Strona 1 z 1
trzęsie zimny 1.6d
: pn paź 13, 2008 19:20
autor: lysy_-22
witam mam problem. moje auto jak jest zimne strasznie trzęsie. takiego go kupiłem i strasznie mnie to denerwuje. po ok. 2 minut przestaje trząść. proszę o pomoc. czy to coś poważnego??
: pn paź 13, 2008 19:23
autor: FoKa1988
lysy_-22 pisze:moje auto jak jest zimne strasznie trzęsie
miałem podobny problem związany z zawalonym filtrem paliwa :green_fuck: Sprawdź jego stan lub profilaktycznie wymień , operacja to wydatek w granicach 40 zł
: pn paź 13, 2008 19:39
autor: wegi
w tradycyjnym dieslu jest wiele powodów mocnych wibracji zimnego silnika:
- zużyta poduszka czołowa silnika
- zły kąt ustawienia pompy wtryskowej
- filtr paliwa (jak kolega wyżej pisze)
- złej jakości paliwo ( hałasujące wtryskiwacze)
Ja w swoim 1,6D zauważyłem, że po remoncie silnika (szlif bloku, nowe tłoki, pierścienie itd) rano, po odpaleniu też silnik pracował "twardziej", bardziej nim "rzucało",ale po 2 minutach już było ok, więc jakoś do tego przywykłem
wogóle taki już urok tych "klekotów", niektóre pracują miękko, niektóre twardziej
: pn paź 13, 2008 21:31
autor: Semian
lekko przyspieszac wyciagnac na 2 minuty i bedzie spoko ja tak u siebie robie
: pn paź 13, 2008 21:32
autor: andrew.zbyrko
przyczyną mogą być też za niskie obroty na biegu jałowym
: pn paź 13, 2008 21:36
autor: anaba255
-nieszczelny uklad paliwowy, jak samochod odpala? Sprawdz wszystkie przewody, dociagnij obejmy i dokrec filtr paliwa, jak przewod dochodzacy do pompy jest przezroczysty, sprawdz po odpaleniu, czy sa bable powietrza,
-moga tez byc ustawione za niskie obroty, jesli masz obrotomiesz, obroty powinny byc ok 1000obr/min, ustaje po 2 min, bo silnik sie nagrzewa, podkrec obroty i zobaczysz,
: pn paź 13, 2008 21:38
autor: To_mas
Semianek pisze:lekko przyspieszac wyciagnac na 2 minuty i bedzie spoko ja tak u siebie robie
są 2 rodzaje pomp i jedna z nich nie zwiększa obrotów
wtedy kupa jak u mnie.
: pn paź 13, 2008 22:40
autor: tberent
wegi pisze:bardziej nim "rzucało",ale po 2 minutach już było ok, więc jakoś do tego przywykłem
to se kąt wtrysku ustaw bo za wczesny masz. opoznisz bedziesz mial miekka prace i cichsza
: pn paź 13, 2008 23:04
autor: Lukas-182
to se kąt wtrysku ustaw bo za wczesny masz. opoznisz bedziesz mial miekka prace i cichsza
Ale jak za mocno opóźni to muła silniczek złapie
Ja bym zajrzał jak tam poduszki wyglądają, zwłaszcza ta pod skrzynią i przednia, potem ustawił kąt wtrysku prawidłowo, najlepiej na stroboskopie... No i na koniec ustawił obroty biegu jałowego, na rozgrzanym silniku powinny mieć około 800-850obr/min, na zimnym będą niższe ale od tego jest przyśpieszacz zapłonu...
: wt paź 14, 2008 00:00
autor: tberent
Lukas-182 pisze:800-850obr/min, na zimnym będą niższe ale od tego jest przyśpieszacz zapłonu...
no to nisko je ustawiasz. wg mnie o 100 wiecej ale moze sie nieznam i tyle
. wiadomo ze kat ma byc prawidlowy bo bedzie kupa
: wt paź 14, 2008 18:26
autor: Lukas-182
no to nisko je ustawiasz.
Hmm, czy ja wiem czy nisko, 850 jak dla mnie idealnie
: wt paź 14, 2008 18:26
autor: lysy_-22
dzięki za pomoc. jutro wszystko sprawdzę.
: wt paź 14, 2008 19:55
autor: grandi
Książkowe obroty to 850
: wt paź 14, 2008 21:09
autor: pakero
obroty to 850 powinny być a co do trzęsienia budą to możliwe że już masz poduszki do wymiany.
Nie kosztują dużo a komfort się raczej powinien poprawić zdecydowanie .