by du wymyslic hm
Odwiedź sklep elektryczny i zakup sobie zwykły, tani miernik za 30zł z pomiarem temp. (na pewno przyda się jeszcze nie raz).
Pozdro



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob paź 25, 2008 00:53

Dzięki za nasuniecie pomyslu, przemysle to.. bede chyba musial swoja skarbonke tłuc :D pzdr..



deemek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 18:04
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: deemek » sob paź 25, 2008 10:54

Kolega piotrekgal, źle zrozumiał temat z korkiem który nie trzymał ciśnienia ponieważ problem tkwił w tym że silnik dopiero po 20 kilometrach łapie temperaturę 90 stopni. Sztomel, dobrze napisał wszystko jest u Ciebie ok jedyny jedyny problem jaki ma piotrekgal, to z termometrem.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » czw lis 20, 2008 23:42

Sztomel pisze:nie może być dolny wąż idący od chłodnicy zimny skoro silnik trzyma Ci po rozgrzaniu temperaturę około 80*C
Chyba może, u mnie jest to samo na blacie 90 cały czas a dolny wąż zimny, termostat dzisiaj nowy włożyłem i to samo. Poza tym wszystko jest OK


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pt lis 21, 2008 11:01

Kris-THC pisze:
Sztomel pisze:nie może być dolny wąż idący od chłodnicy zimny skoro silnik trzyma Ci po rozgrzaniu temperaturę około 80*C
Chyba może, u mnie jest to samo na blacie 90 cały czas a dolny wąż zimny, termostat dzisiaj nowy włożyłem i to samo. Poza tym wszystko jest OK

no u mnie to to samo ( z tym, ze temp. jakie uzyskuje to granice 85,87*C ), ewentualnie minimalnie ale to minimalnie cieply- niewyczuwalnie prawie, latem po ciezkiej nodze to jest goracy owszem.
Ostatnio zmieniony pt lis 21, 2008 11:10 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt lis 21, 2008 11:53

Ostatnio jak wracałem z trasy to samo zauważyłem, dolny wąż wyraźnie chłodniejszy od górnego, a termostat wymieniany z pół roku temu, z lekka się zdziwiłem, bo temperatura w normie, w trasie go nie oszczędzałem a tu dolny wąż chłodny... Widocznie w trasie, przy dużych prędkościach chłodnica tak wychładza płyn :)



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » śr lis 26, 2008 08:42

u mnie niedawno wymieniałem termostat i to samo.dolny waż minimalnie ciepły. a temp. jest na blacie 90 stopni.


fuck air ride

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości