Strona 1 z 2

AAZ duże spalanie i kopcenie.

: śr paź 15, 2008 12:16
autor: Capulet
A wiec tak kolejny problemik mam... Autko niedawno nabyłem w jednym z Łódzkich komisów wyglądało OK ale ok nie jest ;) Spalanie jest bardzo duże tankuje za 50 pln i jade na tym zaledwie 120-130 km po mieście spokojnej jazdy :/ jak go "depne" spala więcej i STRASZNIE kopci na czarno... Niedawno zmieniłem Boost pina ale takie spalanie było juz wcześniej. Wycieków chyba nie ma przynajmniej plamy po nim nie zostają. Dziwną sprawą jest też że nawet jak jeżdżę cały dzień to wskazówka temperatury ledwo na 70 wchodzi. Tydzień temu został wymieniony olej na Lotosa (dla przepłukania) filtr paliwa i filtr oleju.... od czego powinienem zacząć sprawdzać czego to może być przyczyna ?? :) :) :) :) :)

: śr paź 15, 2008 14:35
autor: kenorb85
Witam mam taki sam samochód jak Twój.

Serio to twoje spalanie to koszmar, ponad 9.5 to jest stanowczo za dużo. Powinno być 6-7 l/100km. Od razu zaznaczam że nie jestem jakimś ekspertem, ale mam ten samochód jakiś czas i wiem co w nim siedzi. Powodów takiego spalania może być mnóstwo, napisz coś więcej, np. jakiego ma kopa (z pinem i bez), jak odpala (ciepły i zimny), jak tam turbina (czy słychać, a może masz wskaźnik doładowania). Wtedy "wyjadacze" z forum będą mogli postawić diagnozę.

A z tą temperaturą to tez może być kilka powodów, sam miałem ten problem. Niedogrzany silnik też spala więcej paliwa. Weź sprawdź czy temperatura w zbiorniczku wyrównawczym (po jakimś czasie) zgadza się z tą wskazywaną na liczniku. Jeśli w zbiorniczku masz ok 90stC a na liczniku 70 to trzeba wymienić czujnik temp wody. Jeśli jest uszkodzony to prawdopodobnie po każdym uruchomieniu silnika grzeją ci świece żarowe. Jeśli to jest sprawne to pewnie termostat.

PS. Jak wymieniałeś filtry to trzeba było wymienić komplet, filtr powietrza kosztuje ok 20pln. I nie lej lotosa bo ponoć to najgorszy szajs.

: śr paź 15, 2008 18:25
autor: andrew.zbyrko
sprawdz pompe wtryskową czy nie ma przecieków, jeśli nie to pewno za duża dawka, a koci jak mu depniesz czy tez jak jedziesz ze stałą prędkością?

: śr paź 15, 2008 20:18
autor: Capulet
andrew.zbyrko dawka paliwa nie była kręcona a kopci raczej jak mu "depne"

Tu jest link do tematu jaki założyłem odnośnie wskaźnika doładowania:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191809

Niestety dalej to nie działa :/ :/ :/


Autko raczej dobrze się zbiera po wymianie pina jest odczuwalna spora różnica... Odpala bez problemu na zimnym jak i na ciepłym silniku. Zamówiłem dziś vag-a więc pojutrze wrzucę go na kompa.

: śr paź 15, 2008 20:23
autor: andrew.zbyrko
w aaz pompa jest mechaniczna, wiec vaga nie podlaczysz

: śr paź 15, 2008 20:25
autor: vwolfi
Zamówiłem dziś vag-a więc pojutrze wrzucę go na kompa.
że niby co zrobisz? Pierwsza i podstawowa rzecz to AAZ kompa nie posiada :wink: Więc nie pisz takich rzeczy, bo Cię chłopaki zbesztają

: śr paź 15, 2008 20:42
autor: Capulet
vag-a zamówiłem głownie z myślą o 2 pozostałych autach jakie mam pod opieka ;) Passat B5 1.8 i LT35 2.5 TDI :) myślałem że do golfa też się podepnę ale jak nie to trudno... :)

: śr paź 15, 2008 21:33
autor: andrew.zbyrko
do aaz da sie podpiac vaga :bajer: sa 2 zaslepki obok włącznika podgrzewania szyby tylniej, 2 gniazda po 2 piny, trzeba miec przejsciowke
tylko parametrow silnika nie pokaze tylko zegary ew abs i inne *#cenzura#*

: śr paź 15, 2008 21:40
autor: Capulet
andrew.zbyrko pisze:do aaz da sie podpiac vaga :bajer: sa 2 zaslepki obok włącznika podgrzewania szyby tylniej, 2 gniazda po 2 piny, trzeba miec przejsciowke
tylko parametrow silnika nie pokaze tylko zegary ew abs i inne ************

No wiec w golfie też mi się vag do czegoś przyda ;)

Ale ok wracają do tematu bo w tym jest problem....

Co najpierw sprawdzić ?? Od razu zaznaczę że w tematach mechaniki samochodowej jestem kompletnie zielony ;) wiec trzeba wszystko dokładnie tłumaczyć... :)

: śr paź 15, 2008 21:51
autor: vwolfi
Najpierw sprawdził bym stan wtrysków. Rzeczywiście, można podpiąc vaga, właśnie sprawdziłem, ale o silniku nic się nie dowiemy bo po prostu nie ma on kompa, jest to typowy traktor, ale fajny :grin: A i jeszcze podłącz zegar i sprawdz jak dmucha turbinka, ale to raczej nie ma wpływu na spalanie, prędzej obstawiał bym wtryski. pozdro

: śr paź 15, 2008 22:08
autor: kenorb85
vwolfi pisze: A i jeszcze podłącz zegar i sprawdz jak dmucha turbinka
Kolega Capulet w tym temacie pisze że ma z tym problem

: śr paź 15, 2008 22:35
autor: andrew.zbyrko
ja bym najpierw zmniejszył dawke paliwa. i zobaczył co się bedzie działo[wiąże sie z tym regulacja obrotów biegu jałowego i możliwe że wydatku szczątkowego], a pózniej sprawdził wtryski, możliwe że ktoś grzebał w pompie i przedobrzył
jak silnik zapala na zimnym silniku?

: śr paź 15, 2008 22:44
autor: Capulet
andrew.zbyrko pisze:jak silnik zapala na zimnym silniku?
No jak pisałem wyżej silnik na zimno zapała od razu bez żadnego problemu :)

: śr paź 15, 2008 22:45
autor: vwolfi
Na pompie, na śrubie od regulacji dawki powinno byc (jeśli nie było w niej grzebane) zabezpieczenie, jest to taka czarna, plastikowa obrączka, jeśli chce się podkręcic dawkę, to trzeba to zdjąc (uszkodzic), jeśli te plastik jest, to nikt się nie dotykał do pompy, więc nie warto obstawiac jej złych ustawień. Sprawdz