Strona 1 z 1

Pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia

: pt paź 10, 2008 19:42
autor: crejzus
Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia - stan oleju poprawny. Kontrolka gaśnie po otworzeniu i zamknięciu maski (z tego co wiem to prawidłowo) ale po przejechaniu ok 100km znowu się zapala. Ktoś wie co to może być? lub mieliście coś takiego?
(1.9 TDI 115KM 6biegów, oznaczeń silnika nie pamiętam bo to samochód siostry jak będzie potrzeba to jutro sprawdzę)

ps. nie wiem czy to coś pomoże ale ostatnio jak jechałem to turbina przeszła w stan awaryjny, zgasiłem silnik bo akurat w korku stałem i po odpaleniu turbo znowu zaczeło pracować ale po chwili zapaliła się ta kontrolka oleju, ale turbinka pracowała dalej poprawnie.

Re: Pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia

: pt paź 10, 2008 22:38
autor: doggie
crejzus pisze:Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia - stan oleju poprawny. Kontrolka gaśnie po otworzeniu i zamknięciu maski (z tego co wiem to prawidłowo) ale po przejechaniu ok 100km znowu się zapala.
spróbuj na chwilę odłączyć klemę z akumulatora

[ Dodano: Pią 10 Paź, 2008 ]
crejzus pisze:ps. nie wiem czy to coś pomoże ale ostatnio jak jechałem to turbina przeszła w stan awaryjny, zgasiłem silnik bo akurat w korku stałem i po odpaleniu turbo znowu zaczeło pracować ale po chwili zapaliła się ta kontrolka oleju, ale turbinka pracowała dalej poprawnie.
a dlaczego sądzisz że turbina przeszła w tryb awaryjny?? :chytry: , sterowanie silnikiem wchodzi w tryb awaryjny

przede wszystkim powinieneś podłączyć auto pd VAG-a i zczytać błędy i usterki

: sob paź 11, 2008 00:05
autor: EnJoy
crejzus pisze:stan oleju poprawny
jeśli nie masz jeszcze na MAX.. to dolej trochę i zobacz, może akurat

A co do przeładowania to tak jak kolega rolbro4 napisał, podpiąć autko pod VAG-a sczytać błędy, no i jakaś diagnoza dynamiczna by się przydała - grupy 003, 008 i 011. rezultaty wrzuć na forum.

A nie puszcza przypadkiem większego dymka niż powinien?? nie dymi na niebiesko??

: wt paź 14, 2008 18:10
autor: crejzus
Oleju miałem minimalnie pod kreską max (ostatnia wymiana 7 m-cy temu)

Dymienia nie zauważyłem, niestety nie miałem możliwości podjechania w niedziele na VAG a samochód był mi potrzebny, więc wymieniłem olej, filtry oleju i powietrza - nie wiem czemu ale filtr powietrza mocno się zabrudził a miał dopiero 7 miesięcy - teraz turbinka pięknie dmucha, a jeśli chodzi o kontrolkę oleju to zrobiłem 300km i jeszcze się nie zapaliła.


Czy te błędy nadal będą zapisane jeśli pojadę na VAGa czy muszę czekać aż się znowu zapali kontrolka?

: śr paź 15, 2008 15:19
autor: wafol
ja mam ten sam problem z kontrolka -3 razy zapaliła mi sie na pomaranczowo
tyle ze ja mam 1.4
poziom oleju ok
co to moze byc?

: śr paź 15, 2008 17:09
autor: VolksWariat
Po prostu te czujniki wariują. Tak powiedział mój diagnosta. Jak poziom oleju jest Ok to nie ma się czym przejmować. Albo wymieniać czujnik.