Nowy posiadacz VW Golf MK3 Diesel

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
huski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 06, 2008 12:52
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Nowy posiadacz VW Golf MK3 Diesel

Post autor: huski » pn paź 06, 2008 23:08

Cześć,

po pierwsze chciałem się przywitać to mój pierwszy post na tym forum. Przedwczoraj zakupiłem Golfa MK3 Diesel, rok produkcji 1994 po okazyjnej cenie 415Ł. Auto kupiłem od mechanika więc dużo rzeczy miał powymieniane. Muszę jeszcze wymienić świece, dwie świece zapłonowe bo poprzedni właściciel nie zdążył, stąd moje pierwsze pytanie - trudne to jest, dałbym radę sam? Drugie pytanie, czy znacie jakieś dobre miejsce gdzie można kupić (w UK), eBay? Trzecie pytanie, pierwszy raz mam samochód ssaniem, jakieś specjalne rady odnośnie tego jak się nim posługiwać? Zawsze to pociągać, czy tylko rano czy jak stał na mrozie? Ogólnie byłbym wdzięczny za wszystkie porady/sugestie odnośnie eksploatacji. Dołączam zdjęcia furki...
Obrazek Obrazek


Pozdrawiam
huski

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pn paź 06, 2008 23:18

huski pisze:dwie świece zapłonowe
hehe dobre kolego z tymi swiecami zapło. :bajer: dasz rade sam wymienic te swiece zapłonowe tylko palce jak u ginekologa powinienes miec , najpierw listwe tylko zdejmij,a co do przyspieszacza zapłonu to jak jest zimno i słabo pali to rano wyciagnij a jak pali od kopa irowno chodzi to zostaw pozdro



Awatar użytkownika
huski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 06, 2008 12:52
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Post autor: huski » pn paź 06, 2008 23:22

Dzięki za szybką odpowiedź. A nie znasz jakiejś stronki żebym mógł zobaczyć sobie jak to się robi mniej więcej. Pierwszy raz mam Diesela, wcześniej tylko Poloneza miałem ;)


Pozdrawiam
huski

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » pn paź 06, 2008 23:30

huski pisze:Trzecie pytanie, pierwszy raz mam samochód ssaniem,
w dieslu to przyspieszacz ale wychodzi natosamo co ssanie :bigok: tak rano mi gdy jest zimno autko troche popracuje i mozesz smigac
huski pisze:nie znasz jakiejś stronki żebym mógł zobaczyć sobie jak to się robi mniej więcej
muisz poszukac na forum bo to prawdziwa kopalnia wiedzy
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

masz zwykłego diesla to ma oznaczenie silnika 1Y :grin:
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 23:37 przez m.s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
huski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 06, 2008 12:52
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Post autor: huski » pn paź 06, 2008 23:42

Dzięki za rzeczowe posty, coraz bardziej mi się podoba to forum :) . Znalazłem w necie taki poradnik, w VW3 to wygląda mniej więcej tak samo. W sensie czy jest trudniejsze, łatwiejsze. Konieczny mi jest ten klucz do świec?


Pozdrawiam
huski

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn paź 06, 2008 23:47

Wymień wszystkie 4 świece w Polsce kupisz od 50 zł febi 80 zl bosch wymieniasz je co 100 tys , w zime możesz nie odpalić jak będzi ekicha

Ssanie umownie to nazwiemy zał jak jest zimno jak silnikiem telepie , wyczujesz kiedy , ja z reguły zał zawsze rano w dziń już nie bo nie trzeba.

Filmik który podałeś dotyczy zwykłych świec , żarowe są inne dokręca się je z odpowiednim momentem , 30 chyba więc zleć to fachowcowi ,
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 23:51 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
huski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 06, 2008 12:52
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Post autor: huski » pn paź 06, 2008 23:56

Jescze raz dzięki za info.

[ Dodano: 07 Paź 2008 17:30 ]
m.s pisze:tak rano mi gdy jest zimno autko troche popracuje i mozesz smigac
A jeszcze mam pytanie, czy jest jakas specjalna technika jak sie tego uzywa? Znaczy przed przekreceniem kluczyka to pociagnac, czy w trakcie, kilka razy czy tylko raz? Jak zapali to od razu wcisnac pozniej?
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 18:40 przez huski, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam
huski

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » wt paź 07, 2008 19:21

huski pisze:A jeszcze mam pytanie, czy jest jakas specjalna technika jak sie tego uzywa? Znaczy przed przekreceniem kluczyka to pociagnac, czy w trakcie, kilka razy czy tylko raz? Jak zapali to od razu wcisnac pozniej?
przed odpaleniem auta wyciągasz to , chwile niech popracuje na tym zeby silnik juz rowno chodził i wcisnij spowrotem
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 19:21 przez piter13, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
huski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 06, 2008 12:52
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Post autor: huski » śr paź 08, 2008 12:21

OK, dzięki.


Pozdrawiam
huski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości