Strona 1 z 1
Zbyt gwałtowne działanie hamulca.
: wt paź 21, 2008 15:05
autor: Kris-THC
U ojca w aucie już przy delikatnym wciśnięciu pedału hamulca auto gwałtownie hamuje. Brak płynnej regulacji siły hamowania, efekt jakby hamował tylko przód auta. Auto posiada ESP, VAG nie wywala żadnych błędów. Nie wiem w czym problem

Dodam tylko że po włączeniu zapłonu słychać dziwne chrobotanie, dźwięk jakby jakaś pompka czy mieszek chrobotał więc może jakiś problem z podciśnieniem jest... Auto zbiera się ładnie, wszystko śmiga tylko te hamulce mocno irytują, chcę lekko zwolnić ale lecę na przednią szybę masakra. ABS działa poprawnie.
: wt paź 21, 2008 17:12
autor: kompot
Czy po mocnym hamowaniu(z ABSem)równiez zdarza Ci sie uslyszec ten dzwiek?
: wt paź 21, 2008 19:32
autor: Kris-THC
kompot pisze:Czy po mocnym hamowaniu(z ABSem)równiez zdarza Ci sie uslyszec ten dzwiek?
Nie nic takiego nie słyszałem. Dzisiaj przeglądałem nieco auto i zobaczyłem że tarcze tylne pokryte są rdzą czyli heble z tyłu nie działają. Przy włączonym silniku naciskając delikatnie ale szybko i płytko na pedał słychać jakby świst turbiny pod maską, gdy przestaję go wciskać świst ustaje więc niezłe czary-mary. Na wyłączonym silniku po naciśnięciu na pedał i chwili trzymania go schodzi jeszcze o około 1cm ale nie wygląda mi to na padnięte serwo. Lipa straszna tak jeździć, auto przy delikatnym nacisku na pedał hamuje jak wściekłe

Ojciec kupił to auto w niemieckim salonie VW gdzie jakiś czas stało niejeżdżone ja przed kupnem oglądając je zwróciłem uwagę na rdzawy nalot na tarczach ale myślałem że pokryły się rdzą bo nikt autem nie jeździł a dzisiaj stwierdzam że tył dalej przyrdzewiały więc tył wogóle nie hamuje.
: wt paź 21, 2008 22:30
autor: Matijas
mozliwe ze tylne zaciski sa do regeneracji a moze korektor sily hamowania daje ciala. najpierw rozbierz tylne hamulce oczysc i sprawdz co mozesz
: śr paź 22, 2008 09:38
autor: mirass
cześć
odpowietrz pompę ABS Vagiem. Kiedyś miałem taki przypadek i pomogło
pozdr
MIrass
: pn paź 27, 2008 13:45
autor: Kris-THC
mirass pisze:odpowietrz pompę ABS Vagiem
Próbowałem, jednak z modułem ABS akurat nie mogę nawiązać połączenia. Wchodzę w ABS zapalają się kontrolki ABS i ESP na budziku ale Vag nie wykrywa sterownika, może koła nie powinny dotykać podłoża już przy samej próbie połączenia? Już do wielu aut się wpinałem i nigdy nie było problemu z połączeniem z modułem ABS-u. Macie jakieś sugestie?
: wt paź 28, 2008 10:25
autor: mirass
Kris-THC pisze:mirass pisze:odpowietrz pompę ABS Vagiem
Próbowałem, jednak z modułem ABS akurat nie mogę nawiązać połączenia. Wchodzę w ABS zapalają się kontrolki ABS i ESP na budziku ale Vag nie wykrywa sterownika, może koła nie powinny dotykać podłoża już przy samej próbie połączenia? Już do wielu aut się wpinałem i nigdy nie było problemu z połączeniem z modułem ABS-u. Macie jakieś sugestie?
sprawdź ustawienia kabla..gdyby był dalej problem z komunikacją a chciałbyś skorzystać z mojego kabla w celach testowych to daj info.
Gorszą opcja jest jeśli masz uwalony sterownik od ABS. Na początek sprawdź wtyczkę do pompy - możliwe że gdzieś pośniedziała ect.
Re: Zbyt gwałtowne działanie hamulca.
: wt paź 28, 2008 11:03
autor: doggie
Kris-THC pisze:U ojca w aucie już przy delikatnym wciśnięciu pedału hamulca auto gwałtownie hamuje. Brak płynnej regulacji siły hamowania, efekt jakby hamował tylko przód auta. Auto posiada ESP, VAG nie wywala żadnych błędów. Nie wiem w czym problem

Dodam tylko że po włączeniu zapłonu słychać dziwne chrobotanie, dźwięk jakby jakaś pompka czy mieszek chrobotał więc może jakiś problem z podciśnieniem jest... Auto zbiera się ładnie, wszystko śmiga tylko te hamulce mocno irytują, chcę lekko zwolnić ale lecę na przednią szybę masakra. ABS działa poprawnie.
byś może coś jest nie tak z EBD (wzmocnienie siły hamowania), który pownien tylko zadziałać w momencie gwałtownego naciśnięcia pedału hamulca a u ciebie działa cały czas, tyle że VAG powinien wykryć jakiś błąd
gdybyś miał walnięty ABS to auto po prostu hamowało by jak bez ABS i nie byłoby takiej gwałtownej reakcji
: wt paź 28, 2008 13:33
autor: kompot
Jak dziala system wykrywania szybkosci wciskania pedalu hamulca, to wtedy pedal wpada w podloge. Poza tym to cvhyba sie BAS nazywa, ale moze rozne marki maja rozne oznaczenia.
: wt paź 28, 2008 14:23
autor: doggie
kompot pisze:Jak dziala system wykrywania szybkosci wciskania pedalu hamulca, to wtedy pedal wpada w podloge. Poza tym to cvhyba sie BAS nazywa, ale moze rozne marki maja rozne oznaczenia.
u mnie przy awaryjnym hamowaniu wcale nie wpada w podłogę tylko łapie zaraz z góry, w Golfie (5) nazywa się EBD
: śr paź 29, 2008 12:22
autor: Kris-THC
Dzięki za porady, jutro sprawdzę połączenia.