SDI AQM nie zapala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

SDI AQM nie zapala

Post autor: Jasko » wt paź 07, 2008 08:09

Golfik 4 SDI 1.9 AQM '98 wersja z klimatyzacją.

Nie zapala, nie świeci się lampka kontrolna świec żarowych "taka spiralka", rozrusznik kręci prawidłowo.

Podpięty komputer po CANie pokazał raz błąd 1283 ale nie moge znaleść opisu do niego. Przy następnych podpięciach i diagnozie żadne błędy nie wystąpiły... :(?)

Sprawdzałem skrzynke z przekaźnikami, gdyż dostałem info że może być to przekaźnik świec żarowych, ku mojemu zdziwieniu, w skrzynce z przekaźnikami znajdują sie tylko 3 przekaxniki a nie jak w "Sam naprawiam..." 13.... - Zgłupiałem. W miejscu przekaxnika świec żarwych "4" Jest puste miejsce nie ma nawet styków, jak i w reszczie, tylko ramka skrzynki.

Czy ktoś pomoże rozwiązac problem, prosze i pozdrawiam!
Jasko.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 10:40 przez Jasko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 07, 2008 14:10

nie możesz odpalić bo klapa gasząca jest ciągle zamknięta

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 14:11 ]
przekaźnik 109 jest :?:



Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » wt paź 07, 2008 18:20

Tak 109tka jest! Jako jedna z nilicznych... do wymiany ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 07, 2008 18:28

Jasko pisze:Tak 109tka jest! Jako jedna z nilicznych... do wymiany ?
na początek sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się + na n109 na pompie
sprawdź klapę gaszącą



Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » wt paź 07, 2008 18:32

Prosze potraktować mnie jak nowicjusza i wytumaczyć co i jak, gdyż naprawde sie na tym nie znam. Mówie wprost, poprostu auta to nie moja działka... Co i jak mam zrobić ?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt paź 07, 2008 18:38

Jasko pisze:Prosze potraktować mnie jak nowicjusza i wytumaczyć co i jak, gdyż naprawde sie na tym nie znam. Mówie wprost, poprostu auta to nie moja działka... Co i jak mam zrobić ?
włącz zapłon, weź miernik i zobacz czy jest na pompie wtryskowej napięcie na zaworze zatrzymania silnika, taki zaworek z pojedynczym kabelkiem, albo wyciągnij wtyczke i włącz ma tyknąć"


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt paź 07, 2008 18:45

Jasko tu jest elektrozawór N109 :
Obrazek

przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon do N109 musi dochodzić napięcie 12V

[ Dodano: 07 Paź 2008 18:50 ]
a tu masz klapę gaszącą zamontowaną w obudowie zaworu EGR - jest ten element widoczny po zdjęciu plastikowej pokrywy osłaniającej silnik od góry (jeśli takową posiadasz) :
Obrazek

[ Dodano: 07 Paź 2008 18:55 ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 19:00 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » wt paź 07, 2008 20:08

Niestety auto stio w środku miasta i cięzko je zholować do domku, wiec czasu troche to zajmuje...

Więc tak napięcie pomieżone i nie ma tych nieszczęsnych 12V po przekręceniu kluczyka...

Klapa dławiąca, zdaje mi się że to to - załącze obrazek - ale nie mam jak sie tam dostać...



Co dalej ?

Klapa dławiąca ?Obrazek

I tu mierzone napięcie Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 20:13 przez Jasko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 07, 2008 20:18

Jasko pisze:Więc tak napięcie pomieżone i nie ma tych nieszczęsnych 12V po przekręceniu kluczyka...
przekaźnik 109 do przeczyszczenie/zlutowania, ewentualnie wymiany
Jasko pisze:Klapa dławiąca, zdaje mi się że to to - załącze obrazek - ale nie mam jak sie tam dostać...
musisz dostać się do siłowniczka i zobaczyć czy idzie tym ruszyć , ale na początek 109 do zrobienia, inaczej nie odpali



Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » wt paź 07, 2008 20:31

A da sie tam coś zrobić w Tym przekaźniku? Chciałbym wiedzieć zanim pojade na miejsce i bede grzebał :D Bo przynajmniej wiem gdzie ON jest :):) Taki największy, tylko czy go otwierać czy co z nim zrobić, ewentualnie jak już otworze to co dalej ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt paź 07, 2008 20:53

Jasko na Twojej pierwszej fotce zaznaczyłeś zawór EGR a w Twoim silniku jest on oddzielnie z klapą gaszącą - sorry to ja wprowadziłem Cię w błąd podając fotkę z silnika TDI,
u ciebie jest ona na wlocie powietrza od filtra do plastikowego łacznika z kolektorem ssącym :
Obrazek

[ Dodano: 07 Paź 2008 21:28 ]
Jasko olej teraz grzebanie w przekaźniku, podepnij na "krótko" N109 z dodatnim zaciskiem na akumulatorze kawałkiem kabelka i wtedy silnik zapali mimo niesprawnego przekaźnika 109 ale musisz pamietać, że jeśli będziesz chciał zgasić silnik to musisz odłączyć ten kabel "na krótko" od elektrozaworu - jeśli oczywiście klapa gasząca będzie niesprawna i zatrzymana w pozycji otwartej,
dodam też, że nawet z podpiętym na krótko N109 nie odpalisz silnika jeśli klapa gasząca będzie zablokowana w pozycji zamkniętej - najpierw trzeba ją odblokować.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 07, 2008 22:03

Sztomel pisze:Jasko olej teraz grzebanie w przekaźniku,
chyba szybcie, prościej jest wyjąć przekaźnik na początek .... może tylko nóżka zasniedziała, lub on dobrze nie siedzi - wystarczy wcisnąć
jasne, że można podać na n109 + , wywali błąd, ale auto pojedzie do domu w trybie awaryjnym ( o ile klapa gasząca jest otwarta )



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 08, 2008 02:09

nie jestem pewien ale u Ciebie Jasko klapa gasząca jest chyba sterowana silniczkiem elektrycznym - muszą wtedy dochodzić do niego przewody elektryczne - również proponuję sprawdzić czy dochodzi do nich napięcie po przekręceniu kluczyka i jeśli nie to również podepnij silniczek na krótko.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:36
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: Jasko » śr paź 08, 2008 07:57

Dzięki, dzięki wielkie Panowie! Uciekam zaraz do pracy, a później zajmę się przywróceniem golfa do sprawności, niestety wczoraj już nie dałem rady :) Żona mnie do wyrka zaciągneła... Pozdrawiam serdecznie!

W razie problemów, bede pisał bo czuje że to nie koniec.


------------------------------------------------------

Tak na "wrazie co?" Jak tą klape gaszącą odblokować? Jeszcze nie przyglądałem się jej ale jeżeli nie jest sterowana silniczkiem? To jak to zrobić i jak jest sterowana to też jak to zrobić ? Oczywiście zakładając że uda mi sie auto "na krótko" Przetoczyć pod domek:)
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 08:01 przez Jasko, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości