Około 15 miesięcy temu wymieniany termostat i problem jest
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Około 15 miesięcy temu wymieniany termostat i problem jest
Chodzi oto, że od niedawna zaobserwowałem, że dolny wąż jest cały czas zimny i miękki, chocbym nie wiem jak mu butował czy jechał spokojnie, bedzie zimny, odkrecajac korek od zbiorniczka plynu zasyczy i pusci ta pare biala no i np dziś może z 4krople z boku zbiorniczka zbuzowały. Termostat byl wymieniany tak jak napisalem okolo 15h miesiecy temu (wehler). Temperatura przed jak i po wymianie to ok 80,85stopni. Zatem wina tego wiecznie zimnego weza, miekkiego to juz niskie temperatury (latem cieply bywal po jazdach ), termostat znow nawalil? Czy moze jak to w ostatnim temacie podobnym bylo napisane, ze korek?
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 09:41 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.
piotrekgal, to co opisałeś powyżej jest fizycznie niemożliwe !
nie może być dolny wąż idący od chłodnicy zimny skoro silnik trzyma Ci po rozgrzaniu temperaturę około 80*C gdyż termostat utrzymuje tę temperaturę puszczając chłodziwo do dużego obiegu przez chłodnicę - gdyby tak nie było to temperatura chłodziwa zaczęłaby nadmiernie wzrastać i płyn byłby wywalany przez korek zbiorniczka wyrównawczego a tak się u Ciebie nie dzieje, chłodzenie pracując na dużym obiegu musi spowodować, że dolny wąż musi być ciepły więc proszę ponów jeszcze raz diagnozę bo u Ciebie jest wszystko OK i ja się tutaj nie dopatrzyłem żadnej nieprawidłowości - no może poza tym, że termostat utrzymuje trochę za niską temperaturę - powinien trzymać w okolicach 90*C.
nie może być dolny wąż idący od chłodnicy zimny skoro silnik trzyma Ci po rozgrzaniu temperaturę około 80*C gdyż termostat utrzymuje tę temperaturę puszczając chłodziwo do dużego obiegu przez chłodnicę - gdyby tak nie było to temperatura chłodziwa zaczęłaby nadmiernie wzrastać i płyn byłby wywalany przez korek zbiorniczka wyrównawczego a tak się u Ciebie nie dzieje, chłodzenie pracując na dużym obiegu musi spowodować, że dolny wąż musi być ciepły więc proszę ponów jeszcze raz diagnozę bo u Ciebie jest wszystko OK i ja się tutaj nie dopatrzyłem żadnej nieprawidłowości - no może poza tym, że termostat utrzymuje trochę za niską temperaturę - powinien trzymać w okolicach 90*C.
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 14:03 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Zrobiłem tak jak mówisz, wykonałem kolejną próbe, rozgrzałem motor do ok 85*C nastepnie troce pobutowałem mu, otwieram maskę dotykam dolny wąż, jest miękki i naprawde tylko delikatnie ciepły w skali od 1 do 100 intensywność tego ciepła wynosiłaby 15, odkręciłem korek bylo to PSSSS para uciekła..., także czego tuż jest wina w takim razie?
wartość temperatury ustalasz na podstawie wskazania wskaźnika temperatury na zegarach ?piotrekgal pisze:rozgrzałem motor do ok 85*C
jeśli tak to zmierz dla pewności termometrem temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym i porównaj wskazania z termometru z tym na wskaźniku w zegarach i jeśli będą się one pokrywać to zostaw układ chłodzenia w spokoju bo nie ma się wtedy do czego doczepić.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Kris-THC pisze:Chyba może, u mnie jest to samo na blacie 90 cały czas a dolny wąż zimny, termostat dzisiaj nowy włożyłem i to samo. Poza tym wszystko jest OKSztomel pisze:nie może być dolny wąż idący od chłodnicy zimny skoro silnik trzyma Ci po rozgrzaniu temperaturę około 80*C
no u mnie to to samo ( z tym, ze temp. jakie uzyskuje to granice 85,87*C ), ewentualnie minimalnie ale to minimalnie cieply- niewyczuwalnie prawie, latem po ciezkiej nodze to jest goracy owszem.
Ostatnio zmieniony pt lis 21, 2008 11:10 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Ostatnio jak wracałem z trasy to samo zauważyłem, dolny wąż wyraźnie chłodniejszy od górnego, a termostat wymieniany z pół roku temu, z lekka się zdziwiłem, bo temperatura w normie, w trasie go nie oszczędzałem a tu dolny wąż chłodny... Widocznie w trasie, przy dużych prędkościach chłodnica tak wychładza płyn
-
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości