Strona 1 z 1

ALH szarpie i dymi na biało

: ndz paź 05, 2008 10:22
autor: diesel-service
Silnik ALH ustwiony na biegu jałowym następująco: wyprzedzenie zapłonu ok 4 st przed GMP, dawka ok 3mg/sk
Zaczynam silnik obciążać i wyprzedzenie zapłonu zamiast rosnać u mnie spada i prz obrotach 2500-3000obr/min dochodzi do 0st przed GMP (i tu silnik zaczyna sarpać i okropnie dymić na biało). Jak pociągę go dalej na obotach to przy ok 3300-3500 wyprzedzenie zapłonu skacze na ok 10st przed GMP i dymienie ustaje.
Pompę osobiście sprawdzałem na stole probierczym - przestawiacz pracuje płynnie w całym zakresie, ciśnienie wewnętrze w pompie prawidłowe tak jak wg karty prób Boscha.
Wtryskiwacze sprawdziłem na próbniku - doregulowałem ciśnienie otwarcia I stopnia do katalogowej wartości 220 bar. Zamontowałem pompę i wtryskiwacze do auta i nic! Żadnej poprawy! O co chodzi z tą regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu?
Dodam jeszcze jedną zastanawiającą rzecz. W sterowniku temperatura silnika nigdy nie przekracza 45stC, a na desce rodzielczej jest OK. Jak zdejmę wtyczkę z czujnika to podnosi się o ok 5stC. Wymieniłem czujnik na nowy i nic! Żadnych zmian!
O co tu chodzi?
Będę wdzięczy ża każde rady i sugestie.
Acha, dodam jeszcze jedną sprawę. Jeśli chodzi o zapalanie, to raz zapala od pierwszego strzału, a niekiedy musze pokręcić kilka razy żeby zapalił (bez względu na temperaturę silnika).
Pozdrawiam

: ndz paź 05, 2008 10:34
autor: damcio151
sprawdź rezystancję na 3 wtyskiwaczu
jak wyglądają korekcje w 013 :?:
diesel-service pisze:W sterowniku temperatura silnika nigdy nie przekracza 45stC, a na desce rodzielczej jest OK. Jak zdejmę wtyczkę z czujnika to podnosi się o ok 5stC
na vagu się podnosi :?: przejrzyj okablowanie

[ Dodano: Nie Paź 05, 2008 10:35 ]
jaką wersją vaga sprawdzałeś :?:

: ndz paź 05, 2008 10:38
autor: diesel-service
wtryskiwacz sterujący podmieniałe z innego ALH - bez efektu.
Wszystkie korekcje OK.

: ndz paź 05, 2008 10:52
autor: damcio151
daj log grupy 007 na jałowym i 004 statycznie i dynamicznie