Strona 1 z 1

Niepokojące dźwięki

: pn paź 06, 2008 15:25
autor: Kq77
Witam,
przeszukałem forum, znalazłem podobne jednak nie takie same przypadki, więc ośmielam się zapytać.


Samochód jest odpalony, stoi na luzie następnie dodaje gazu następnie puszczam gaz.
Gdy obroty opadną słuchać jakby chrobotanie, lekkie „łomotanie”, (obroty są ok, nie drgają), po chwili brzmienie się stabilizuje.
Gdy robię powyższe z wciśniętym sprzęgłem nie obserwuje żadnych niepokojących dźwięków.

Co może być przyczyną takiego zachowania?
Samochód mam od kilku dni, rocznik 2006, przebieg 125000, 1.9D

Dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam

Re: Niepokojące dźwięki

: pn paź 06, 2008 23:06
autor: doggie
Kq77 pisze:Witam,
przeszukałem forum, znalazłem podobne jednak nie takie same przypadki, więc ośmielam się zapytać.


Samochód jest odpalony, stoi na luzie następnie dodaje gazu następnie puszczam gaz.
Gdy obroty opadną słuchać jakby chrobotanie, lekkie „łomotanie”, (obroty są ok, nie drgają), po chwili brzmienie się stabilizuje.
Gdy robię powyższe z wciśniętym sprzęgłem nie obserwuje żadnych niepokojących dźwięków.

Co może być przyczyną takiego zachowania?
Samochód mam od kilku dni, rocznik 2006, przebieg 125000, 1.9D

Dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam
u mnie miałem podobnie a przyczyną chrobotania podczas dodania gazu (i odjęcia) przy pewnym zakresie obrotów był kanał dolotowy powietrza od wlotu czyli grila do filtra powietrza - aczkolwiek zaraz za grilem (pod maską) jest taki plastikowy - prostokątny pojemnik z którego wychodzi okrągły przewód do filtra a którego ścianki są na wcisk/zatrzask, po pewnym czasie te zatrzaski od drgań się luzują no i lubią pochrobotać - jak uszczelniłem silikonem to nastała cisza

ALE..........


teraz doczytałem że "przy wciśniętym sprzęgle dźwięki ustają" - czyli koło dwumasowe - przerabiałem to, po wymianie dwumasu niepokojące dźwięki ustały

no, no ładnie - dwuletnie autko i 125.000 km, pewnie latało w jakiejś firmie na zachodzie EU

Re: Niepokojące dźwięki

: wt paź 07, 2008 10:22
autor: Kq77
rolbro4 pisze: [...]
teraz doczytałem że "przy wciśniętym sprzęgle dźwięki ustają" - czyli koło dwumasowe - przerabiałem to, po wymianie dwumasu niepokojące dźwięki ustały

no, no ładnie - dwuletnie autko i 125.000 km, pewnie latało w jakiejś firmie na zachodzie EU
dzięki za odpowiedź.

Co z tym robić, czy da się to jednoznacznie zdiagnozować domowymi sposobami czy może ASO ? Czy też szukać serwisu poza ASO ? Jak duża może być różnica w cenie?


Pozdrawiam,

Re: Niepokojące dźwięki

: wt paź 07, 2008 22:15
autor: doggie
Kq77 pisze:Co z tym robić, czy da się to jednoznacznie zdiagnozować domowymi sposobami czy może ASO ? Czy też szukać serwisu poza ASO ? Jak duża może być różnica w cenie?
do końca niewiadomo jaki masz silnik! co to jest 1.9D??? Takiego motoru nie ma w Mk5, jest albo 2.0 SDI 75 KM lub 1.9 TDI - pewnie masz 1.9 TDI

- a czy przy odpalaniu lub gaszeniu silnik czasem (nie musi zawsze) mocno zakołysze, tak jakby chciał "z poduszek wyskoczyć"??

- takie chałasy to też może być początek padania dwumasu

- co do ceny to ja wydałem na koło dwumasowe + tarcza sprzęgła + robocizna = 1.800 zł na częściach oryginalnych zakupionych w ASO ale robione poza ASO

: śr paź 08, 2008 10:36
autor: konri
Dwómas???

Re: Niepokojące dźwięki

: śr paź 08, 2008 10:49
autor: Kq77
rolbro4 pisze: do końca niewiadomo jaki masz silnik! co to jest 1.9D??? Takiego motoru nie ma w Mk5, jest albo 2.0 SDI 75 KM lub 1.9 TDI - pewnie masz 1.9 TDI

- a czy przy odpalaniu lub gaszeniu silnik czasem (nie musi zawsze) mocno zakołysze, tak jakby chciał "z poduszek wyskoczyć"??

- takie chałasy to też może być początek padania dwumasu

- co do ceny to ja wydałem na koło dwumasowe + tarcza sprzęgła + robocizna = 1.800 zł na częściach oryginalnych zakupionych w ASO ale robione poza ASO
Oczywiście 1.9 TDI, 77kw
Nie odnotowałem też żadnych mocnych kołysań.

Zakładając, że to początek dwumasu, ograniczać jazdy przed udaniem się do serwisu ? Można jeździć delikatnie ? Tylko serwis w tej sytuacji ?

Re: Niepokojące dźwięki

: śr paź 08, 2008 11:33
autor: doggie
Kq77 pisze:
Zakładając, że to początek dwumasu, ograniczać jazdy przed udaniem się do serwisu ? Można jeździć delikatnie ? Tylko serwis w tej sytuacji ?
można jeździć, ale np. w Touranach zanotowano przypadki, kiedy koło dwumasowe się rozpadało i przy okazji rozwalało całą obudowę skrzyni biegów

co do sprawdzenia to bez wymontowania nie da się sprawdzić

[ Dodano: 08 Paź 2008 11:36 ]
konri pisze:Dwómas???
nie rozumiem postu!
ja miałem właśnie takie objawy przez padający dwumas

: śr paź 08, 2008 11:51
autor: dodo14
Jak rozpoznać czy dwumas jest padnięty?
- Szarpanie przy ruszani
-Grzechotanie na biegu jałowym po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła

: śr paź 08, 2008 11:56
autor: Kq77
dodo14 pisze:Jak rozpoznać czy dwumas jest padnięty?

-Grzechotanie na biegu jałowym po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła
Dzięki, czy moja obserwacja podapada pod ten punkt? W czasie jazdy nie odnotowuje obserwuje (może gidnie wśród innych dzwięków).

"Samochód jest odpalony, stoi na luzie, dodaje gazu następnie puszczam gaz.
Gdy obroty opadną słuchać jakby chrobotanie, lekkie „łomotanie”, (obroty są ok, nie drgają), po chwili brzmienie się stabilizuje
Przy wcisniętym sprzeglem brak chrobotania"

: śr paź 08, 2008 12:21
autor: doggie
dodo14 pisze:Jak rozpoznać czy dwumas jest padnięty?
- Szarpanie przy ruszani
niekoniecznie