Strona 1 z 2

Ciezko pali, kopci, olej w turbo

: ndz paź 05, 2008 22:50
autor: rysiu_89
witam

sprawa wyglada tak: kolega kupil golfie z uszkodzonym silnikiem w td o oznaczeniu SB(td z IC).objawy sa nstepujace:
-ciezko pali, kopci po przegazowaniu mocno, po zdjeciu jedega weza przy turbinie widac w nim sam olej, jakby turbo ciaglo olej. silnik wogole jedzie jakby nie mial turbo, klekocze chyba bardzie niz powinien.

co to moze byc? to wina turbiny? jak szukac innej uzywanej, jaki model? czy lepiej oplaca sie regenerowac? ile to kosztuje?

jak myslicie co jest grane?

prosze o pomoc w imieniu kolegi

: ndz paź 05, 2008 22:58
autor: andrew.zbyrko
bierze olej?
sprawdzenie faz rozrządu i kąta wtrysku,
sprawdzenie turbiny, olej i ciśnienie doładowania,
no i klin na nieszczęsnym wałem korbowym,
przyczyn może być wiele, na początek sprawdz sam ile sie da

: pn paź 06, 2008 00:18
autor: anaba255
rysiu_89 pisze:-ciezko pali
moga byc spalone swiece, zapchany filtr paliwa i/lub powietrza

: pn paź 06, 2008 01:37
autor: To_mas
rysiu_89, przyczyn jest wiele
zacznij od eleminowania tego co sam mozesz zrobić jak to nie pomoże to będziesz sprawdzać dalej i drożej

: pn paź 06, 2008 07:54
autor: rysiu_89
pompa podobno jest po regeneracji, swiece widac e tez prawie nowe i tez wymieniane. niepokoi mnie ten olej w turbinie, skad on tam by sie wziol?


jak sprawdzic fazy rozrzadu i katy wtrysku? no i jak sprawdzi ten klin?

: pn paź 06, 2008 09:45
autor: andrew.zbyrko
rysiu_89 pisze:niepokoi mnie ten olej w turbinie, skad on tam by sie wziol?
troszke oleju może być, ale nie za dużo, jak nie ubywa oleju to jest ok
rysiu_89 pisze:jak sprawdzic fazy rozrzadu i katy wtrysku? no i jak sprawdzi ten klin?
fazy rozrządu, ściągasz pokrywe zaworów, ustawiasz gmp na kole zamachowym, i wycięcie na wałku ma być równoległe z powierzchnią głowicy, co do kąta wtrysku to najlepiej na zegar, można też a słuch, mozna sprawdzić czy koło zębate pompy, na trzpień:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181593


klin na wale korbowym, sprawdz czy koło pasowe na wale korbowym chodi równo, czy się nie giba

: pn paź 06, 2008 10:24
autor: To_mas
andrew.zbyrko, ale ten przypadek z gibającym sie kołem pasowym to dotyczy raczej AAZ'a a nie silników mk2

: pn paź 06, 2008 12:20
autor: magkub
witam u mnie jest trochę inna sytuacja. kupiłem golfa II 1.6 GTD samochód ma kopa jak diabli ale za to bierze olej czy to jest wina turbo. Jeżeli tak to czy można je odłączyć? i to sporo idzie tego oleju.

: pn paź 06, 2008 12:26
autor: To_mas
magkub pisze:Jeżeli tak to czy można je odłączyć?
i co bez będziesz jeździć ? :panna:
mozesz włożyć kolektory ze zwyklego diesla... ale chyba prościej wymienić turbine skoro ta sie nie nadaje.

: pn paź 06, 2008 12:38
autor: magkub
ale czy to ewidentnie wina turbo? Przejeżdżam 100 km i ćwierć litra oleju nie ma ,myślę że jakby nawet miał słabe ciśnienie i wyrobione pierścienie to by tyle nie brał

: pn paź 06, 2008 12:54
autor: SS19
sprawdz czy wirnik turbiny ma zaaczący luz dla ułatwienia powiem że możesz sobie porównać w jakimś innym samochodzie luz na wirniku. a kopci bo wtryski mogą być już do dupy , sprawsz czy nie puszczają za wcześnie. ps sprawdz ustawienie znaków na rożrządze jeśli nie masz o tym pojecia to sam sie za to lepiej nie bież. bo niejesteś wspanie zrobić tego prawidłowo

: pn paź 06, 2008 13:10
autor: rysiu_89
a jakby chcial robic calego golfa dla siebie( duda zdrowa tylko powierzchowne bable w kilku miejscach ale to jest nic) to ile by kosztowal remont generalny silnika o oznaczeniu sb? mam na mysi wzystko co trzeba zrobic, wymienic, zregenerowac. oprucz regeneracji pompy bo juz byla robiona.robil juz ktos taki remont? co wymienial jakie koszta, gdziedac turbo do regeneracji i ile kosztuje? czy warto to robic? prosze kogos o liste rzeczy ktore trzeba zrobic przy takim silniku przy generalce. czekam na podpowiedzi

: pn paź 06, 2008 13:27
autor: To_mas
rysiu_89 pisze:to ile by kosztowal remont generalny silnika o oznaczeniu sb?
ze 2,5 tys zl bys wywalił w generalke.

[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 13:27 ]
rysiu_89 pisze:prosze kogos o liste rzeczy ktore trzeba zrobic przy takim silniku przy generalce
poszukaj sobie na forum

: pn paź 06, 2008 14:09
autor: SS19
2.5 TYS NIE STARCZY BO W GENERALNY RENONT SAMEJ GłOWICY DAłEM ZA CZEśCI 1200 Zł I SAM TO ROBIłEM A GDZIE RECZTA ? TRZEBA JESZCZE PANEWKI ,DYSTANCE SPRAWDZIć ROWY NA TULEJACH, PIERśCIENIE I WIELA INNYCH żECZY + OPłACIć MECHANIKA

[ Dodano: 06 Paź 2008 14:10 ]
A REGENEROWAłEM TURBIENE W ELBLąGU TO DAłEM 750 Zł