Zbiorniczek plynu chlodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Zbiorniczek plynu chlodniczego

Post autor: budzio18 » wt wrz 30, 2008 18:46

witam!
mam takie pytanie
bo przez jakis czas nie zagladalem pod maske a jakos ostatnio chcialem posprawdzac , min stan plynu w ukladnie chlodzenia i patrzem a tu nic nie dziwem tzn widzialem ale zbiorniczek mial dziwny kolor taki czarny :/ , postanowielm sprawdzic co to ejst i jak odkrecilem kurek to moim oczom ukazalo sie cos takiego:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

chialbym sie dowiedziec skad takie cos sie wzielo .. i cos sie dzieje z moim silnikiem ... bo jako tako to nie zauwazylem zadnego pogorszenia osiagow ... nawet z wydechu nic nie kopic ... zadnych dymki sie nie wydostaja ... :/

bedze wdzieczny za szybka odpowiedz ....
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 20:13 przez budzio18, łącznie zmieniany 1 raz.


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt wrz 30, 2008 20:09

hmmm ... cos tam roche jest takiego dziwnego ...
dodam tylko ze oleju nie ubywa i nie przybywa ... nie ma jakiegos innego koloru ... tego plynu w zibiorniku tez nie przybywa , nie ubywa ... nie dostaje jakiegos cisnienia ... autko sie nie przegrzewa ... takze nie wiem ... zero jakis takich objawow ... pali od strzala ...


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt wrz 30, 2008 20:42

oj tego pekniecia to ja chcial bym uniknac ... teraz to mnie nastraszyles !!
to mam nadzieje ze to az (tylko) uszczelka ... bede kombinowal ...


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt wrz 30, 2008 20:57

nie .. atuko raczej nie przekracza 140 ale i tak to naerazie zadkosc bo smigam glownie po miescie a za maistem w stronach w ktore wyjezdzam to wiecej niz 140 to i tak sie nie da ...
takze po miesicie 80-90 ...
chyba pojade do mechanika niech posprawdza ...
dzeiki za rade ...


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

jareczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: jareczek » śr paź 01, 2008 12:34

Czołem!
Miałem podobny widok korka. Do płynu sączył się olej silnikowy, ale przez nieszczelność w chłodniczce oleju. Co ciekawe, nie zauważałem istotnego spadku poziomu oleju.
Może u Ciebie jest podobnie? W moim przypadku wymiana chłodniczki była najmniej kosztownym wyjściem - "lepszym" od uszczelki i pęknięcia.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » śr paź 01, 2008 16:14

wsumie masz racje musze sprawdzic taka opcje z ta chlodniczka ... bo odziwo nie zauwazylem zeby jakos wzroslo cisnienie w ukladnie chlodzenia i wogole ... chyba by cos sie dziwnie moglo kopcic z wydechu i olej by spadal ... to tak jak by delikatnie zbieral sobie troche oleju tylko jeszce nie wiadomo skad ... musze tez to sprawdzic ...


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

fishem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 11, 2007 21:08
Lokalizacja: Jasieniec k/Grójca

Post autor: fishem » śr paź 01, 2008 20:46

Przerabiałem ostatnio podobny temat, tzn. czarny osad na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, który jest spoowdowany olejem silnikowym w płynie chłodniczym. Po d wpływem wysokiej temperatury robi się taki osad. Poza tym wszytsko było ok.:nie brał oleju/płynu, latał jak zawse, zero problemow z odpalaniem. Wymieniłem chłodniczke oleju, ale to nic nie dało (w takich przypadkach w 99 % to wina uszczelki). Skrzywiona była głowica. Po wymianie uszczelki głowicy jest ok.
Środków do czyszczenia ukladu chlodzenia bym unikał (z tego co słyszałem to nie dają efektów, a mogą zapchać kanały w głowicy).
Jeśli będzieszpotzrebował chlodniczkę oleju doTDI to daj znać, mogę tanio sprzedać :grin:

Pozdrawiam.



jareczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: jareczek » czw paź 02, 2008 11:29

Nie trzeba wymieniać w ciemno. Wystarczy wymontować chłodniczkę, podłączyć pod kompresor i do miski z wodą. W moim przypadku pokazały się pęcherzyki powietrza i nie chodziło w tym wypadku o uszczelkę. Była minimalna szczelina w samej chłodniczce (mam 270 tysięcy km przebiegu), do tego olej pod ciśnieniem paru atmosfer i skutek taki, jak widać na Twoich zdjęciach.
Przypatrz się dobrze płynowi w zbiorniczku podczas pracy silnika na wolnych obrotach. U mnie dało się zauważyć niewielkie pęcherzyki oleju wydostające się z cienkiego wąża dochodzącego z góry do zbiorniczka. Było tego naprawde niewiele i trzeba się dobrze wpatrywać. Olej jest lżejszy od wody i zawsze będzie dążył do powierzchni płynu.

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości