Turbina VNT - co jest z kierownicami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Turbina VNT - co jest z kierownicami?

Post autor: AFN140KM » sob paź 11, 2008 19:27

Witam.

Krótka historia:
Pod koniec lipca tego roku postanowiłem wyczyścić kierownice w turbosprężarce. Zdemontowałem turbinę, zacząłem ją rozbierać i podczas gdy zbijałem muszlę gorącą wyleciały z turbiny takie części:
Obrazek

Po "analizie" ustaliłem, że jeszcze jak auto jeździło w swojej ojczyźnie, to głowicę wypluło przez tłumiki, a to są tylko jej szczępy, a konkretnie fragmenty przylgni zaworowych. Przez tą przygodę z głowicą stało się to:
Obrazek

Postanowiłem kupić nową tubinę. Zakupiona turbina była fabrycznie nowa, nie regenerowana tylko NOWA:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Podczas wymiany turbiny był wymieniony olej i filtry, czyszczony kolektor wydechowy, ssący wraz z zaworem EGR i dolotami w głowicy. Wszystkie prace przeprowadzałem sam. Od tego czasu przejechałem ok. 6 tysięcy km. po czym został zaślepiony z dwóch stron EGR, oraz rozebrany i wyczyszczony N75.
Po wymianie turbiny był przyrost mocy - wiadomo. Po zaślepieniu EGR i czyszczeniu N75 auto dostało wreszcie fabrycznego kopa. Pojawiło się tylko jedno "ale". Podczas ostatnich prac, czyli zaślepiania EGR i czyszczeniu N75 zaobserwowałem, że sztanga turbiny lekko się przycina. W miejscu gdy się już prawie całkiem unosi, czyli przy prawie max. doładowaniu. Pod ręką, jak podnoszę sztangę czuć taki metaliczny przeskok. Na wolnych obrotach odpinałem i zakładałem wężyk podciśnieniowy przy krućcu, który wychodzi z pompy podciśnienia i zaobserwowałem, że sztanga się podnosi w pełnym zakresie, ale widać ten przeskok, jej ruch nie jest całkiem płynny.
Moje pytanie: dlaczego tak się dzieje i co może być przyczyną? Dodam tylko, że autko to pełna seria bez wirusów. Tym Golfem jeżdżę tylko ja, a podczas jazdy mam kilka zasad:
- Nie stosuję emerytstyle
- Jeśli silnik nie jest nagrzany do ok. 70 stopni to kręcę go tylko do 2300 max.
- Jeśli silnik jest nagrzany do 90 stopni to staram się nie schodzić z obrotami poniżej 1900, a but do 4500 kiedy tylko warunki pozwalają :grin:

PS. Się rozpisałem, ale ta sytuacja mnie trochę martwi. :(


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 19:31

AFN140KM pisze:Zakupiona turbina była fabrycznie nowa, nie regenerowana tylko NOWA:
sorki ale na żadnej nowej nie widziałem tak wybitego numeru seryjnego...



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » sob paź 11, 2008 19:58

cowboy pisze:...sorki ale na żadnej nowej nie widziałem tak wybitego numeru seryjnego...
Garrett od dwóch lat tak znakuje swoje wyroby i nieważne skąd pochodzą z Angli, czy z francji. Poza tym nikt nie maluje łopatek wirnika na zielono podczas regeneracji :grin:
Zobacz na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item455029105_mer ... turbo.html
Albo tutaj: http://www.allegro.pl/item457138171_aud ... rbina.html (charakterystyczny kolor zielony na łopatkach)
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 21:46 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 2 razy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 20:02

AFN140KM pisze:Poza tym nikt nie maluje łopatek wirnika na zielono podczas regeneracji :grin:
maluje :)

zobacz na twoje oznakowanie i na oznakowanie tej na aukcji - nie widzisz różnicy ?



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » sob paź 11, 2008 20:18

cowboy pisze:...zobacz na twoje oznakowanie i na oznakowanie tej na aukcji - nie widzisz różnicy?...
Owszem różnica jest, ale ta z aukcji jest z serwisu mercedesa, a moją sprzedaje Garrett na aftermarkecie.
Nie chcę się kłócić. Z resztą była kupiona u autoryzowanego dystrybutora Garrett'a na Polskę. Tutaj: http://www.motoarena.pl/
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 20:19 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz paź 12, 2008 21:55

Troche to dziwne ze piszą ze nowa za starą, to w jakim celu potrzebne są im te stare sprężarki? Przeciż to oczywiste ze je regenerują.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn paź 13, 2008 11:38

szatanek pisze:...Troche to dziwne ze piszą ze nowa za starą, to w jakim celu potrzebne są im te stare sprężarki? Przeciż to oczywiste ze je regenerują...
Nie tak do końca. Wycofują je z rynku, a Ty dostajesz częściowy zwrot kasy jeśli oddasz starą.
Zgodnie z informacją na stronie, Garrett wycofał się z regeneracji VNT, oraz dystrybucji części zamiennych do nich.
Ostatnio zmieniony pn paź 13, 2008 11:40 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn paź 13, 2008 23:35

Jesli tak aktycznie jest to jest to całkiem niezły ineres bo mozna sporo taniej kupic nową turbawke.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt paź 14, 2008 05:54

szatanek pisze:...Jesli tak aktycznie jest to jest to całkiem niezły ineres bo mozna sporo taniej kupic nową turbawke...
Zgadnij za ile kupiłem tą? Bez zwrotu kasy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt paź 14, 2008 22:45

Ano nie mam pojecia ile daleś ??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt paź 14, 2008 22:54

AFN140KM pisze:Zgadnij za ile kupiłem tą? Bez zwrotu kasy.
No to mów , chyba to nie tajemnica :bajer:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr paź 15, 2008 08:17

Po małych układach 2006zł brutto. Bez zwrotu starej. To chyba dobra cena? :grin:


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 15, 2008 10:57

AFN140KM pisze:Po małych układach 2006zł brutto. Bez zwrotu starej. To chyba dobra cena?
ale mnie to kosmiczna cena

za 1200 PLN można mieć AWX z wirnikiem ARL z gwarancją



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » śr paź 15, 2008 11:24

AFN140KM pisze:Po małych układach 2006zł brutto. Bez zwrotu starej. To chyba dobra cena?
za tyle jakbys dobrze pogmeral mial bys dobre turbo z AWX`a i program :green_fuck: :grin: :grin: :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości