Strona 1 z 3

SDI AQM nie zapala

: wt paź 07, 2008 08:09
autor: Jasko
Golfik 4 SDI 1.9 AQM '98 wersja z klimatyzacją.

Nie zapala, nie świeci się lampka kontrolna świec żarowych "taka spiralka", rozrusznik kręci prawidłowo.

Podpięty komputer po CANie pokazał raz błąd 1283 ale nie moge znaleść opisu do niego. Przy następnych podpięciach i diagnozie żadne błędy nie wystąpiły... :(?)

Sprawdzałem skrzynke z przekaźnikami, gdyż dostałem info że może być to przekaźnik świec żarowych, ku mojemu zdziwieniu, w skrzynce z przekaźnikami znajdują sie tylko 3 przekaxniki a nie jak w "Sam naprawiam..." 13.... - Zgłupiałem. W miejscu przekaxnika świec żarwych "4" Jest puste miejsce nie ma nawet styków, jak i w reszczie, tylko ramka skrzynki.

Czy ktoś pomoże rozwiązac problem, prosze i pozdrawiam!
Jasko.

: wt paź 07, 2008 14:10
autor: damcio151
nie możesz odpalić bo klapa gasząca jest ciągle zamknięta

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 14:11 ]
przekaźnik 109 jest :?:

: wt paź 07, 2008 18:20
autor: Jasko
Tak 109tka jest! Jako jedna z nilicznych... do wymiany ?

: wt paź 07, 2008 18:28
autor: damcio151
Jasko pisze:Tak 109tka jest! Jako jedna z nilicznych... do wymiany ?
na początek sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się + na n109 na pompie
sprawdź klapę gaszącą

: wt paź 07, 2008 18:32
autor: Jasko
Prosze potraktować mnie jak nowicjusza i wytumaczyć co i jak, gdyż naprawde sie na tym nie znam. Mówie wprost, poprostu auta to nie moja działka... Co i jak mam zrobić ?

: wt paź 07, 2008 18:38
autor: andrew.zbyrko
Jasko pisze:Prosze potraktować mnie jak nowicjusza i wytumaczyć co i jak, gdyż naprawde sie na tym nie znam. Mówie wprost, poprostu auta to nie moja działka... Co i jak mam zrobić ?
włącz zapłon, weź miernik i zobacz czy jest na pompie wtryskowej napięcie na zaworze zatrzymania silnika, taki zaworek z pojedynczym kabelkiem, albo wyciągnij wtyczke i włącz ma tyknąć"

: wt paź 07, 2008 18:45
autor: Sztomel
Jasko tu jest elektrozawór N109 :
Obrazek

przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon do N109 musi dochodzić napięcie 12V

[ Dodano: 07 Paź 2008 18:50 ]
a tu masz klapę gaszącą zamontowaną w obudowie zaworu EGR - jest ten element widoczny po zdjęciu plastikowej pokrywy osłaniającej silnik od góry (jeśli takową posiadasz) :
Obrazek

[ Dodano: 07 Paź 2008 18:55 ]
Obrazek

: wt paź 07, 2008 20:08
autor: Jasko
Niestety auto stio w środku miasta i cięzko je zholować do domku, wiec czasu troche to zajmuje...

Więc tak napięcie pomieżone i nie ma tych nieszczęsnych 12V po przekręceniu kluczyka...

Klapa dławiąca, zdaje mi się że to to - załącze obrazek - ale nie mam jak sie tam dostać...



Co dalej ?

Klapa dławiąca ?Obrazek

I tu mierzone napięcie Obrazek

: wt paź 07, 2008 20:18
autor: damcio151
Jasko pisze:Więc tak napięcie pomieżone i nie ma tych nieszczęsnych 12V po przekręceniu kluczyka...
przekaźnik 109 do przeczyszczenie/zlutowania, ewentualnie wymiany
Jasko pisze:Klapa dławiąca, zdaje mi się że to to - załącze obrazek - ale nie mam jak sie tam dostać...
musisz dostać się do siłowniczka i zobaczyć czy idzie tym ruszyć , ale na początek 109 do zrobienia, inaczej nie odpali

: wt paź 07, 2008 20:31
autor: Jasko
A da sie tam coś zrobić w Tym przekaźniku? Chciałbym wiedzieć zanim pojade na miejsce i bede grzebał :D Bo przynajmniej wiem gdzie ON jest :):) Taki największy, tylko czy go otwierać czy co z nim zrobić, ewentualnie jak już otworze to co dalej ?

: wt paź 07, 2008 20:53
autor: Sztomel
Jasko na Twojej pierwszej fotce zaznaczyłeś zawór EGR a w Twoim silniku jest on oddzielnie z klapą gaszącą - sorry to ja wprowadziłem Cię w błąd podając fotkę z silnika TDI,
u ciebie jest ona na wlocie powietrza od filtra do plastikowego łacznika z kolektorem ssącym :
Obrazek

[ Dodano: 07 Paź 2008 21:28 ]
Jasko olej teraz grzebanie w przekaźniku, podepnij na "krótko" N109 z dodatnim zaciskiem na akumulatorze kawałkiem kabelka i wtedy silnik zapali mimo niesprawnego przekaźnika 109 ale musisz pamietać, że jeśli będziesz chciał zgasić silnik to musisz odłączyć ten kabel "na krótko" od elektrozaworu - jeśli oczywiście klapa gasząca będzie niesprawna i zatrzymana w pozycji otwartej,
dodam też, że nawet z podpiętym na krótko N109 nie odpalisz silnika jeśli klapa gasząca będzie zablokowana w pozycji zamkniętej - najpierw trzeba ją odblokować.

: wt paź 07, 2008 22:03
autor: damcio151
Sztomel pisze:Jasko olej teraz grzebanie w przekaźniku,
chyba szybcie, prościej jest wyjąć przekaźnik na początek .... może tylko nóżka zasniedziała, lub on dobrze nie siedzi - wystarczy wcisnąć
jasne, że można podać na n109 + , wywali błąd, ale auto pojedzie do domu w trybie awaryjnym ( o ile klapa gasząca jest otwarta )

: śr paź 08, 2008 02:09
autor: Sztomel
nie jestem pewien ale u Ciebie Jasko klapa gasząca jest chyba sterowana silniczkiem elektrycznym - muszą wtedy dochodzić do niego przewody elektryczne - również proponuję sprawdzić czy dochodzi do nich napięcie po przekręceniu kluczyka i jeśli nie to również podepnij silniczek na krótko.

: śr paź 08, 2008 07:57
autor: Jasko
Dzięki, dzięki wielkie Panowie! Uciekam zaraz do pracy, a później zajmę się przywróceniem golfa do sprawności, niestety wczoraj już nie dałem rady :) Żona mnie do wyrka zaciągneła... Pozdrawiam serdecznie!

W razie problemów, bede pisał bo czuje że to nie koniec.


------------------------------------------------------

Tak na "wrazie co?" Jak tą klape gaszącą odblokować? Jeszcze nie przyglądałem się jej ale jeżeli nie jest sterowana silniczkiem? To jak to zrobić i jak jest sterowana to też jak to zrobić ? Oczywiście zakładając że uda mi sie auto "na krótko" Przetoczyć pod domek:)