Strona 1 z 1

Wymiana rozrzadu i dziwne kolo....

: pn paź 20, 2008 21:40
autor: tommy-cichy
Witam wszystkich,przymierzam sie do wymiany rozrzadu w moim passacie b5 silnik AFN i potrzebuje porady:
1.Jakie czesci należy wymienić przy zmianie rozrzadu?
2.Jak wygląda sprawa z tym kolem na wale co napedza kolo pasowe,mialem golfa TDI 1Z i tam bylo wyrobione,jak sie nie myle to jest ten sam gabaryt silnika i w AFN tez sie wyrabiały te kliny,bynajmniej widzialem taki przypadek w golfie 3 TDI AFN,a chyba te same AFN sa w passatach b5?takze jak to wyglada wymieniac takze te kolko zebate?
3.Jakie pozostrale czesci czeba wymienic od strony paska wieloklinowego(chodzi mi rolki i napinacze) i od klimy?
4.Czytalem ze pompa wody jest napedzana w tym silniku przez pasek wieloklinowy takze nie jest koniecznosc jej wymiany?
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanko,sciagnelem dzisiaj pokrywe od rozrzadu i zastalem tam dziwny widok.Wydaje mi sie ze te kolo od walka rozrzadu jest nieoryginalne jak widac na zdjeciach pasek z jednej strony wystaje poza kolo a zdrugiej paska brakuje zeby zakryc kolo,moze mmi ktos poiwiedziec czy tak to ma wygladac w oryginale a jak nie to podac numer seryjny do oryginalmego kola...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: pn paź 20, 2008 23:59
autor: szatanek
Kolego koła masz jak najbardziej oryginalne, a to co sie dzieje z paskiem to tzw. zjawisko zrzucania paska podczas pracy. Poprostu nie wszystkie elementy obrotowe układu rozrządu są w osi, Najczęsciej działo sie tak jak rolka napinająca nie jest w osi kół zębatych.Proponowałbym zmienic rozrząd ( rolkę nap.) i zobaczysz jak bedzie. czytałem ze niektórzy ratowali sie poprzez podkładanie poddkładek pod rolke napinającą i pomagało ale to ostateczność . Na ostatnim zdjęciu wyraźnie widac ze pasek nie idzie prosto tylko jest przekoszony.

: wt paź 21, 2008 23:06
autor: tommy-cichy
Szatanek a nie powinno tam byc takie kolo:
http://moto.allegro.pl/item463784676_ko ... 10_km.html
Bo jak sie nie myle to silnik AFN i 1Z maja identyczny rozrzad a w moim poprzednim 1Zecie mialem takie kolo i te kolo bylo idealnie w poziomie z kolem od pompy wtrsykowej a tu w moim passacie te kolo od walka wystaje w piz....tak jakby nie bylo z tego silnika....A jak to wyglada z tymi paskami wieloklinowymi bo to tez chce wymienic oprucz paska musze tam jakas rolke wymienic albo napinacz czy to tylko jesli stwierdze na oko ze tak powiem ze jest wyjechana?

: śr paź 22, 2008 11:38
autor: szatanek
Kolego trzebaby było zmierzyc wymiary tego twojego koła i koła ze zdjęcia , jesli wszystkie wymiary będą takie same oraz profil zęba takze to nie ma co zmieniac. Jednak po obejrzeniu tego drugiego koła wydaje mi sie ze u mnie tez jest takie z okrągłymi otworami na obwodzie.
Co do paska wielorowkowego to jak go będziesz zmieniał to koniecznie zobacz czy wkole pasowym na alternatorze działa sprzęgiełko( ma sie w jedną strone obracac razem z wałkiem a w drugą sama bierznia kółka. Sprawdz takze czy rolka napinająca obraca sie lekko i czy nie szumi oraz czy ramie napinacza nie ma luzu na tulejkach.

: pn paź 27, 2008 00:40
autor: tommy-cichy
Jakie bylo oryginalnie montowane kolo walka rozrzadu w silniku AFN takie jak u mnie na zdjeciach czy takie co na zdjeciu ponizej,bo cos mi nie pasuje te co jest u mnie zalozone. Obrazek

[ Dodano: 27 Paź 2008 17:19 ]
Panowie nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie odnosnie tego kola???a jak wyglada sprawa z tym kolem na wale czy w passatach AFN tez sie wyrabial ten klin tam i czy czeba zmieniac te kolko przy wymianie rozrzadu?

: wt paź 28, 2008 13:39
autor: arturo
tommy-cichy, U mnie w vento TDI AFN koło jest takie jak na zdjęciu, a u Ciebie chyba jakiś "kowal" musiał coś nabroić.

: wt paź 28, 2008 20:43
autor: DANIEL LHR
tommy-cichy
prawdopodobnie to kolko co masz na walku rozrzadu ktos zalozyl z nowszego silnika agr , alh asv itp

: wt paź 28, 2008 22:47
autor: tommy-cichy
Dzieki Daniel LHR tak tez podejrzewalem ze to jest z innego tdi.A moze mi ktos powiedziec jak to jest z tym kolem na doler na wale czy w AFN tez sie tak wyrabial ten klin i czy przy wymianie mam zmienic te kolko razem ze sroba czy lepiej tego nie ruszac?