Zapchane TURBO w AFN...powtórka z rozrywki :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Zapchane TURBO w AFN...powtórka z rozrywki :(

Post autor: qbationov » wt paź 14, 2008 21:15

Witam. Nie wiedzieć czemu moja turbina uwzięła się na mnie. Przez ostatni rok czyściłem ją już 4-krotnie (ba, ostatnio nawet polerowałem poszczególne elementy)...niestety efekt jest zawsze ten sam - zapchane turbo po niespełna 4tyś. km. W czasie jazdy korzystam w zasadzie z pełnego obrotomierza więc nie ma mowy o "dziadowaniu". Wiadomo, na co dzień trasa dom-praca-dom (czyli w sumie 20 km) i autko nie ma się gdzie dogrzać, ale to co się dzieje to chyba przesada.

...N75 sprawny, wężyki nowe, kat wycięty, autko nie kopci ani nie pije oliwy, filtry świeże, olej MOBIL 10W40. Dbam jak mogę...a jak widać przyczyny nie udało mi się wyeliminować.

Może jest ktoś na forum z okolic Bielska-Białej? Jakaś dobra dusza (najlepiej z pełną wersją VAG'a;)), która pomoże zdiagnozować problem. Poczytałem, że to może mieć związek z regulacją zapłonu, kąta wtrysku...itp., ale jako "świerzakowi" ciężko mi się w tym na razie połapać :kac: .

Mnie już się pomysły powoli kończą więc będę wdzięczny za wszelką pomoc.


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 14, 2008 21:19

A masz zapodany soft do tego auta?? Moze zbyt mocno kopci i szybko sie zasyfia, lub sterowanie sztanga ma za mały zakres wyregulowania i po czasie sie przycina??? Oczywiście logi to podstawa.
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 21:19 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » wt paź 14, 2008 22:58

W sofcie nic nie gmerane, a co do zbyt małego zakresu regulacji...obecnie na pewno tak, bo sztanga się przycina i nie chce schodzić na dół (wciągana jeż też skokowo). Mam VAG'a więc może udałoby się zrobić logi, tylko co najlepiej logować w tej sytuacji - logi dynamiczne pewnie nic nam nie powiedzą więc może Basic Settings ???

Próbowałem dziś za pomocą VAG 4.9 ale jak w nie wszedłem to zaczęła migać kontrolka świec żarowych, a sterownik zaczął doregulowywać kąt wtrysku...powiem szczerze wystraszyłem się i dałem sobie z tym spokój (ponoć można nawet coś uszkodzić). Może wiesz jakie potrzebne dane mógłbym wyciągnąć "zwykłym" VAG 311.2 ? Jak tylko będę wiedział co mam logować to zajmę się tym jutro zaraz po pracy.

[ Dodano: 15 Paź 2008 08:46 ]
Nie miałem spania i jeszcze przed pracą zrobiłem logi statyczne:

Obrazek

to mamy bloki 01,05,08. Poniżej blok 01 i 13:

Obrazek

Z tego co widzę to korekcje chyba dość duże, coś poza tym ? Pamietajmy, że turbo nie chodzi w pełnym zakresie, więc pewnie to też ma wpływ na wyniki w słupkach.


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 15, 2008 11:03

Nie miałem spania i jeszcze przed pracą zrobiłem logi statyczne:
czyli zrobiłes kawał zajebistej, nikomu nieppotrzebnej roboty :) bo to nic nie mówi o turbinie :)
qbationov pisze:Z tego co widzę to korekcje chyba dość duże
dość duże to są powyżej 1,5, korekcje masz normalne

VAGiem nic nie uszkodzisz :)

wejdź w basic settings w kanał 11 i zloguj

moze masz juz wyrobiony ten mechanizm zmieniający połozenie kierownic i czyszczenie nie pomoże, ale jesli po 4 tys masz zawalone sadzą kierownice to może troszke olej puszcza turbo.. trzeba zdiagnozować

może N75 juz słabo reguluje, może podcisnienie słabe i po lekkim zasyfieniu słabo reguluje, może mozna lekko wydłuzyc sztange...

trudno wrózyć z fusów, może siłownik przy sztandze uszkodzony - jedź do firmy Compsort w BB to Ci zdiagnozują :)



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » śr paź 15, 2008 20:59

Ciekawe co by też zatarte turbo pokazało w logach...chyba figę :grin:

Ale do rzeczy...tak jak kolego Cowboy radziłeś pojechałem do firmy Compsport na diagnostykę - podłączyli kompa i w drogę. Początkowo ewidentnie żaluzje się przycinały ale po 15-20 minutach dość ostrej jazdy zaczęły chodzić jak "po maśle". Cały czas z fejsem i wyszło:
- w czasie przyśpieszania i normalnej jazdy korekcję na cylindrach rzędu 1,1-1,4 (czyli raczej kiepsko),
- dodatkowo kąt wtrysku wyszedł 22 (a powinno oscylować chyba koło 55).

Poradzono mi abym dał spokój turbinie i zajął sie układem wtryskowym - niby stawiają w ciemno, że to jest powodem zacierania turbiny.

Tak więc na dzień dzisiejszy szukam wtrysków i tu pytanko - kupować serię czy może większe 216tki, co myślicie? Może ktoś z szacownych forumowiczów tuningował swoją furkę i zostały mu dobre wtryski z AFN'a...i chciałby je opylić :chytry:

P.S. Gdyby ktoś gdzieś wyszperał takowe skarby to proszę o kontakt:
gg 4956072
mail qbation@go2.pl.


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 15, 2008 22:09

czasem mi sie trafiają jakies wtryski ze 110tki ale myslę że jak zmieniać to na nowe czyli na 216, zwłaszcza że masz AFN-a

robie czasem takie hybrydki (aktualnie jutro odbieram 2 komplety dla forumowiczów ) wiec dam Ci znac jak cos bede miał



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » czw paź 16, 2008 08:59

Kurcze...podpowiadają mi abym jeszcze "jakoś" sprawdził czy aby napewno pompa jest OK. Fakt, wydac kasę na wtryski to nie sztuka, a jesli pompa sobie nie radzi to będzie kolejny wydatek. Czy jest szansa ją zdiagnozować bez pomocy pompiarza? Podejrzewam, że tak i tak wtryski będą powoli do wymiany, ale chcę mieć pewność, że nie będzie to wydatek na wyrost...

Tak czy siak, jeśli macie namiary na dobry sklep gdzie mają dobre wtryski w dobrych cenach to ja poproszę...no chyba, że kolega cowboy coś zaradzi wcześniej :chytry:


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 16, 2008 09:55

qbationov, może podjedź na hamownie, jeśli pompa i wtryski OK to bedzie 115KM :)

a przynajmniej dowiesz sie czy trzyma serie :)



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » czw paź 16, 2008 18:32

Odwiedziłem dziś znajomego i na szybkości, za pomocą VAG'a sprawdził mi zapłon. Jakie było moje zdziwienie gdy nie zmieścił się on w skali (tzn między dwoma prostymi na wykresie). Wychodziło, że jest mocno opóźniony (wartość 22 w bloku 02). Ustawił na ok 57 i teraz zobaczymy jak się będzie wozidełko zachowywało. Stwierdził, że dawek nie rusza bo te ustawione są OK.

Tak czy inaczej wtryski będzie trzeba sprawdzić i być może wymienić (podczas normalnej jazdy korekcje ok 1-1,4). Nie wiedzieć czemu autko dość opornie zapala gdy jest gorące...Kolo mówił, że może pompa - co myślicie?

Cowboy ja tu mam traumę, że mi nie autko nie bangla a Ty mi tu z 115 końmi wyjeżdżasz...chociaż może coś w tym jest :jezor: . Obecnie bez kata na GPS poleciał 208km/h (jak na stare kombi to chyba respect), a wcześniej tylko ~200. Może moje wtryski nie są zużyte...może to są po prostu sportowe wtryski :grin:


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości