Zbyt gwałtowne działanie hamulca.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 595
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Zbyt gwałtowne działanie hamulca.

Post autor: Kris-THC » wt paź 21, 2008 15:05

U ojca w aucie już przy delikatnym wciśnięciu pedału hamulca auto gwałtownie hamuje. Brak płynnej regulacji siły hamowania, efekt jakby hamował tylko przód auta. Auto posiada ESP, VAG nie wywala żadnych błędów. Nie wiem w czym problem :kac: Dodam tylko że po włączeniu zapłonu słychać dziwne chrobotanie, dźwięk jakby jakaś pompka czy mieszek chrobotał więc może jakiś problem z podciśnieniem jest... Auto zbiera się ładnie, wszystko śmiga tylko te hamulce mocno irytują, chcę lekko zwolnić ale lecę na przednią szybę masakra. ABS działa poprawnie.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » wt paź 21, 2008 17:12

Czy po mocnym hamowaniu(z ABSem)równiez zdarza Ci sie uslyszec ten dzwiek?



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 595
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt paź 21, 2008 19:32

kompot pisze:Czy po mocnym hamowaniu(z ABSem)równiez zdarza Ci sie uslyszec ten dzwiek?
Nie nic takiego nie słyszałem. Dzisiaj przeglądałem nieco auto i zobaczyłem że tarcze tylne pokryte są rdzą czyli heble z tyłu nie działają. Przy włączonym silniku naciskając delikatnie ale szybko i płytko na pedał słychać jakby świst turbiny pod maską, gdy przestaję go wciskać świst ustaje więc niezłe czary-mary. Na wyłączonym silniku po naciśnięciu na pedał i chwili trzymania go schodzi jeszcze o około 1cm ale nie wygląda mi to na padnięte serwo. Lipa straszna tak jeździć, auto przy delikatnym nacisku na pedał hamuje jak wściekłe :grin: Ojciec kupił to auto w niemieckim salonie VW gdzie jakiś czas stało niejeżdżone ja przed kupnem oglądając je zwróciłem uwagę na rdzawy nalot na tarczach ale myślałem że pokryły się rdzą bo nikt autem nie jeździł a dzisiaj stwierdzam że tył dalej przyrdzewiały więc tył wogóle nie hamuje.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt paź 21, 2008 22:30

mozliwe ze tylne zaciski sa do regeneracji a moze korektor sily hamowania daje ciala. najpierw rozbierz tylne hamulce oczysc i sprawdz co mozesz


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr paź 22, 2008 09:38

cześć

odpowietrz pompę ABS Vagiem. Kiedyś miałem taki przypadek i pomogło

pozdr

MIrass


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 595
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn paź 27, 2008 13:45

mirass pisze:odpowietrz pompę ABS Vagiem
Próbowałem, jednak z modułem ABS akurat nie mogę nawiązać połączenia. Wchodzę w ABS zapalają się kontrolki ABS i ESP na budziku ale Vag nie wykrywa sterownika, może koła nie powinny dotykać podłoża już przy samej próbie połączenia? Już do wielu aut się wpinałem i nigdy nie było problemu z połączeniem z modułem ABS-u. Macie jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 13:46 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt paź 28, 2008 10:25

Kris-THC pisze:
mirass pisze:odpowietrz pompę ABS Vagiem
Próbowałem, jednak z modułem ABS akurat nie mogę nawiązać połączenia. Wchodzę w ABS zapalają się kontrolki ABS i ESP na budziku ale Vag nie wykrywa sterownika, może koła nie powinny dotykać podłoża już przy samej próbie połączenia? Już do wielu aut się wpinałem i nigdy nie było problemu z połączeniem z modułem ABS-u. Macie jakieś sugestie?
sprawdź ustawienia kabla..gdyby był dalej problem z komunikacją a chciałbyś skorzystać z mojego kabla w celach testowych to daj info.
Gorszą opcja jest jeśli masz uwalony sterownik od ABS. Na początek sprawdź wtyczkę do pompy - możliwe że gdzieś pośniedziała ect.


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zbyt gwałtowne działanie hamulca.

Post autor: doggie » wt paź 28, 2008 11:03

Kris-THC pisze:U ojca w aucie już przy delikatnym wciśnięciu pedału hamulca auto gwałtownie hamuje. Brak płynnej regulacji siły hamowania, efekt jakby hamował tylko przód auta. Auto posiada ESP, VAG nie wywala żadnych błędów. Nie wiem w czym problem :kac: Dodam tylko że po włączeniu zapłonu słychać dziwne chrobotanie, dźwięk jakby jakaś pompka czy mieszek chrobotał więc może jakiś problem z podciśnieniem jest... Auto zbiera się ładnie, wszystko śmiga tylko te hamulce mocno irytują, chcę lekko zwolnić ale lecę na przednią szybę masakra. ABS działa poprawnie.
byś może coś jest nie tak z EBD (wzmocnienie siły hamowania), który pownien tylko zadziałać w momencie gwałtownego naciśnięcia pedału hamulca a u ciebie działa cały czas, tyle że VAG powinien wykryć jakiś błąd

gdybyś miał walnięty ABS to auto po prostu hamowało by jak bez ABS i nie byłoby takiej gwałtownej reakcji
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 11:04 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » wt paź 28, 2008 13:33

Jak dziala system wykrywania szybkosci wciskania pedalu hamulca, to wtedy pedal wpada w podloge. Poza tym to cvhyba sie BAS nazywa, ale moze rozne marki maja rozne oznaczenia.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt paź 28, 2008 14:23

kompot pisze:Jak dziala system wykrywania szybkosci wciskania pedalu hamulca, to wtedy pedal wpada w podloge. Poza tym to cvhyba sie BAS nazywa, ale moze rozne marki maja rozne oznaczenia.
u mnie przy awaryjnym hamowaniu wcale nie wpada w podłogę tylko łapie zaraz z góry, w Golfie (5) nazywa się EBD



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 595
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr paź 29, 2008 12:22

Dzięki za porady, jutro sprawdzę połączenia.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości