Strona 1 z 1
za wysoka temperatura .
: śr paź 01, 2008 12:16
autor: Grabarzg6
witam mam takie pytanie po wymianie termostatu dzisiaj wymieniał mi mechanik temperatura wchodzi na 100 stopni wczesniej nie chciała wejsc na 80 stała na 70 nie wiem co jest i co zrobic gdyz mam problema poniewaz nie chodzą mi wentylatory mam na krótko podłaczone . co to moze byc nowy termostat musi sie jakoś ułozyc czy co ze on do takiej temperatury sie grzeje co mam zrobic pomózcie mi prosze termostat nowy kupiłem w sklepie
: śr paź 01, 2008 12:33
autor: damcio151
jakiej firmy ten termostat ?
: śr paź 01, 2008 13:00
autor: grandi
Proponuje wymienić czujnik wentylatora w chłodnicy , jak kolega pisze jaki termostat , przypomne że chłodnica w 1.6/9 jest wielka jak byk
: śr paź 01, 2008 18:36
autor: andrew.zbyrko
Obstawiam na termostat, kiedyś wymieniłem 2 takie NOWE które sie wogole nie otwierały,
Wymieniłem na Wahlera i trzyma 90 st
: śr paź 01, 2008 18:39
autor: GRIZLI
Sprawdź, czy gdy silnik jest juz nagrzany, dolny wąż od chłodnicy jest gorący, ciepły czy zimny. Jeśli osiągnie tak wysoka temperaturę a dolny wąż będzi zimny, oznacvza to uszkodzony termostat. W okolicach 90 stopni, termostat powinien zacząć się otwierać i rura powinna robić się ciepła, potem gorąca. Jeżeli dolna rura jest tak samo gorąca jak górna a temperatura cieczy faktycznie wynoci ok 100 stopni, warto sprawdzić pompę wody -mogła ulec uszkodzeniu, lub mechanik coś spaprał(nie założył paska?). Dla pewności, temperaturę nalepiej kontrolować termometrem elektronicznym lub rtęciowym(ew.spiytusowym) w zbiorniczku aby wyeliminować błąd wskazania wskaźnika.
W taką pogodę jeśli masz sprawny termostat TDIka nie zagotujesz w normalnej eksploatacji. Wentylator raczej nie ma szans włączyć się. Dlatego na razie nie przejmuj się termowłącznikiem wentylatora w chłodnicy i nie kombinuj na krótko. Jeżeli faktycznie termostat jest uszkodzony, chłodzenie silnika odbywa się tylko na małym obiegu bez udziału chłodnicy. Możesz wtedy włączyć 5 wentylatorów a i tak nic to nie da. Tak samo w przypadku uszkodzenia pompy. Jeśli to tylko termostat, włącz ogrzewanie na maksimum, okna w dół aby się nie upiec i jazda do warsztatu.
: śr paź 01, 2008 18:43
autor: andrew.zbyrko
GRIZLI pisze:Sprawdź, czy gdy silnik jest juz nagrzany, dolny wąż od chłodnicy jest gorący, ciepły czy zimny. W okolicach 90 stopni, termostat powinien zacząć się otwierać i rura powinna robić się ciepła, potem gorąca. Jeżli dolna rura jes tak samo gorąca jak górna a temperatura cieczy faktycznie wynoci ok 100 stopni, wart sprawdzić pompę wody -mogła ulec uszkodzeniu, lub mechanik coś spaprał(nie założył paska?).
też może być
pompe mozna łatwo sprawdzic, odkręcajac korek zbiorniczka, i ma płyąć płyn z tego wężyka cienkiego do zbiorniczka[przelewowy/odpowietrzający]
: śr paź 01, 2008 18:49
autor: GRIZLI
pompe mozna łatwo sprawdzic, odkręcajac korek zbiorniczka, i ma płynąć płyn z tego wężyka cienkiego do zbiorniczka[przelewowy/odpowietrzający
No nie za bardzo jest to pewne. To jest tylko przelew i nie pokazuje faktycznej wydajności układu. Gdy ktoś nie ma pojęcia, nie określi czy przelew jest prawidłowy, czy za mały.
Pewniejsze jest nagrzanie silnika i po ściśnięciu b.mocnym górnej rury, dodanie gazu. Powinien być zauważalny wzrost ciśnienia wody w wężu. Gdy termostat jest zamknięty, można to samo zrobić na którymś z reszty tych cieńszych z tym, że ten sposób zadziała także na zimnym silniku..