Strona 1 z 5

Turbina VNT - co jest z kierownicami?

: sob paź 11, 2008 19:27
autor: AFN140KM
Witam.

Krótka historia:
Pod koniec lipca tego roku postanowiłem wyczyścić kierownice w turbosprężarce. Zdemontowałem turbinę, zacząłem ją rozbierać i podczas gdy zbijałem muszlę gorącą wyleciały z turbiny takie części:
Obrazek

Po "analizie" ustaliłem, że jeszcze jak auto jeździło w swojej ojczyźnie, to głowicę wypluło przez tłumiki, a to są tylko jej szczępy, a konkretnie fragmenty przylgni zaworowych. Przez tą przygodę z głowicą stało się to:
Obrazek

Postanowiłem kupić nową tubinę. Zakupiona turbina była fabrycznie nowa, nie regenerowana tylko NOWA:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Podczas wymiany turbiny był wymieniony olej i filtry, czyszczony kolektor wydechowy, ssący wraz z zaworem EGR i dolotami w głowicy. Wszystkie prace przeprowadzałem sam. Od tego czasu przejechałem ok. 6 tysięcy km. po czym został zaślepiony z dwóch stron EGR, oraz rozebrany i wyczyszczony N75.
Po wymianie turbiny był przyrost mocy - wiadomo. Po zaślepieniu EGR i czyszczeniu N75 auto dostało wreszcie fabrycznego kopa. Pojawiło się tylko jedno "ale". Podczas ostatnich prac, czyli zaślepiania EGR i czyszczeniu N75 zaobserwowałem, że sztanga turbiny lekko się przycina. W miejscu gdy się już prawie całkiem unosi, czyli przy prawie max. doładowaniu. Pod ręką, jak podnoszę sztangę czuć taki metaliczny przeskok. Na wolnych obrotach odpinałem i zakładałem wężyk podciśnieniowy przy krućcu, który wychodzi z pompy podciśnienia i zaobserwowałem, że sztanga się podnosi w pełnym zakresie, ale widać ten przeskok, jej ruch nie jest całkiem płynny.
Moje pytanie: dlaczego tak się dzieje i co może być przyczyną? Dodam tylko, że autko to pełna seria bez wirusów. Tym Golfem jeżdżę tylko ja, a podczas jazdy mam kilka zasad:
- Nie stosuję emerytstyle
- Jeśli silnik nie jest nagrzany do ok. 70 stopni to kręcę go tylko do 2300 max.
- Jeśli silnik jest nagrzany do 90 stopni to staram się nie schodzić z obrotami poniżej 1900, a but do 4500 kiedy tylko warunki pozwalają :grin:

PS. Się rozpisałem, ale ta sytuacja mnie trochę martwi. :(

: sob paź 11, 2008 19:31
autor: cowboy
AFN140KM pisze:Zakupiona turbina była fabrycznie nowa, nie regenerowana tylko NOWA:
sorki ale na żadnej nowej nie widziałem tak wybitego numeru seryjnego...

: sob paź 11, 2008 19:58
autor: AFN140KM
cowboy pisze:...sorki ale na żadnej nowej nie widziałem tak wybitego numeru seryjnego...
Garrett od dwóch lat tak znakuje swoje wyroby i nieważne skąd pochodzą z Angli, czy z francji. Poza tym nikt nie maluje łopatek wirnika na zielono podczas regeneracji :grin:
Zobacz na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item455029105_mer ... turbo.html
Albo tutaj: http://www.allegro.pl/item457138171_aud ... rbina.html (charakterystyczny kolor zielony na łopatkach)

: sob paź 11, 2008 20:02
autor: cowboy
AFN140KM pisze:Poza tym nikt nie maluje łopatek wirnika na zielono podczas regeneracji :grin:
maluje :)

zobacz na twoje oznakowanie i na oznakowanie tej na aukcji - nie widzisz różnicy ?

: sob paź 11, 2008 20:18
autor: AFN140KM
cowboy pisze:...zobacz na twoje oznakowanie i na oznakowanie tej na aukcji - nie widzisz różnicy?...
Owszem różnica jest, ale ta z aukcji jest z serwisu mercedesa, a moją sprzedaje Garrett na aftermarkecie.
Nie chcę się kłócić. Z resztą była kupiona u autoryzowanego dystrybutora Garrett'a na Polskę. Tutaj: http://www.motoarena.pl/

: ndz paź 12, 2008 21:55
autor: szatanek
Troche to dziwne ze piszą ze nowa za starą, to w jakim celu potrzebne są im te stare sprężarki? Przeciż to oczywiste ze je regenerują.

: pn paź 13, 2008 11:38
autor: AFN140KM
szatanek pisze:...Troche to dziwne ze piszą ze nowa za starą, to w jakim celu potrzebne są im te stare sprężarki? Przeciż to oczywiste ze je regenerują...
Nie tak do końca. Wycofują je z rynku, a Ty dostajesz częściowy zwrot kasy jeśli oddasz starą.
Zgodnie z informacją na stronie, Garrett wycofał się z regeneracji VNT, oraz dystrybucji części zamiennych do nich.

: pn paź 13, 2008 23:35
autor: szatanek
Jesli tak aktycznie jest to jest to całkiem niezły ineres bo mozna sporo taniej kupic nową turbawke.

: wt paź 14, 2008 05:54
autor: AFN140KM
szatanek pisze:...Jesli tak aktycznie jest to jest to całkiem niezły ineres bo mozna sporo taniej kupic nową turbawke...
Zgadnij za ile kupiłem tą? Bez zwrotu kasy.

: wt paź 14, 2008 22:45
autor: szatanek
Ano nie mam pojecia ile daleś ??

: wt paź 14, 2008 22:54
autor: homsky
AFN140KM pisze:Zgadnij za ile kupiłem tą? Bez zwrotu kasy.
No to mów , chyba to nie tajemnica :bajer:

: śr paź 15, 2008 08:17
autor: AFN140KM
Po małych układach 2006zł brutto. Bez zwrotu starej. To chyba dobra cena? :grin:

: śr paź 15, 2008 10:57
autor: cowboy
AFN140KM pisze:Po małych układach 2006zł brutto. Bez zwrotu starej. To chyba dobra cena?
ale mnie to kosmiczna cena

za 1200 PLN można mieć AWX z wirnikiem ARL z gwarancją

: śr paź 15, 2008 11:24
autor: Matijas
AFN140KM pisze:Po małych układach 2006zł brutto. Bez zwrotu starej. To chyba dobra cena?
za tyle jakbys dobrze pogmeral mial bys dobre turbo z AWX`a i program :green_fuck: :grin: :grin: :bigok: