SDI AQM nie zapala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
SDI AQM nie zapala
Golfik 4 SDI 1.9 AQM '98 wersja z klimatyzacją.
Nie zapala, nie świeci się lampka kontrolna świec żarowych "taka spiralka", rozrusznik kręci prawidłowo.
Podpięty komputer po CANie pokazał raz błąd 1283 ale nie moge znaleść opisu do niego. Przy następnych podpięciach i diagnozie żadne błędy nie wystąpiły... ?)
Sprawdzałem skrzynke z przekaźnikami, gdyż dostałem info że może być to przekaźnik świec żarowych, ku mojemu zdziwieniu, w skrzynce z przekaźnikami znajdują sie tylko 3 przekaxniki a nie jak w "Sam naprawiam..." 13.... - Zgłupiałem. W miejscu przekaxnika świec żarwych "4" Jest puste miejsce nie ma nawet styków, jak i w reszczie, tylko ramka skrzynki.
Czy ktoś pomoże rozwiązac problem, prosze i pozdrawiam!
Jasko.
Nie zapala, nie świeci się lampka kontrolna świec żarowych "taka spiralka", rozrusznik kręci prawidłowo.
Podpięty komputer po CANie pokazał raz błąd 1283 ale nie moge znaleść opisu do niego. Przy następnych podpięciach i diagnozie żadne błędy nie wystąpiły... ?)
Sprawdzałem skrzynke z przekaźnikami, gdyż dostałem info że może być to przekaźnik świec żarowych, ku mojemu zdziwieniu, w skrzynce z przekaźnikami znajdują sie tylko 3 przekaxniki a nie jak w "Sam naprawiam..." 13.... - Zgłupiałem. W miejscu przekaxnika świec żarwych "4" Jest puste miejsce nie ma nawet styków, jak i w reszczie, tylko ramka skrzynki.
Czy ktoś pomoże rozwiązac problem, prosze i pozdrawiam!
Jasko.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 10:40 przez Jasko, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
włącz zapłon, weź miernik i zobacz czy jest na pompie wtryskowej napięcie na zaworze zatrzymania silnika, taki zaworek z pojedynczym kabelkiem, albo wyciągnij wtyczke i włącz ma tyknąć"Jasko pisze:Prosze potraktować mnie jak nowicjusza i wytumaczyć co i jak, gdyż naprawde sie na tym nie znam. Mówie wprost, poprostu auta to nie moja działka... Co i jak mam zrobić ?
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Jasko tu jest elektrozawór N109 :
przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon do N109 musi dochodzić napięcie 12V
[ Dodano: 07 Paź 2008 18:50 ]
a tu masz klapę gaszącą zamontowaną w obudowie zaworu EGR - jest ten element widoczny po zdjęciu plastikowej pokrywy osłaniającej silnik od góry (jeśli takową posiadasz) :
[ Dodano: 07 Paź 2008 18:55 ]
przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon do N109 musi dochodzić napięcie 12V
[ Dodano: 07 Paź 2008 18:50 ]
a tu masz klapę gaszącą zamontowaną w obudowie zaworu EGR - jest ten element widoczny po zdjęciu plastikowej pokrywy osłaniającej silnik od góry (jeśli takową posiadasz) :
[ Dodano: 07 Paź 2008 18:55 ]
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 19:00 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety auto stio w środku miasta i cięzko je zholować do domku, wiec czasu troche to zajmuje...
Więc tak napięcie pomieżone i nie ma tych nieszczęsnych 12V po przekręceniu kluczyka...
Klapa dławiąca, zdaje mi się że to to - załącze obrazek - ale nie mam jak sie tam dostać...
Co dalej ?
Klapa dławiąca ?
I tu mierzone napięcie
Więc tak napięcie pomieżone i nie ma tych nieszczęsnych 12V po przekręceniu kluczyka...
Klapa dławiąca, zdaje mi się że to to - załącze obrazek - ale nie mam jak sie tam dostać...
Co dalej ?
Klapa dławiąca ?
I tu mierzone napięcie
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 20:13 przez Jasko, łącznie zmieniany 1 raz.
przekaźnik 109 do przeczyszczenie/zlutowania, ewentualnie wymianyJasko pisze:Więc tak napięcie pomieżone i nie ma tych nieszczęsnych 12V po przekręceniu kluczyka...
musisz dostać się do siłowniczka i zobaczyć czy idzie tym ruszyć , ale na początek 109 do zrobienia, inaczej nie odpaliJasko pisze:Klapa dławiąca, zdaje mi się że to to - załącze obrazek - ale nie mam jak sie tam dostać...
Jasko na Twojej pierwszej fotce zaznaczyłeś zawór EGR a w Twoim silniku jest on oddzielnie z klapą gaszącą - sorry to ja wprowadziłem Cię w błąd podając fotkę z silnika TDI,
u ciebie jest ona na wlocie powietrza od filtra do plastikowego łacznika z kolektorem ssącym :
[ Dodano: 07 Paź 2008 21:28 ]
Jasko olej teraz grzebanie w przekaźniku, podepnij na "krótko" N109 z dodatnim zaciskiem na akumulatorze kawałkiem kabelka i wtedy silnik zapali mimo niesprawnego przekaźnika 109 ale musisz pamietać, że jeśli będziesz chciał zgasić silnik to musisz odłączyć ten kabel "na krótko" od elektrozaworu - jeśli oczywiście klapa gasząca będzie niesprawna i zatrzymana w pozycji otwartej,
dodam też, że nawet z podpiętym na krótko N109 nie odpalisz silnika jeśli klapa gasząca będzie zablokowana w pozycji zamkniętej - najpierw trzeba ją odblokować.
u ciebie jest ona na wlocie powietrza od filtra do plastikowego łacznika z kolektorem ssącym :
[ Dodano: 07 Paź 2008 21:28 ]
Jasko olej teraz grzebanie w przekaźniku, podepnij na "krótko" N109 z dodatnim zaciskiem na akumulatorze kawałkiem kabelka i wtedy silnik zapali mimo niesprawnego przekaźnika 109 ale musisz pamietać, że jeśli będziesz chciał zgasić silnik to musisz odłączyć ten kabel "na krótko" od elektrozaworu - jeśli oczywiście klapa gasząca będzie niesprawna i zatrzymana w pozycji otwartej,
dodam też, że nawet z podpiętym na krótko N109 nie odpalisz silnika jeśli klapa gasząca będzie zablokowana w pozycji zamkniętej - najpierw trzeba ją odblokować.
chyba szybcie, prościej jest wyjąć przekaźnik na początek .... może tylko nóżka zasniedziała, lub on dobrze nie siedzi - wystarczy wcisnąćSztomel pisze:Jasko olej teraz grzebanie w przekaźniku,
jasne, że można podać na n109 + , wywali błąd, ale auto pojedzie do domu w trybie awaryjnym ( o ile klapa gasząca jest otwarta )
Dzięki, dzięki wielkie Panowie! Uciekam zaraz do pracy, a później zajmę się przywróceniem golfa do sprawności, niestety wczoraj już nie dałem rady Żona mnie do wyrka zaciągneła... Pozdrawiam serdecznie!
W razie problemów, bede pisał bo czuje że to nie koniec.
------------------------------------------------------
Tak na "wrazie co?" Jak tą klape gaszącą odblokować? Jeszcze nie przyglądałem się jej ale jeżeli nie jest sterowana silniczkiem? To jak to zrobić i jak jest sterowana to też jak to zrobić ? Oczywiście zakładając że uda mi sie auto "na krótko" Przetoczyć pod domek:)
W razie problemów, bede pisał bo czuje że to nie koniec.
------------------------------------------------------
Tak na "wrazie co?" Jak tą klape gaszącą odblokować? Jeszcze nie przyglądałem się jej ale jeżeli nie jest sterowana silniczkiem? To jak to zrobić i jak jest sterowana to też jak to zrobić ? Oczywiście zakładając że uda mi sie auto "na krótko" Przetoczyć pod domek:)
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 08:01 przez Jasko, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości