Czy trzeba czekac po odpaleniu zimnego silnika TDI?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Złoty80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:14
Lokalizacja: Bzów
Kontakt:

Czy trzeba czekac po odpaleniu zimnego silnika TDI?

Post autor: Złoty80 » sob paź 04, 2008 22:48

nie którz posiadacze TDi twierdzą ze trzeba czekać po odpaleniu 2-3minuty
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 12:57 przez Złoty80, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob paź 04, 2008 23:19

nie rozumiem o co Ci chodzi w tym temacie :crazy: pytasz czy trzeba tak robić? czy co.. jasnowidzami nie jesteśmy ;)



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » sob paź 04, 2008 23:37

Złoty80, jesli chodzi o zaczecie jazdy po odpaleniu na zimnym to wiadomo ze chwile musi pochodzic zanim sie to wszystko nasmaruje, ale czy az 2-3 minuty..


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Re: po odpleniu zimnego TDI trzeba czekac

Post autor: piotrekrkk » ndz paź 05, 2008 00:21

Złoty80 pisze:nie którz posiadacze TDi twierdzą ze trzeba czekać po odpaleniu 2-3minuty
Kolego te 2-3 minuty Cie nie zbawią , warto poczekać i jeszcze przed zgaszeniem warto trochę odczekać .
Pozdrawiam



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 05, 2008 00:27

no z tymi 2/3 min to przesada
Na pewno nie powinno sie robić tak ze odpalasz momentalnie gas i jedzieszzzzzzzzzzz
Ja w swoim TD robie tak:
Odpalam
zapne pas spokojnie, włącze radio, zapale światełka, popatrze czy wszystko mam i po chwili jade :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz paź 05, 2008 02:00

Moja odpowiedz
-zawsze czekam 30 sec po odpaleniu aby pompa zarzuciła olej na głowice zawory itd.
-drugi powód żeby już rozpracowywało płyn w skrzyni żeby się rozgrzał , zimą czekam dłużej bo jest bardziej gesty


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » ndz paź 05, 2008 03:20

grandilodz pisze:Moja odpowiedz
-zawsze czekam 30 sec po odpaleniu aby pompa zarzuciła olej na głowice zawory itd.
-drugi powód żeby już rozpracowywało płyn w skrzyni żeby się rozgrzał , zimą czekam dłużej bo jest bardziej gesty
no dobrze koledzy pytanie z innej beczki , czekam 30s i juz mogę cisnąć ? a jeśli nie to do ilu tysiaków obrotów bezpiecznie?



miqs

Post autor: miqs » ndz paź 05, 2008 07:09

Chyba nie bardzo dopóki nie masz dobrze rozgrzaego silnika. Jeżeli chodzi o gaz do dechy, to jeżeli nie przejadę około 8-10km lub silnik się nie rozgrzeje to gaz tylko delikatnie, żeby się do 90 dotoczyć, przy czym 5`ke zapinam przy 60, żeby się nie męczył - choć to kwestia sporna, bo są tacy co twierdzą, że przy 60 to się trójkę wrzuca :bigok:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz paź 05, 2008 10:24

piotrekrkk pisze:no dobrze koledzy pytanie z innej beczki , czekam 30s i juz mogę cisnąć ? a jeśli nie to do ilu tysiaków obrotów bezpiecznie?

Nie ciśne golfa dopóki wskazówka nie zejdzie z białego pola , bo wtedy jest katowanie silnika na zimnym


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz paź 05, 2008 12:34

miqs pisze:przy czym 5`ke zapinam przy 60, żeby się nie męczył
- wtedy dopiero się męczy ale każdy jeździ jak lubi :mrgreen:


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
giecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: wt mar 27, 2007 18:18
Lokalizacja: gdzies w: ZBI/GD
Kontakt:

Post autor: giecu » pn paź 06, 2008 21:50

ja po odpaleniu ruszam po 5-10 sek ale delikatnie.gas delikatnie, biegi w miare szybko zeby turbinka nie chodzila, przejade tak ok 2-3 km i wtedy juz normalnie. dluzej czekam jak koncze jazde zeby ocalic turbinke. hmmmm 5 tke przy 60? ciekawe to wez teraz przy tym 60 depnij mu pedal w podloge na 3 biegu i zobacz jak ladna chmura czarnego dymu jest za toba.bez przesady 5 ja wrzucam przy min 100 km.


[img]http://img401.imageshack.us/img401/6103/giecu.jpg[/img]
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47934

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn paź 06, 2008 22:57

a ja powiem tak: odpalam mojego (zimnego) TDI, zanim zapnę pasy (a jak nie :grin: to włączę radio, ustawię kanał) mija 5-10 sekund i ruszam, do momentu osiągnięcia ok. 70 stopni (temp. silnika) staram się nie przekraczać 2000 obr./min i to wystarcza, przynajmniej jeszcze w życiu nie zajeździłem żadnej turbiny, no i oczywiście przed wyłączeniem motoru czekam kilkanaście sekund, zresztą nie mam z tym problemu bo od ulicy do domu kilkaset metrów toczę się na 2 biegu. A z tym 2-3 min to przesada, aczkolwiek przy kilkunastostopniowym mrozie (albo i dzieścia.... stopniowym), to zanim odszronisz skrobaczką wszystkie szyby lub zgarniesz śnieg z auta to chyba nawet 5 minut mija, co innnego jak wyjeżdżam z garażu - od razu ciepło i przyjemnie :bigok:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn paź 06, 2008 23:31

miqs pisze:przy czym 5`ke zapinam przy 60, żeby się nie męczył
Brawo , rób tak dalej :helm:
ile masz wtedy obrotów , 1400 :helm: ???
piotrekrkk pisze:do ilu tysiaków obrotów bezpiecznie?
Tu nie chodzi o obroty , ale jak gwałtownie i jak głęboko wciskamy pedał gazu , chodzi o to aby nie zmuszać turba do pompowania dużych ciśnień na zimnym motorze , a to zalezy tylko od nogi kierownika , można śmialo kręcić do 2500rpm nie przekraczając 0,3bar :grin:
Zamontujcie sobie wskaźnik boost , albo pojeździjcie z VAGiem to zobaczycie o co biega :bigok:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » wt paź 07, 2008 12:07

ja zawszę robioe tak : latem,wiosna wczesna jesień: wchodzę do auta odpalam, zapinam pas, włanczam radyjko powoli i powoli ruszam, jak jest zimny to biegi staram się zmieniać do 2.5max, - staram się tak jechać dopóki nie osiągnie temp roboczej, po normalnej jezdzie ( bez dużych obrotów) jak dojeżdzam do celu to odpinam pas, wyłanczam muzyke siedze jeszcze ok 30 i wyłanczam motor, po intensywnej jezdzie czekam ok 3-4 minut przed wyłonczeniem, a zima robie tak wchodze do auta odpalam ( jak jest ok -10) odnieżam całe auto i dopiero jadę :) :bigok:


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 246 gości