ALH szarpie i dymi na biało
: ndz paź 05, 2008 10:22
Silnik ALH ustwiony na biegu jałowym następująco: wyprzedzenie zapłonu ok 4 st przed GMP, dawka ok 3mg/sk
Zaczynam silnik obciążać i wyprzedzenie zapłonu zamiast rosnać u mnie spada i prz obrotach 2500-3000obr/min dochodzi do 0st przed GMP (i tu silnik zaczyna sarpać i okropnie dymić na biało). Jak pociągę go dalej na obotach to przy ok 3300-3500 wyprzedzenie zapłonu skacze na ok 10st przed GMP i dymienie ustaje.
Pompę osobiście sprawdzałem na stole probierczym - przestawiacz pracuje płynnie w całym zakresie, ciśnienie wewnętrze w pompie prawidłowe tak jak wg karty prób Boscha.
Wtryskiwacze sprawdziłem na próbniku - doregulowałem ciśnienie otwarcia I stopnia do katalogowej wartości 220 bar. Zamontowałem pompę i wtryskiwacze do auta i nic! Żadnej poprawy! O co chodzi z tą regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu?
Dodam jeszcze jedną zastanawiającą rzecz. W sterowniku temperatura silnika nigdy nie przekracza 45stC, a na desce rodzielczej jest OK. Jak zdejmę wtyczkę z czujnika to podnosi się o ok 5stC. Wymieniłem czujnik na nowy i nic! Żadnych zmian!
O co tu chodzi?
Będę wdzięczy ża każde rady i sugestie.
Acha, dodam jeszcze jedną sprawę. Jeśli chodzi o zapalanie, to raz zapala od pierwszego strzału, a niekiedy musze pokręcić kilka razy żeby zapalił (bez względu na temperaturę silnika).
Pozdrawiam
Zaczynam silnik obciążać i wyprzedzenie zapłonu zamiast rosnać u mnie spada i prz obrotach 2500-3000obr/min dochodzi do 0st przed GMP (i tu silnik zaczyna sarpać i okropnie dymić na biało). Jak pociągę go dalej na obotach to przy ok 3300-3500 wyprzedzenie zapłonu skacze na ok 10st przed GMP i dymienie ustaje.
Pompę osobiście sprawdzałem na stole probierczym - przestawiacz pracuje płynnie w całym zakresie, ciśnienie wewnętrze w pompie prawidłowe tak jak wg karty prób Boscha.
Wtryskiwacze sprawdziłem na próbniku - doregulowałem ciśnienie otwarcia I stopnia do katalogowej wartości 220 bar. Zamontowałem pompę i wtryskiwacze do auta i nic! Żadnej poprawy! O co chodzi z tą regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu?
Dodam jeszcze jedną zastanawiającą rzecz. W sterowniku temperatura silnika nigdy nie przekracza 45stC, a na desce rodzielczej jest OK. Jak zdejmę wtyczkę z czujnika to podnosi się o ok 5stC. Wymieniłem czujnik na nowy i nic! Żadnych zmian!
O co tu chodzi?
Będę wdzięczy ża każde rady i sugestie.
Acha, dodam jeszcze jedną sprawę. Jeśli chodzi o zapalanie, to raz zapala od pierwszego strzału, a niekiedy musze pokręcić kilka razy żeby zapalił (bez względu na temperaturę silnika).
Pozdrawiam