Strona 1 z 4

Wymiana łożyska alternatora...

: czw paź 02, 2008 13:22
autor: KarQ
Witam,

strasznie hałasuje, buczy i grzechocze na wolnych obrotach, stawiam na łożysko altka.

Jakiej firmy polecacie, jest możliwa wymiana samemu?

: czw paź 02, 2008 14:46
autor: Cinek
wysokoobrotowe SKF a wymiana oczywiście jest możliwa samemu. na szczotki trzeba uważać jedynie

: pt paź 03, 2008 11:24
autor: t0mal
Upewnij sie czy pompe wody masz ok, tez lubi sobie czasem pierdnac lozysko.

: czw paź 16, 2008 20:30
autor: KarQ
Co się okazało...

Łożysko było wporządku, natomiast rolka napinacza wyła wyrobiona, na dodatek pasek była za długi i na wolnych obrotach pomiędzy dwoma rolkami strzalał (!)

Teraz jeszcze na zimnym po paru sekundach po uruchomieniu zaczyna coś piszczeć (stawiam na klime) bo po uruchomieniu A/C piszczenie się znacznie nasila...

Macie jakiś pomyśł?

: czw paź 16, 2008 20:46
autor: ilio
KarQ pisze:Co się okazało...

Łożysko było wporządku, natomiast rolka napinacza wyła wyrobiona, na dodatek pasek była za długi i na wolnych obrotach pomiędzy dwoma rolkami strzalał (!)

Teraz jeszcze na zimnym po paru sekundach po uruchomieniu zaczyna coś piszczeć (stawiam na klime) bo po uruchomieniu A/C piszczenie się znacznie nasila...

Macie jakiś pomyśł?
zbyt duze obciązenie alternatora dlatego pasek piszczy
wyciagnij przekaznik świec żarowych to przestanie piszczeć

: czw paź 16, 2008 21:21
autor: GRIZLI
Osobiście polecam - sprawdź dobrzez pompę wody. Zwłaszcza luz łożyska oraz, czy pomiędzy obudową pompy a piastką, na ktorej jest zamontowane koło do paska, występuje przerwa okolo 5mm. Sam wlaśnie przeżyłem rozszpanie się pompy. Podobne objawy + wyciek płynu + przetarta przez koło pasowe na wylot obudowa paska rozrządu. W pompie jest łożysko a jak wiadomo nic nie jest wieczne. Jeśli silnik ma około 200 tyś przebiegu, myśłę, ze można w ciemno pompę zmieniać. Dodatkowo razem z pompą, padł mi też napinacz i rolka paska alternatora. Wynika z tego, że ich trwałość jest dość zbliżona.

: pn gru 15, 2008 14:39
autor: KarQ
ilio pisze:zbyt duze obciązenie alternatora dlatego pasek piszczy
wyciagnij przekaznik świec żarowych to przestanie piszczeć
Zaczyna hałasować coraz bardziej i dłużej - przyznam, że jest to strasznie żenujące :grrr:

Wymieniłem pasek klinowy, rolkę napinacza (jakiś zamiennik)

Kompletnie rozrząd z pompą wody SKF i nic (!)

Wylałem całe opakowanie WD-40 i nic nie pomaga, dalej piszczy na wolnych. Przy 1,2k rpm cichnie, ale to tyle. Przejadę ok. kilometra i jest spokój.

Co to może być do kurki nędzy :grrr:

Mam już dość, ma ktoś jakiś pomysł?

: pn gru 15, 2008 15:49
autor: AFN140KM
Ja nie wiem co to jest, ale zobacz w wyszukiwarce: "piszczy napinacz".

Przede wszystkim ja nie mam klimy.

Ja u siebie wymieniłem już wszystko i się poddałem. Wymieniałem rolkę paska mikro, pasek, tulejki łożyskujące dźwignię napinacza, napinacz po czym została mi jeszcze jedna rzecz - sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Po wymienie tego ostatniego był najbardziej zadawalający efekt - prawie cisza. :grin:
Teraz jak uruchamiam zimny silnik przez jakieś 5 sekund piszczy i przestaje. Myślę, że do końca problem bym rozwiązał gdybym zakupił nowe koło pasowe wału korbowego, ale ono kosztuje ponad 350zł z Corteco!
I jeszcze jedno, jeśli temperatura zewnętrzna wynosi ponad 15 stopni to wtedy pisku brak.

: pn gru 15, 2008 19:37
autor: MackoMan
Napiszcie jeszcze jakich używacie pasków bo jesli Gatesa to odrazu je wywalcie, one bardzo lubia popiskiwać

: pn gru 15, 2008 19:41
autor: AFN140KM
MackoMan pisze:...Napiszcie jeszcze jakich używacie pasków bo jesli Gatesa to odrazu je wywalcie, one bardzo lubia popiskiwać...
Ja przerabiałem temat na trzech: Bosch, Optibelt, Gates i na tym ostatnim najmniej piszczy :grin:

: śr gru 17, 2008 12:35
autor: KarQ
Wielokin - Contitech

Rozrząd - nie pamiętam, ten co szedł na pierwszy montaż

AFN140 - szukałem, ale tyle wskazówek, że pół silnika musiałbym wymienić :grrr:

: śr gru 17, 2008 14:54
autor: AFN140KM
KarQ pisze:...AFN140 - szukałem, ale tyle wskazówek, że pół silnika musiałbym wymienić...
Zgadza się i niektóre części są drogie (koło pasowe wału, sprzęgło alternatora, czy sam napinacz)

Temat jest drażliwy i ciężki. Nie dotyczy jednego użytkownika i nie posiada jednego konkretnego rozwiązania... :grrr:

: śr gru 17, 2008 15:40
autor: MackoMan
AFN140KM, mam teraz pasek Goodyear'a i jestem zadowolony ,zadnego popiskiwania nie ma :grin:

: czw gru 18, 2008 16:23
autor: KarQ
W moim przypadku to nie może być wina paska.

Po odpaleniu auta jest cisza, ale przez jakieś 15s i się zaczyna koncert, po ruszeniu (obciążenie) i wysprzędleniu zaczyna się filharmonia :grrr: :grrr: :grrr:

Nagram to któregoś dnia, może tak coś rozwikłamy.